Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Patch of Exile  (läst 79916 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #210 skrivet: 2017-07-21, 14:38:59 »
The Fall of Oriath släpps den 4:e augusti :)

Hmmm.... precis när min semester slutar  :doh

Jag såg det, vad trevligt =)).. Sista semesterveckan, är där omkring, men de lär nog bli en hel del kvällar och helger i Augusti =))...

« Senast ändrad: 2017-07-21, 14:40:42 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #211 skrivet: 2017-07-31, 09:24:08 »
Nedräkningen har börjat  :banana :D  blir till bunkra upp med chips och läsk då :)  undrar vilken tid den släpps på fredagen? =)
« Senast ändrad: 2017-07-31, 10:12:47 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #212 skrivet: 2017-07-31, 10:16:22 »
Nedräkningen började redan för fem dagar sedan  ;)

Jag har kört PoE varje dag i flera veckor nu. Testat betan, testat olika builds i gamla 2.6. Jag kommer att fortsätta med PoE ett tag till. PoE har blivit ett mycket bättre spel genom åren. Absolut inte utan en del dumheter, men ändå. Föredrar PoE framför Diablo vilken dag som helst. PoE är mer avancerat och flexibelt än Diablo. PoE känns som "Diablo Pro", även om nu inte PoE inte riktigt är samma spel som Diablo.

När det gäller looten så är problemet fortfarande kvar, men problemet har minskat genom att spelet har balanserats bättre. Man kan hitta bra prylar, men det är oftast när man kommer högre upp. På lägre nivå handlar det mer om att jaga länkade prylar med rätt färg. Det som fortfarande suger är att man fortfarande bara får skräp efter att ha slagit dom jobbiga bossarna. Inte ens craftingmatriel. Men men, dom kanske ändrar sig nån gång.

Oj... jag glömde bort din fråga. Det borde bli 22:00 på fredag. Med chips. Och en iiiskall cola :)
« Senast ändrad: 2017-07-31, 17:27:38 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #213 skrivet: 2017-07-31, 20:48:57 »
Nedräkningen började redan för fem dagar sedan  ;)

Jag har kört PoE varje dag i flera veckor nu. Testat betan, testat olika builds i gamla 2.6. Jag kommer att fortsätta med PoE ett tag till. PoE har blivit ett mycket bättre spel genom åren. Absolut inte utan en del dumheter, men ändå. Föredrar PoE framför Diablo vilken dag som helst. PoE är mer avancerat och flexibelt än Diablo. PoE känns som "Diablo Pro", även om nu inte PoE inte riktigt är samma spel som Diablo.

När det gäller looten så är problemet fortfarande kvar, men problemet har minskat genom att spelet har balanserats bättre. Man kan hitta bra prylar, men det är oftast när man kommer högre upp. På lägre nivå handlar det mer om att jaga länkade prylar med rätt färg. Det som fortfarande suger är att man fortfarande bara får skräp efter att ha slagit dom jobbiga bossarna. Inte ens craftingmatriel. Men men, dom kanske ändrar sig nån gång.

Oj... jag glömde bort din fråga. Det borde bli 22:00 på fredag. Med chips. Och en iiiskall cola :)


Okej kl 22:00 trevligt =)), hoppas deras servers klarar av trycket då, de lär komma massor av spelare som vill testa allt nytt. 
« Senast ändrad: 2017-07-31, 22:29:11 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #214 skrivet: 2017-08-02, 10:34:52 »
Jag har kommit på att det är bäst att spela en låglevel-figur i början efter Oriath-släppet. Då behöver man inte bry sig om att sätta ut en väldig massa poäng när man inte har en guide att kolla på.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #215 skrivet: 2017-08-03, 10:59:43 »
Jag har kommit på att det är bäst att spela en låglevel-figur i början efter Oriath-släppet. Då behöver man inte bry sig om att sätta ut en väldig massa poäng när man inte har en guide att kolla på.


Ifrån level 1 eller kör du någon alt??   Jag tycker går snabbare nu levela märker jag, och förut var så långdraget i Act1 /act2, men nu swishar man förbi med sina tunga spells =)..
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #216 skrivet: 2017-08-03, 12:36:49 »
Så låg level som möjligt i princip, men om det är 1-5 spelar nog ingen roll. Huvudsaken är ju att man inte behöver snabb-specca någon figur med hög level innan man läst en guide. Man kan ju ta tillfället i akt och testa någon figur man inte spelat.

