Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo III Tips  (läst 28545 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo III Tips
« Svar #60 skrivet: 2012-05-30, 12:44:15 »
 


AH borde enligt mig vara ingame inte vara utanför spelet. De så omständigt att hålla på logga ut hela tiden för köpa items. Ta samma system som fanns i WoW så hade dem kunnat löst omgående.

Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Diablo III Tips
« Svar #61 skrivet: 2012-05-30, 20:26:28 »



AH borde enligt mig vara ingame inte vara utanför spelet. De så omständigt att hålla på logga ut hela tiden för köpa items. Ta samma system som fanns i WoW så hade dem kunnat löst omgående.



Vart hamnar grejerna man köper? Finns ju ingen gubbe att gå till, och om det hamnar i antingen lådan eller ryggan, vad händer om de är fulla? Och det känns som att det borde hamna i lådan då spelet inte vet vilken gubbe jag köpt det till... Och vad händer om jag vill ha det till en hardcore gubbe som inte delar låda med de andra gubbarna... Ojne-vojne vilka frågor jag kommer med.... 
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

guest16

  • Gäst
SV: Diablo III Tips
« Svar #62 skrivet: 2012-05-30, 21:00:05 »



AH borde enligt mig vara ingame inte vara utanför spelet. De så omständigt att hålla på logga ut hela tiden för köpa items. Ta samma system som fanns i WoW så hade dem kunnat löst omgående.



Vart hamnar grejerna man köper? Finns ju ingen gubbe att gå till, och om det hamnar i antingen lådan eller ryggan, vad händer om de är fulla? Och det känns som att det borde hamna i lådan då spelet inte vet vilken gubbe jag köpt det till... Och vad händer om jag vill ha det till en hardcore gubbe som inte delar låda med de andra gubbarna... Ojne-vojne vilka frågor jag kommer med.... 
De hamnar i en lista från vilken du sen manuellt får skicka dem vidare till kistan. Hardcore har ett separat AH tror jag.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo III Tips
« Svar #63 skrivet: 2012-05-31, 12:26:59 »



AH borde enligt mig vara ingame inte vara utanför spelet. De så omständigt att hålla på logga ut hela tiden för köpa items. Ta samma system som fanns i WoW så hade dem kunnat löst omgående.



Vart hamnar grejerna man köper? Finns ju ingen gubbe att gå till, och om det hamnar i antingen lådan eller ryggan, vad händer om de är fulla? Och det känns som att det borde hamna i lådan då spelet inte vet vilken gubbe jag köpt det till... Och vad händer om jag vill ha det till en hardcore gubbe som inte delar låda med de andra gubbarna... Ojne-vojne vilka frågor jag kommer med.... 

Sakerna du köper hamnar i din kista. I menyn för AH så trycker högst upp till höger complete, då kommer också de föremål du köpt stå på vänster sida. Tryck på complete aktion och vips har du items skicka till din stash. Är utrymmet i din kista full så kommer en skylt upp att items inte går skicka och föremålet ligger kvar i din aktion par veckor.
När gäller HC, så AH helt seperat ifrån sin softcore gubbe. Man kan jämföra de med WoW horde / alliance, man kan inte trade saker i mellan horde/alliance, detsamma gäller Hc/Softcore.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Diablo III Tips
« Svar #64 skrivet: 2012-05-31, 12:30:31 »
 :thumb
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Diablo III Tips
« Svar #65 skrivet: 2012-05-31, 20:11:32 »
Jag tycker att Tinys matematiska uträkningar låter helt självklara... man fattar ju till 100% :cartman
AVAST CLEARED !

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Diablo III Tips
« Svar #66 skrivet: 2012-05-31, 20:16:15 »
Men jag tror denna stämmer bättre....

x - p = 0 .…(1),  ax + by - c = 0 (där x är crit)
6x + 4 = 10x - 6,   8x - 5y + 13 = 0
x² + px + q = 0 .…(3),   10x² + 6x - 5 = 0 (q = max hälsa)
x² - axy + by + cx + dy + p = 0 .…(4)
3xy + 5y - 10 = 0,   4x² - 10 = 0 (xy = färg på byxorna)
x³ - px² + qx - r = 0 .…(5),   8x³ - 21 = 0,
3x²y - 5y² + 3x² - 25 = 0  
x4 - px³ + qx² + rx + s = 0 .… … (6
x n + px  n-1 qx n-2 + … + K = Genomsnittlig DPS

Denna ekvationen gäller bara på Torsdagar om man har blåa stumpor på sig och solen skiner i motvind...


