Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Hissa & Dissa - Filmtips  (läst 79375 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest524

  • Gäst
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #75 skrivet: 2007-06-27, 23:29:47 »
DIE HARD 4,     
var på premiären och den var riktigt riktigt bra! Fångat stämning/känsla ur del 1-3 och kryddat med tempot/specialeffekter från 2000talet. Störtskön, inte många lugna minuter...
Se den på bio!!!!
Betyg:  Fyra STARKA  :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben

guest1512

  • Gäst
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #76 skrivet: 2007-07-05, 16:16:50 »
Transformers

Efter ungefär halva filmen tänkte jag: "Den här filmen måste jag bra tipsa om"
Efter hela filmen: "Den här filmen måste jag verkligen INTE tipsa om"

Filmen bygger upp en bra stämning vilket totalt förstörs någonstans i mitten och det blir som en halvkomedi med skådespelare som inte riktigt passar in och klyschor som är så fjantiga så man skrattar åt de.

Dock så får den
:oggubben :oggubben
för inledningen och snygga effekter.

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #77 skrivet: 2007-07-06, 21:33:12 »
Infödd soldat (a k a Days of glory, Indigenes) => http://www.imdb.com/title/tt0444182/

Jag vill, jag vill, jag vill ge den ett högt betyg men jag kan inte... :cry

Som ett statement är den defenetivt värd en 5:a men som film blir det bara

 :oggubben :oggubben :oggubben
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #78 skrivet: 2007-07-09, 21:20:07 »
TRANSFORMERS!!!!! (först ska jag väl säga att jag inte alls håller med bävern)! :D

Filmen var enligt mig och min medbesökare helt jäklarna fantastiskt sjukt bra!
Effekterna var helt otroligt grymma, den var snygg och det var 100% råös filmen igenom.
Nej, det är ingen sann historia, och nej det är inte världshistoriens största skådespelarinsatser MEN
den rockade fett - helt makalöst gryymt häftig grabbfilm....
Humor, action och mer action - OM man kan svälja att det är en fantasifilm!!!

Gillar man starwars, X-men och liknande - ska man se den!

Jag ger den LÄTT  :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben

DD

Detta är INTE Berghman, inget tungt, och är det det man är ute efter....kanske man inte ska gå och se en film som baseras på en tecknad serie och som heter Transformers!!! :banana


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #79 skrivet: 2007-07-11, 23:57:50 »
Varning ! :pistols

Se inte Day of the dead 2:Contagium http://www.imdb.com/title/tt0411269/
Betyg:  :puke

Som inbiten zombiefantast blev jag glad av att se en ny zombiefilm i affären.Jag skulle blivit gladare om jag sluppit se den alls..
Uselt filmad, usla skådisar, skitusla specialeffekter och allmänt jävligt mycket B-film av allt.Ser ut som ett skolprojekt.
På nåt mystiskt sätt har de fått den att vid en första och förhastad anblick att ha något med George A Romeros filmer att göra och att han skulle vara inblandad i den.
Denna film är inte ens för zombiefantaster. Nej ,försök inte ens att ladda ner den. den är inte värt det.

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #80 skrivet: 2007-07-14, 00:00:33 »
Last king of Scotland

En ung (påhittad) skotte blir Idi Amins personliga läkare när han tar makten i Uganda. I början är det ett kul äventyr för honom men så småningom inser han vad som händer bakom kulisserna, med mystiska försvinnanden och blodbad på landsbygden.
De lyckas bygga upp en jäkligt otäck stämning i filmen.
Forrest Whitaker är lysande som Idi Amin, man blir rädd bara man ser honom.

Betyg:
 :oggubben  :oggubben  :oggubben  :oggubben

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #81 skrivet: 2007-07-14, 12:30:09 »
Yamato

En film om Yamato, världens då modernaste slagskepp och dess sista tid under andra världskriget. För ovanlighetens skull en film gjord av japaner och en film som ger en inblick i det japanska tänkesättet. På DVD-fodralet står det "Titanic möter Pearl Harbour", men tro inte en sekund på detta. Filmen är mycket bättre! En del aktion, fantastiska bilder på ett andravärldskrigsfartyg och personporträtt som krigsfilmer normalt sett inte kommer i närheten av. Mycket sevärd!

Jag ger den
:thumb :thumb :thumb :thumb  :thumb

Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest524

  • Gäst
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #82 skrivet: 2007-08-06, 08:56:59 »
Många som tycker till om Transformers, tänkte haka på trenden...

...