Det är nu officiellt att dom kommer att göra en full reset av det passiva talang-trädet.
Patch notes för 3.0:
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1930316

Jo, det går ganska snabbt att levla i PoE nuförtiden. Det går faktist att få en level 70 på under 6 timmmar:
https://www.youtube.com/watch?v=Phziw7NdZn0
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #217 skrivet: 2017-08-04, 12:21:32 »
Beslutångest.nu hahaha... Jag fortfarande fundersam vilken klass de blir ikväll!!  Range eller mele?? that is question haha....
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #218 skrivet: 2017-08-04, 14:23:28 »
Kör något som inte kräver bra prylar. Man kan söka på "poe beginner builds 2.6" eller 3.0 i Youtube så får man upp en del. Om det klart och tydligt sägs att man inte behöver så bra prylar så slipper man en del grind/trade. Kolla på gameplay. Tycker man nån figur ser kul ut så är det bara att åka.

Klasserna spelar inte så stor roll i det här spelet som i många andra liknande spel. Egentligen bygger man upp en figur kring spells/förmågor. Oftast ett specifikt element eller någon annan typ av skada.

Jag kan inte rekommendera builds med minions i kombination med chaos-skada. Det går att få till det, men det är svårare än andra builds. Traps har varit meh... men dom sägs vara bättre nu.

Jag har positiva erfarenheter av witch/templar som kör med eld eller el. Ikväll ska jag köra en templar som kör med is/kyla. Exakt hur jag ska utveckla figuren vet jag inte, det får bli lite på känn.

Mindre än åtta timmar kvar nu...  :D        :wave       :joystick
« Senast ändrad: 2017-08-04, 18:04:40 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #219 skrivet: 2017-08-04, 18:21:13 »
De blir en Tornado Ranger =))  verkar vara nybörjar build för ranger =))..  3 timmar kvar =)
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #220 skrivet: 2017-08-12, 09:54:24 »
Efter releasen har man haft fullt upp spela path of exile,  jag elunyx i skrivande stund ligger på Act 10, de gått bra ändå, även om bossarna varit  sjukt svåra de flesta acterna, så har vi lyckas tas upp ända till lvl 68 =)...


Path of exile har förändrats enormt mycket sen jag lirade de med Ceder 2015, de har blivit ett riktigt bra arpg hack slash game som kan jämföras med titlar som Diablo2 =))..  De klart att spelet har saker som kan förbättras men som helhet så tycker otroligt bra spel för vara helt gratis att spela, och ladda hem.


Jag håller just nu på roddar om guildstashen och utökar med mer utrymme så de blir enklare leta efter föremål saker man vill dela med sig =))....   


Är de fler som vill testa och kanske spelar, hojta till om ni behöver hjälp svår boss, så kan jag eller elunyx komma till undsättning  :thumb :supporter



Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #221 skrivet: 2017-08-21, 12:14:45 »
Har just tagit reda på att man kan vara 6 spelare i ett party.
« Senast ändrad: 2017-08-21, 22:26:33 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #222 skrivet: 2017-08-23, 08:25:23 »
Har just tagit reda på att man kan vara 6 spelare i ett party.


De bra =))..  Den här veckan har tyvärr fullt upp med plugg, kommer nog in till helgen spelar  :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #223 skrivet: 2017-08-23, 23:48:41 »

De bra =))..  Den här veckan har tyvärr fullt upp med plugg, kommer nog in till helgen spelar  :thumb

Naajs :)

Har även försökt få fram några siffror på hur populärt PoE är. Det är skitsvårt att få tag på siffror på hur många egentligen spelar PoE. För Steam-versionen är det enkelt:
http://steamcharts.com/
Där ligger PoE i skrivande stund på fjärde plats efter väldigt populära PUBG. Det är tillochmed mer populärt än GTAV . Men det är endast Steam-versionen. Man kan väl gissa att det finns åtminstone dubbelt så många spelare om man tar in non-Steam. Kanske ännu mer.

Det ska tydligen finnas mer än 13 miljoner konton. Men då finns det ju dom som har fler (... :innocent ), så det är ingen tillförlitlig siffra.
« Senast ändrad: 2017-08-23, 23:53:27 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #224 skrivet: 2017-08-24, 10:24:56 »
Naajs :)

Har även försökt få fram några siffror på hur populärt PoE är. Det är skitsvårt att få tag på siffror på hur många egentligen spelar PoE. För Steam-versionen är det enkelt:
http://steamcharts.com/
Där ligger PoE i skrivande stund på fjärde plats efter väldigt populära PUBG. Det är tillochmed mer populärt än GTAV . Men det är endast Steam-versionen. Man kan väl gissa att det finns åtminstone dubbelt så många spelare om man tar in non-Steam. Kanske ännu mer.

Det ska tydligen finnas mer än 13 miljoner konton. Men då finns det ju dom som har fler (... :innocent ), så det är ingen tillförlitlig siffra.


Jag skulle inte bli förvånad om omkring 7 miljoner aktiva spelare världen över? 
Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg