Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Intressant radio.  (läst 2931 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Intressant radio.
« skrivet: 2008-06-25, 18:41:39 »
Vad tror ni om den här?
Jag letar efter en ny köksradio och snubblade över denna. Jag gillar verkligen tanken med internetradio och det verkar kunna gå att streama musik från datorn till den.
http://www.hifiklubben.se/produkter/stereo/fm-radio/argon_inet_1_radio_vit_hoegglans.htm

Tror ni den är användbar eller kommer man bara att bli vansinnig över krångliga inställningar.

Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

guest1645

  • Gäst
SV: Intressant radio.
« Svar #1 skrivet: 2008-06-26, 07:20:07 »
Den fungerar säkerligen. Enda jag funderade över är hur man ställer in egna kanaler, men det är antagligen från webgränssnittet... Finns svaret i texten så är det jag som inte varit tillräckligt nogrann i min läsning. :)

Vad hette den maskin som släpptes för ett tag sedan som rippar låtarna från både FM och Internetradio direkt till mp3? Den ska enligt de som är insatta kunna stå på hela dagen, och när du kommer hem sedan är det bara att lyssna på musiken den hämtat under dagen.

De som minns, skriv! Vet bara att den var dyr som pocker och tog slut två månader innan release eller något sådant...

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
SV: Intressant radio.
« Svar #2 skrivet: 2008-06-26, 08:05:23 »
Den fungerar säkerligen. Enda jag funderade över är hur man ställer in egna kanaler, men det är antagligen från webgränssnittet... Finns svaret i texten så är det jag som inte varit tillräckligt nogrann i min läsning. :)

Vad hette den maskin som släpptes för ett tag sedan som rippar låtarna från både FM och Internetradio direkt till mp3? Den ska enligt de som är insatta kunna stå på hela dagen, och när du kommer hem sedan är det bara att lyssna på musiken den hämtat under dagen.

De som minns, skriv! Vet bara att den var dyr som pocker och tog slut två månader innan release eller något sådant...

Kan det vara den här du menar?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256005

Om jag minns rätt så blev den rätt nedskriven i diverse pryltidningar.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

 

Senaste inlägg