Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: 9/11 - Ni bör se detta  (läst 28104 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
9/11 - Ni bör se detta
« skrivet: 2006-12-08, 20:59:45 »
Titta på dessa filmer, och döm själva:

http://www.loosechange911.com/

http://video.google.ca/videoplay?docid=-6708190071483512003

Edit: Uppdaterade länkarna
« Senast ändrad: 2006-12-09, 00:54:50 by DeadHead »

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #1 skrivet: 2006-12-09, 13:54:15 »
Satsar du på att bli vår största konspirationsteoretiker? :)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #2 skrivet: 2006-12-09, 14:12:46 »
old skeptic

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #3 skrivet: 2006-12-09, 16:41:38 »
Kollade ni eller? Åsikter?

guest1327

  • Gäst
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #4 skrivet: 2006-12-09, 21:24:51 »
Ja jag har sett en del av detta i ett program på kanal fem,det heter visst Bullshit...  Kolla in och få serverat en del modifierade sanningar ur en persons åsikt. Ja det är nog där vi hamnar tror jag.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #5 skrivet: 2006-12-09, 23:58:45 »
Såg du verkligen "9/11 Mysteries" i sin helhet, och lämnar den kommentaren!?!



"Ignorance is bliss."
« Senast ändrad: 2006-12-10, 00:09:23 by DeadHead »

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #6 skrivet: 2006-12-10, 02:00:08 »
Ibland är sanningen så svår att tro på att folk försvinner in i sin egen fantasivärld. Förstår inte riktigt vad man har för respekt mot de människor som dog 9/11 och deras familjer. Har inte sett hela filmen och kommer nog aldrig göra det heller, mår illa av att det finns människor som sitter och klurar ut sådana helpuckade teorier. Inget illa menat mot dig DeadHead men detta kan nog vara den dummaste konspirationsteorin någonsin. Jag menar vad hade USA och dess regering att vinna på detta?
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

guest371

  • Gäst
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #7 skrivet: 2006-12-10, 03:06:54 »
@Tussilago:
Vad hade USAs regering att vinna? Nu skämtar du väl ändå?
Vad sägs om att vända blickarna utåt för en president vars approvalrating var i rumstemeratur.
Gå in och kriga lite med irak med gott samvete.

Jag gillar inte när människor dör oavsett omständighet. (Man kan aldrig återskapa en person)
Dessutom har jag kikat en del på konspirationsteorierna runt 9/11 och det är en hel del som inte riktigt går ihop.

Men det är ju överspelat nu. Haliburton har ju tjänat sina miljarder dollar på åter uppbygnaden av iraks infrastruktur. Haliburton var G.W Bush största bidragsgivare. Men det är väl bara ett konstigt sammanträffande.

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #8 skrivet: 2006-12-10, 04:41:45 »
@Tussilago:
Vad hade USAs regering att vinna? Nu skämtar du väl ändå?
Vad sägs om att vända blickarna utåt för en president vars approvalrating var i rumstemeratur.
Gå in och kriga lite med irak med gott samvete.

Jag gillar inte när människor dör oavsett omständighet. (Man kan aldrig återskapa en person)
Dessutom har jag kikat en del på konspirationsteorierna runt 9/11 och det är en hel del som inte riktigt går ihop.

Men det är ju överspelat nu. Haliburton har ju tjänat sina miljarder dollar på åter uppbygnaden av iraks infrastruktur. Haliburton var G.W Bush största bidragsgivare. Men det är väl bara ett konstigt sammanträffande.
USA gick inte in i Irak pga 9/11, det hade aldrig räckt som orsak då det var herr Usama som stod bakom attacken och denne tomte befann sig i Afghanistan. De gick in i Irak pga bildbevis (om man nu vill kalla bilder på lastbilar för detta) om att Irak hade massförstörelsevapen.

Nej visst, man kan inte återskapa en människa. Men i mina ögon är detta ungefär samma sak som när folk påstår att förintelsen inte existerat och att det bara är en konspiration för att sätta nazister i dålig dager. Det är som en förolämpning för de som var med den dagen, för de som varit med och letat efter överlevande och för de som blir ivägskickade till krig för att försvara något som puckade konspirationsteoretiker inte tror på.
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

guest273

  • Gäst
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #9 skrivet: 2006-12-10, 04:49:18 »
Jag har sett filmen och tänker inte kommentera den .. med risk för att bli svartlistad igen av cia,  nsa, fbi, stenhuggarnas källar förbund ...eller vad dom nu heter !!

 :door

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #10 skrivet: 2006-12-10, 05:54:38 »
Men G. W. Bush gick ju in i Irak med förevändning att Saddam även hade ett finger med i spelet gällande 9/11. Det hörde jag Bush stå och säga i flera olika nyheteskanaler vid tidpunkten för deras intåg i Irak. Amerikanska folket var ju toklurade på den punkten och det har börjat gå upp för dom nu att dom blev det. Det är ju bland annat därför som motståndet har börjat växa på hemmafronten om att trupperna ska tillbaka.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #11 skrivet: 2006-12-10, 09:48:36 »
Kollade på filmen igår och vad ska man säga... Det är ju en hel del av det som är skumt, varför rasar WTC 7 för? Inte en skada och inte brann den heller... Explosioner i källaren av WTC. Saker som inte stämmer helt enkelt. Visst nu är det ju ett ganska vinklat program men en del saker ser lite för skumt ut... Som byggherren som fick 7 miljarder i försäkring, han gick plus med sisodär 6,85 miljarder på att de rasade...

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #12 skrivet: 2006-12-10, 11:05:29 »
Om man inte ens bemödar sig att se filmerna, så bör man vara försiktig med att kommentera dem tycker jag. Och precis som Ceder säger, varför rasar WTC 7? Nej ta och titta på dem, och kommentera gärna igen då. Angående respekten för dem som dog, så kan jag garantera att personerna bakom dessa filmer har precis lika stor respekt för dem, så den biten kan vi nog lämna utanför diskussionen. De försöker ta reda på sanningen. Att avfärda allt som galenskap är att göra det för lätt för sig.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #13 skrivet: 2006-12-10, 11:27:18 »
Det jag tycker är konstigt, efter att ha skummat igenom filmerna, är att så många olika källor säger att de hörde som flera explosioner från olika håll. När ett plan rammar ett hus så borde det väl inte explodera från olika håll? Om det ska explodera så borde det väl vara en stor smäll? Såvida inte det fanns en mängd gasflaskor utstationerade i byggnaden. Men varför ska ett hus med en massa kontor ha en massa gasflaskor isåfall? Konstigt är det iallafall...  :hm

Jag tror att det är mycket som vi inte vet och mycket mer vi aldrig kommer att veta. Men det jag tror mig veta är att USA:s medier behöver definitivt vara mer kritiska än vad de verkar vara idag. Men det kanske är svårt när en stor del ägs av en och samma ägare.

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #14 skrivet: 2006-12-10, 12:01:35 »
Njae , mycket konstigt är det. Usa skickade endast 11 000 man till afghanistan pga 9/11. Sedan fick de det att låta som att Irak på något sätt var inblandad i 9/11 också så att de kunde invadera. Och vad hände med saddams alla kemiska vapen som de var säkra på att de fanns ? Inte ett ljud om dessa vapen kommer från vita huset numera..

Tror inte på 9/11 konspirationen, men för Bush del så var det "fel" länder som var skyldiga till 9/11 - de flesta av kaparna var saudier och afghanistan har ingen olja. Till syvende och sist så handlar det om tillgången på olja. :doubt

 

Senaste inlägg