Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Installera Win 7 på Gigabyte GA-P55A-UD3R med Samsung 830 256GB SSD  (läst 2184 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
Jag har ställt frågan till Inet.se där moderkortet är köpt men även hos Gigabyte Nordic på fejjan.

Mitt problem är som ni ser på bifogad bild att jag kan inte välja SSDn att installera windows 7 på.

Har ni några tips att ge mig?
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Hittar diverse olika förslag på lösning på detta problem på nätet.

Du kan ju först och främst, om du inte redan gjort det, prova att byta port som disken är ansluten till, plus koppla bort ev. övriga hårddiskar tillfälligt.

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
Hittar diverse olika förslag på lösning på detta problem på nätet.

Du kan ju först och främst, om du inte redan gjort det, prova att byta port som disken är ansluten till, plus koppla bort ev. övriga hårddiskar tillfälligt.

Jag har dessvärre gjort det mesta som man kan tänka sig när det kommer till detta tror jag .. Har hållt på sen 11 tiden idag. Normalt sett så brukar jag inte ha några problem men sådana här problem men denna bråka ta mig F* så in i det berömda..


EDIT: Räddad av Piratebay.. drog ner en Windows 7 med SP1 på och då sa det bara poff så rullade installationen vidare...
Kan man debitera M$ för att ens skivor inte är uppdaterade med SP1 automatiskt.
« Senast ändrad: 2012-11-15, 20:09:28 by Letalis »
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
EDIT: Räddad av Piratebay.. drog ner en Windows 7 med SP1 på och då sa det bara poff så rullade installationen vidare...
Kan man debitera M$ för att ens skivor inte är uppdaterade med SP1 automatiskt.

Du behöver inte tanka från piratebay, det finns officiella länkar att dra hem Windows ISO:n från, med senaste service packen inlagd!

Gött att det löste sig iaf! :thumb

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
EDIT: Räddad av Piratebay.. drog ner en Windows 7 med SP1 på och då sa det bara poff så rullade installationen vidare...
Kan man debitera M$ för att ens skivor inte är uppdaterade med SP1 automatiskt.

Du behöver inte tanka från piratebay, det finns officiella länkar att dra hem Windows ISO:n från, med senaste service packen inlagd!

Gött att det löste sig iaf! :thumb

Jasså vart då ifrån? Kan vara bra att ha en "riktig" skiva från legitimt ställe.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

 

Senaste inlägg