PS: Tiny du är bara för härlig .. kunde bara inte låta bli detta  :kiss
« Senast ändrad: 2012-05-31, 20:18:44 by Tahlanos »
AVAST CLEARED !

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo III Tips
« Svar #67 skrivet: 2012-05-31, 21:06:51 »
Hehehe

Jag förstår inte ovanstående riktigt -  är det skånska? ;)
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo III Tips
« Svar #68 skrivet: 2012-06-02, 16:56:39 »
Någon som tycker hyrtypernas snack är irriterande (framför allt Templar, jeeeze vad han är jobbig....)? Trött på en massa onödig dialog?

Gå in i Options->Sound och dra ner "Voice Volume" så slipper du skiten  :)



TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Diablo III Tips
« Svar #69 skrivet: 2012-06-02, 22:52:30 »
Jag undrar om det går att ställa in voice-dialog så att den inte är beroende på hur din karaktär står i förhållande till den du pratar med. Nog för att "ljud-beroende-på-din-position-i-förhållande-till-den-du-pratar-med" kan vara coolt, men det är uselt implementerat i D3. Ofta så hör man dialogen enbart i vänster eller höger hörlur, med kraftigt försämrad ljudkvalitet som följd.
Positionerbart ljud i all ära, men så som det är gjort i D3 så suger det.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Diablo III Tips
« Svar #70 skrivet: 2012-06-02, 23:05:39 »
 :nono Thally! Inte röka Treo! :cartman
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo III Tips
« Svar #71 skrivet: 2012-06-03, 01:50:35 »
Jag undrar om det går att ställa in voice-dialog så att den inte är beroende på hur din karaktär står i förhållande till den du pratar med. Nog för att "ljud-beroende-på-din-position-i-förhållande-till-den-du-pratar-med" kan vara coolt, men det är uselt implementerat i D3. Ofta så hör man dialogen enbart i vänster eller höger hörlur, med kraftigt försämrad ljudkvalitet som följd.
Positionerbart ljud i all ära, men så som det är gjort i D3 så suger det.

Jo D3 har väldigt dålig panorering. Det är synd eftersom ljuden i sig är bra. Vad jag kan se finns det inga såna möjligheter. Man kanske kan ställa om ljudet i Windows (eller på annat sätt) till mono, men det blir knappast ljudupplevelsen bättre av.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
SV: Diablo III Tips
« Svar #72 skrivet: 2012-06-05, 20:21:40 »
Ett tips till alla DH
Caltrops är bra försvar med runan Jagged spikes.
Den har tagit mig igenom nightmare och alla bossar, Belial var jättelätt med den.
Ploppa ut 5-6 st och se hur många fiender som tar sig igenom =D

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Diablo III Tips
« Svar #73 skrivet: 2012-06-05, 20:41:56 »
Attackspeed ftw!

guest16

  • Gäst
SV: Diablo III Tips
« Svar #74 skrivet: 2012-06-15, 09:03:45 »
För er som lirar barbar kan jag rekommendera att titta på några klipp från denna youtube-kanal:
http://www.youtube.com/user/ZraveX

Kolla framförallt de filmer som heter något med "Million Dollar Challenge". Det är en D3-spelare som antog en utmaning att köpa utrustning på AH för max en miljon och sedan spela igenom så långt han kunde på inferno. Han har spelat in och kommenterat sina köp på AH samt slutet på varje Act han klarar. Mycket bra info om vad man kan tänka på och hur man gör bra klipp på AH.

Jag har läst lite på D3s officiella forum  och det har varit en hel del gnäll på att barbarer inte har en chans i act2 och framåt på inferno utan att spendera minst 10 miljoner på AH. Detta bevisar verkligen motsatsen! :lil

 

Senaste inlägg