Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: RIFT free-to-play 12/6  (läst 2740 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
RIFT free-to-play 12/6
« skrivet: 2013-05-17, 14:55:07 »
Den 12:e juni blir RIFT F2P. Man kommer åt hela världen, alla dungeons, leveltak och PvP.

http://eu.riftgame.com/en/

Prenumerationer fortsätter för de som vill ha fler karaktärer, liten bonus på xp, valutor, reputation samt +10% ride-speed. De som köper eller har köpt expansionen "Storm Legion" får tillgång till en mer "soul" i varje klass. FAQ finns här http://eu.riftgame.com/en/promo/freetoplay.php

I promo-filmen sägs det att ingen kommer kunna köpa sig till en mäktigare karaktär, utan det förtjänsas in-game. 

Ganska juste F2P IMHO. :)
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: RIFT free-to-play 12/6
« Svar #1 skrivet: 2013-07-07, 08:58:25 »
Bump. Vill påminna om att RIFT numera är gratis.

Har tagit upp det igen och blir mer och mer imponerad av spelet och de många ändringar TRION gör hela tiden. Jag har spelat de flesta MMO på marknaden, några i 2-3 år såsom WOW, andra 3-4 dagar :puke. RIFT är bland de allra bästa IMHO.

Jag och några hang-arounds till OG (allihop har varit med i OG-gillen i andra spel) finns på servern Gelidra och ofta på en TS-kanal långt ned. Det är bara att drutta in om du känner för det.  :)
« Senast ändrad: 2013-07-07, 09:01:29 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: RIFT free-to-play 12/6
« Svar #2 skrivet: 2013-07-07, 14:00:28 »
Var inne o tittade på mina gubbar med sina myriader ikoner och obegripligt innehåll i väskorna...o loggade ut igen =D
Skall ta tag i det nåndag och kolla igenom allt, fast jag är väl på nån annan server..Den vi alla startade på först.
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: RIFT free-to-play 12/6
« Svar #3 skrivet: 2013-07-07, 19:22:18 »
RIFT är ju väldigt spelarvänliga och erbjuder /sedan länge/ gratis server-transfers. Efter man flyttat en karaktär så hamnar funktionen på cool-down i /som jag tror/ en vecka - sedan kan man byta igen om man vill. Tror att karaktären måste vara minst lvl 20 för att få bli flyttad.

Och ja, de lägger till nytt content hela tiden, både nya kartor, dungeons och mekanik (såsom Planar Attunement XP efter lvl 50). Så det finns en himla massa att göra - man får välja det man gillar. :)
« Senast ändrad: 2013-07-07, 19:23:53 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

 

Senaste inlägg