Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Rotwing?  (läst 11496 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
Rotwing?
« skrivet: 2007-06-28, 07:23:20 »
Endast en gång har jag varit med och klubbat Rotwing, och det var så länge sedan att jag glömt om det var svårt eller lätt. Jag tänker hur som helst göra ett nytt försök, men frågan är om det är görbart med heroes/henchmen?

Släpper han alltid gröna prylar, eller är det random-chans på det?

edit: Eeh, heter han månne Rotscale, och inte rotwing? :hm
« Senast ändrad: 2007-06-28, 08:29:35 by DaddyLongLeg »

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Rotwing?
« Svar #1 skrivet: 2007-06-28, 10:05:19 »
Det är nog rätt omöjligt med heroes/henchies... Har för mig att jag och DH testade en gång och gav sedan upp när alla heroes hade 60% dp...

Han droppar alltid en båge plus att det finns en chans att hans drakpolare droppar också...

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Rotwing?
« Svar #2 skrivet: 2007-06-28, 10:49:38 »
Jag har läst en taktik där man plockar en av smådrakarna i taget, och sedan tar bossen ensam. Det fanns en ganska listig taktik där en necro först offrade hälsa tills han nästan var död, och sedan körde Grenth's Balance på bossen.


Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Rotwing?
« Svar #3 skrivet: 2007-06-28, 10:58:07 »
Råttingen brukade vara en pushover - ända tills de släppte Factions har jag för mig, då han fick sig en rejäl buff.

De enda gångerna vi har lyckats ta ner honom (efter Factions kom) har vi varit fullt lag. Detta var dock innan Nightfall, så det fanns inga heroes - och henchisarna som gick att tillgå i Temple of Ages räckte inte långt kan jag ju säga. =P

Nyckeln till att ta Rotscale är att hela tiden hålla honom interruptad. Choking gas, Broadhead arrow, etc. Tricket med Grenth's Balance är egentligen bara för att snabba upp processen. Rotscale har nämligen uppåt 12000 HP, så det tar en stund att ta kål på honom.
« Senast ändrad: 2007-06-28, 11:07:41 by Crimson »


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Rotwing?
« Svar #4 skrivet: 2007-06-28, 11:00:26 »
I'm in!  :eager

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Rotwing?
« Svar #5 skrivet: 2007-06-28, 11:17:45 »
Tre spelare med sina lvl20 henchisar kommer nog alltså att kunna smiska upp honom i brygga!

Kanske redan ikväll?

:flirt

Han spawnar ju om så fort man zonar, och det är inte långt från honom till portalen, så om det går lätt kan vi kanske farma honom tills alla har fått sin båge?

:banana

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Rotwing?
« Svar #6 skrivet: 2007-06-28, 11:19:16 »
Får jag föreslå en möjlig taktik:

Två stycken firenukers
En eller två munkar, varav den ena protect
Minst en interrupter (ranger!)
Övrigt

* * *

Nukers går in i början. De ser till att ha Glyph of Concentration så slipper de bli interruptade av Incendiary Arrows, mao borde de kunna få iväg ex. minst två stycken meteor showers var (arcane echo). Detta borde räcka för smådrakarna. Protection munken skyddar dem på lämpligt sätt. Får man bort dem så är det ganska enkelt sen.

Poison + burning för maximal degen på rotscale, därefter ladda på med så många armor ignoring attacker som möjligt!

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Rotwing?
« Svar #7 skrivet: 2007-06-28, 12:02:14 »
Air spiker Ele? 25% armor ignore
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Rotwing?
« Svar #8 skrivet: 2007-06-28, 13:17:37 »
Hm, och finns det inte en ganska käck Air-spell som heter Swirling Aura eller liknande, som ger % chans att dodga projektiler?

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Rotwing?
« Svar #9 skrivet: 2007-06-28, 13:40:42 »
Scenario!

1. Nuker #1 går in, drar iväg Meteor Shower + Rodgorts Invocation (använder Glyph of Concentration). Buffad med ex. Shield of Judgement, Mending och Protective Spirit.

2. Nuker #2 går in när #1 fått iväg sin första spell, och upprepar proceduren. Mending + PS. Nuker #1 backar för att kasta GoC igen, och dra iväg två nya spells.

