Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Forsaken World  (läst 1979 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
Forsaken World
« skrivet: 2012-01-26, 13:28:58 »
Forsaken World är väl ett gratis MMO. Har någon testat det och kan ge lite feedback? Jag har spelat mycket Diablo 2 och Wow så jämförelser med det fattar jag...

Hur fungerar Forsaken World för en 10-åring som inte är så bra på engelska? Kan man köra mycket solo, eller blir man gankad eller måste man köra i party för att se något kul osv?

tack på förhand för svar

babbealbin

  • Gäst
SV: Forsaken World
« Svar #1 skrivet: 2012-03-03, 15:15:13 »
Jag och min granne Formy-Zee spelar det. Jag har spelat det snart 1 år.Spelet har inte funnits så länge snart ett år :). Spelade på en PVP server (Nyos) EU där du verkligen blir dödad var som helst går inte säker på den serven. Men sen har jag bytt till PVE serven (Illfue) EU och började spela med Formy och den svenska guilden Meatballs. http://meatballs.forum24.se/meatballs.html
99% Svensk finns väl nån norrman med :) skit kul folk där inne i guilden och mumble.

Men åter till FW. FW får mig inte känna att spela ett gratis spel för att man kan cashshopa items så det går fortare med fixa saker till gear, mount, pet, kläder(Fashion) m.m .Så gratis spel NEJ NEJ 95% av spelarna har cashshopat eller gör det dagligen. Men spelet är bra segt att levla tar inte en vecka att bli max levlen som andra spel(lvl79 till 80 tar cirka 1 månad att fixa om man gör allt daily på en dag) Och annat om levligen tjäna exp på vanliga quester NEJ för dåligt. Få bra exp är att göra daily quest hos en gubbe som heter Henry 30 quester per dag. Gör en exp instacne som heter God´s Trial eller gula main quester, Göra vanliga Sub quest som är gröna är helt värdlösa.
Det finns 5 racer att vara där på 8 classer att vara (Warrior, Mage , Priest, Assasin, Bard , Marksmen, Protector och Vampyr.
Yrken du kan ha 6 olika yrken på din gubbe av 11 olika yrken (1 till är på väg sägs det)
Just nu är max levlen 80 ingen vet just nu om det blir högre men nu i mars släpp en stor patch med 2 nya instacne för att fixa level 80 gear och lite annat som flying mount m.m

Är det nått annat så är det väl bara kolla hemsidan http://fw.perfectworld.com/ eller få tag på mig eller Formy
// Babbe

 

Senaste inlägg