.......  Jag bara älskade den, skådisarna är OK, handlingen är OK, ursäkten att de dyker upp på just jorden (med tanke på att den finns ett par planeter i universum att välja på) är OK,    men fighterna/specialeffekterna/ljudet....   HERREGUD, jag tyckte den var fantastisk. (Fast jag satt i slutet och var förbannad på mig själv att jag inte drog med min äldsta grabb på den    :cartman )
Transformers är en klockren s.k. Pilsner-rulle,   ses bäst med ett flak öl o nåra vuxna pojkar. En MÅ-BRA film med enkel handling och fantastisk action helt enkelt. SE DEN PÅ BIO.
Betyg   :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben

guest524

  • Gäst
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #83 skrivet: 2007-08-06, 09:08:37 »
En recension till då.   DEATH PROOF.    Bör INTE ses på Bio. Eller ses.
Vet inte vad filmgeniet Tarantino hållit på med...??
Kul idé med 70-talshyllningen, avsiktligt dåliga klipp, skrapig bild, mm, är du film-entusiast kan du absolut känna charmen med det. Men här tar det stopp. Dialogen är "Tarantino:iskt" men sämre standard än de brukar vara i hans filmer. Dessutom är det nästan bara snack o väldigt lite action, egentligen bara sista kvarten som det "händer" nåt. Och då är det INTE bra action, man är mest irriterad över hur KORKADE hjältinnorna är (läs: biljakt de vill slippa och har chansen flera ggr att stanna men gör det inte)
Jag är lite av fan när det gäller Tarantino, kan t o m försvara Jackie Brown som många inte gillade, men detta var det sämsta jag betalat biobiljett för på ganska länge.

Domen är hård vid betygsättningen:  :oggubben

guest524

  • Gäst
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #84 skrivet: 2007-08-06, 09:21:06 »
En recension till:   Mr Brooks
Hade nog inväntat TV premiären på denna doldis, om det inte varit för att jag faktiskt VANN biljetterna till den på tellusfilm.com...
Gick och såg den med frun som inte gillar film nåt särskilt, men ögongodis och allt det där kan locka med henne (whoooaaa, Kevin Costner, Dansar med vargar och allt det där...)   Som ögongodis för oss grabbar dök förresten Demi Moore upp (visste inte hon var med) som tuff och beslutsam snut.
Med förväntningarna rätt låga måste jag säga att rullen var helt OK. Inga specialeffekter eller häpnadsväckande vyer som gör att den måste ses på just BIO,   men den var helt OK. Kan absolut hyras på DVD eller ses på TV4.
Du följer en psykopat-Costner "in action", en seriemördare som inte alls är Hannibal-bestialisk eller sadistisk, utan helt enkelt snabb, precis och professionell som man antar att en yrkesmördare - inte seriemördare - skulle vara. Bisarrt nog utvecklar man sympatier för det arma kräket.  Sedan sker förvecklingar både med dottern, ett vittne till sista mordet mm mm. Den är både överaskande på sina ställen och ändå rätt förutsägbar på andra.
Filmen är inte WOOOOW men helt ok.
Betyg: Tre svaga  :oggubben :oggubben :oggubben

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #85 skrivet: 2007-08-07, 14:37:17 »
Kollade just på en underlig parodi...

http://www.backyardproductions.co.uk/movies/sw3/sw3.htm

http://www.backyardproductions.co.uk/movies/sw3/sw3.htm

Starwars: The emperors new clones.

Lite småkul lågbudget film som har sina stunder.

kan rekomendera att se den om du gillar starwars.


ger den faktiskt  :thumb :thumb och en halv.
« Senast ändrad: 2007-08-07, 14:42:52 by MooseMan »

guest161

  • Gäst
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #86 skrivet: 2007-08-07, 17:09:18 »
The Simpsons movie

Klart sevärd. Lite snyggare, längre och extremare avsnitt av Simpsons. Hade svårt att hänga med i allt så den går säkert att se flera gånger vilket bara är plus för mig. :)

Ger den  :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #87 skrivet: 2007-08-07, 19:56:33 »
The Host........the movie that never should be made!
Fyfasen.......fyfasen...vilken uberkvalificierad skit!!!


Den får ingen gubbe...ingen ALLS!!!

DD - 250:- loppor åt H-vete!


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest1327

  • Gäst
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #88 skrivet: 2007-08-07, 22:32:00 »
En recension till:   Mr Brooks
Betyg: Tre svaga  :oggubben :oggubben :oggubben

Såg denna i kväll och jag tykte den var kass. det händer ju inget.
max 2 :oggubben:oggubben

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #89 skrivet: 2007-08-11, 10:03:13 »
Blood Diamond
Skådespelare: Leonardo diCaprio, Jennifer Connelly, Djimon Houndsou

Speltid: ca 137 min
Kategori: Action/Thriller

Filmen utspelar sig under inbördeskriget i Sierra Leone 1999 där diamanter är det som styr mest. Rebeller som dödar, lemlästar och splittrar familjer för att ta unga pojkar och göra barnsoldater av samtidigt som de arbetsföra männen får arbeta tungt med att hitta diamanter som sen smugglas ut till övriga världen. Man får följa en mans kamp i att hålla ihop familjen samt hur en gigantiskt stor rosa diamant är avgörande i att de ska räddas undan alltsammans.

Jag vet inte hur mycket av detta som är baserat på verkligheten men med tanke på vad man har sett på nyheterna ifrån detta område så är nog hela filmen en trolig verklighet. Man får även en ögonöppnare i att den dagen man går till guldsmeden och ska köpa ett smycke med diamanter så bör man ifrågasätta om det är konfliktdiamanter eller inte då de tydligen blandas upp med "vanliga" stenar.

En sevärd film som ger en stor aha-upplevelse... även om man stundtals får lite ont i magen. Och Leonardo gör faktiskt en bra roll utan att vara någon sockersöt pojke.

 :oggubben :oggubben :oggubben

 

Senaste inlägg