3. #2 backar ur, för att lägga GoC och sedan två nya spells. #1 är redan på väg in för att kasta två nya spells.

4. Som punkt 3, men #1 & #2 byter roller!

5. Här bör nog det mesta vara dött uppe på hyllan!

6. Som ett alternativ till en nuker, kanske man kan ta en necro/ele med Spiteful Spirit? Nyckeln tror jag i alla fall är just Glyph of Concentration, oavsett.

7. Prot. munken skulle kunna testa samma bygge som jag använder i pvp:

1. RoF
2. Prot. Spirit
3. Draw Conditions
4. Melandrus Resiliance
5. Blessed Signet
6. Valfri
7. Divine Boon
8. Res

Om jag minns rätt så används den mycket (för framförallt munkar) irriterande spiriten Nature's Renewal, så den bör vara målet (om möjligt) för en av de båda nukers som går fram i början.

Lite av mina tankar, om någon annan har något - shoot! :)

Just det, air ele funkar naturligtvis! Det de saknar i AOE i början av striden vägs ju upp av att de är effektivare mot enskilt mål (läs Rotscale) i slutet av striden!

Empathy kanske också vore en intressant skill? :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Rotwing?
« Svar #10 skrivet: 2007-06-28, 13:57:31 »
Jag tror inte att Natures Renewal finns. Däremot vet jag att Råttan lägger Spirit of Winter, så om någon dör, blir det bistert med rez.

@DH
Ser bra ut, men jag minns nu vår första Rotscale-kill. Jag själv hade äran att vara förste nuker, och jag tror att jag nästan han få iväg en hel spell innan jag dog första gången. :) Det är fett med DPS på ett ensamt mål. Och är det inte slöseri att bara låta två dps:a på drakarna?


Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Rotwing?
« Svar #11 skrivet: 2007-06-28, 14:03:03 »
Däremot vet jag att Råttan lägger Spirit of Winter, så om någon dör, blir det bistert med rez.

Frozen Soil. :)



=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Rotwing?
« Svar #12 skrivet: 2007-06-28, 14:37:23 »
@DH
Ser bra ut, men jag minns nu vår första Rotscale-kill. Jag själv hade äran att vara förste nuker, och jag tror att jag nästan han få iväg en hel spell innan jag dog första gången. :) Det är fett med DPS på ett ensamt mål. Och är det inte slöseri att bara låta två dps:a på drakarna?

Fråga gärna den som spelar munk om det! :D Ex. en ranger måste ofta nästan springa hela vägen upp innan man får fritt skjutläge mot dem. Inte så roligt för munkarna, så till vida inte ranger använder stances som lightning reflexes o liknande, samt ser till att hela sig själv (man blir ju förgiftad där framme också...)

En av de gånger vi lyckades, så var Baal och jag nuker, och fick vi bara iväg våra meteor showers så dunkade vi ner drakarna rätt snart. Med GoC så kommer man få iväg minst två stora, tunga nukes per person. Dubbla meteor showers plus något mer borde räcka, men vi får väl se! :)

Mycket DPS på en enskilt mål blir det, men Prot. Spirit skyddar enormt bra, och har man sedan hjälp av antingen en helare eller protector så är mycket vunnet. Shield of Judgement tror jag mycket på, så fort drakarna träffar med ett skott så tar de holy damage + blir knocked down. Kombinera dessa knock downs med de från meteor shower så tror jag inte de kommer att få iväg så många brinnande pilar (conditions som hjälper en draw conditions munk utrustad med Melandrus Resiliance både med liv och energi f.ö.!).

Finns det någon motsvarande skill till Shield of Judgement till övriga klasser?

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Rotwing?
« Svar #13 skrivet: 2007-06-28, 14:55:53 »
Blir det ingen PvP grupp i kväll så är jag klar på att dunka Råttis med valfri klass iaf.
Rått bågen är en av få jag inte har än...


Pokkemón  :D
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Rotwing?
« Svar #14 skrivet: 2007-06-29, 00:32:20 »
Mycket kul runda i kväll, med lite finslipande av skills var han ju PaWneD  :banana

Jag är på igen när som, så DDL får en fladderbåge oxå  :pistols
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

 

Senaste inlägg