Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Veckans gapskratt  (läst 789020 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Veckans gapskratt
« Svar #1710 skrivet: 2006-11-09, 11:59:32 »
Ibland kan man i efterhand fundera över saker man gjort, sagt eller skrivit. Detta meddelande skickade jag till min kvinnliga chef tidigare idag:

"Beställ Black GCS-12, slut"

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
SV: Veckans gapskratt
« Svar #1711 skrivet: 2006-11-09, 13:06:24 »
Ibland kan man i efterhand fundera över saker man gjort, sagt eller skrivit. Detta meddelande skickade jag till min kvinnliga chef tidigare idag:

"Beställ Black GCS-12, slut"

 :lolabove... har du börjat söka nya jobb än då??

Who dares! Wins!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Veckans gapskratt
« Svar #1712 skrivet: 2006-11-09, 13:24:53 »
:) Hon reflekterar öht inte över det, vilket innebär att nu när jag börjat tänka på det, öppnar en stor hop av möjligheter att utveckla det hela vidare... ;)

Utloggad Baal

  • Old School Left Libertarian
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 447
    • peranderssvard.blogspot.com
SV: Veckans gapskratt
« Svar #1713 skrivet: 2006-11-10, 13:40:39 »
Ibland kan man i efterhand fundera över saker man gjort, sagt eller skrivit. Detta meddelande skickade jag till min kvinnliga chef tidigare idag:

"Beställ Black GCS-12, slut"

 :lolabove Tur att din chef inte är engelskspråkig då... Jag delade lägenhet med en engelskspråkig sydafrikanska ett tag. Hon är rätt språkbegåvad och snappade snabbt upp mycket svenska från teveprogram. Men det tog ett tag för henne att begripa varför alla gamla svenska filmer slutade med en stor skylt där det stod "SLYNA!"...   :D

guest1327

  • Gäst
SV: Veckans gapskratt
« Svar #1714 skrivet: 2006-11-11, 15:25:41 »
Ibland kan man i efterhand fundera över saker man gjort, sagt eller skrivit. Detta meddelande skickade jag till min kvinnliga chef tidigare idag:

"Beställ Black GCS-12, slut"

Du får väl förklara vad som var roligt med detta, för jag begriper då inte. Förmodlingen inga andra heller men de är för blyga för att fråga.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Veckans gapskratt
« Svar #1715 skrivet: 2006-11-11, 16:17:01 »
Ibland kan man i efterhand fundera över saker man gjort, sagt eller skrivit. Detta meddelande skickade jag till min kvinnliga chef tidigare idag:

"Beställ Black GCS-12, slut"

Du får väl förklara vad som var roligt med detta, för jag begriper då inte. Förmodlingen inga andra heller men de är för blyga för att fråga.

jag förstod. (och då är jag blond :D)

han kunde lika gärna ha skrivit "beställ black GCS-12 din slyna".
fast vad han menade var "jag har slut på GCS-12, kan du beställa?". eller var det tvärtom?

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Veckans gapskratt
« Svar #1716 skrivet: 2006-11-11, 17:07:29 »
han kunde lika gärna ha skrivit "beställ black GCS-12 din slyna".
fast vad han menade var "jag har slut på GCS-12, kan du beställa?"

 :thumb

guest1327

  • Gäst
SV: Veckans gapskratt
« Svar #1717 skrivet: 2006-11-13, 09:55:29 »
Aha,, jag använder ju aldrig det ordet, så det var väl därför jag inte begrep :D

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Veckans gapskratt
« Svar #1718 skrivet: 2006-11-13, 10:00:18 »
@Ragge Du kan väl testa på ditt jobb för att kolla reaktionen! :D
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest1327

  • Gäst
SV: Veckans gapskratt
« Svar #1719 skrivet: 2006-11-13, 10:02:09 »
Nej det vågar jag inte, det är för många av kvinnligt kön här.. jag kan ju bli nerslagen ju :D

guest253

  • Gäst
SV: Veckans gapskratt
« Svar #1720 skrivet: 2006-11-13, 14:36:36 »
Min chef kollar loggarna på en kund som ringt in till vår support 15 ggr. - oftast då med fall som beskrivs som "Kunds mus fungerar inte. Ber kund byta batterier" och "Kund undrar vad som menas med att 'virusprogrammet behöver uppdateras, uppdateringar finns tillgängliga via internet update'. Ber kund klicka på internet update-ikonen"

Favoriten: "Det står 'stäng av datorn'. Kund undrar vad detta innebär. Förklarar."

:rotflmao

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Veckans gapskratt
« Svar #1721 skrivet: 2006-11-13, 17:35:50 »
 :lolabove
 :rotflmao :rotflmao :rotflmao

Till mig ringde en användare som jag vet är rätt så duktig. Han brukar inte ringa ofta och när det väl rings så måste jag ändå kontakta en tekniker som får springa ut och hjälpa kunden. En dag ringde han in och undrade över meddelandet "Please, reboot the computer." Han undrade vad det innebär. När jag förklarade frågade han mig "men varför står det inte då 'restart' istället?".

guest3

  • Gäst
SV: Veckans gapskratt
« Svar #1722 skrivet: 2006-11-14, 07:45:20 »
Proxyn på vårt jobb släpper släpper inte igenom s.l.u.t. så det blir himla svårt när man är hos skatteverket.se och vill ha hjälp med boks.l.u.t.

*suck* TYSKAR!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Veckans gapskratt
« Svar #1723 skrivet: 2006-11-14, 08:00:48 »
Proxyn på vårt jobb släpper släpper inte igenom s.l.u.t. så det blir himla svårt när man är hos skatteverket.se och vill ha hjälp med boks.l.u.t.

*suck* TYSKAR!

Det var nog något av det dummaste jag hört på länge.

guest371

  • Gäst
SV: Veckans gapskratt
« Svar #1724 skrivet: 2006-11-14, 08:20:51 »
Vad säger ni om spamfiltret som stoppade alla mail med orden "gay" och "lesbian"? Inget större problem eller? Bara det att detta spamfilter fanns på mailservern för RFSL. :D

 

Senaste inlägg