Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: SLUTSPELET LÄS!  (läst 8662 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest124

  • Gäst
SLUTSPELET LÄS!
« skrivet: 2007-08-30, 00:22:29 »
Okay.
Med viss missnöjdhet kan jag konstatera att enast ett fåtal har brytt sig om att läsa/svara på de alternativ till slutallians som vi fått.

Detta ger mig ingen bra grund att genomföra en större förändring så här i slutet.

Därför KRÄVER jag svar.
 
1. Forsätta det tämligen meningslösa stödjandet av VI eller:
2. Ta en chans på att starta ett nytt allians samarbete med 30+ och omrikta alla resurser som finns hos VI till detta?

Klargör detta för mig tack!
/W

guest580

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #1 skrivet: 2007-08-30, 01:36:33 »
*röstar för allians med 30+ om inte VI har några uttalade planer på att utöka samarbetet med oss*

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #2 skrivet: 2007-08-30, 05:52:13 »
Ja, jag har suttit och funderat på vad en inofficiell allians egentligen innebär. Vi ställer upp med trupper och råvaror i omgångar och sen händer inget mer. På det sättet tycker jag det är bättre att gå över till några andra som verkar mer intresserade av våra tjänster.

Men å andra sidan... om vi startar nytt alliansarbete med 30+, innebär det att vi får problem av de vi tidigare stöttade? Kommer det att ses som att OK vänder kappan efter vinden? Eller kommer det att ses som att vi sätter ner foten och går iväg rakryggade men fetlurade ifrån det tidigare samarbetet?

Frågan är kanske, finns det något för oss att vinna på att fortsätta det påbörjade samarbetet? Eller har vi mer på att förlora att fortsätta respektive att lämna och gå vidare?

Jag har tyvärr ingen aning. Jag skulle gärna vilja gå vidare (för det känns som att OK har blivit rejält utnyttjade) men inte om det innebär att vi får en käftsmäll vi inte har förutsett.

guest1475

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #3 skrivet: 2007-08-30, 06:54:20 »
Jag håller nog med föregående talare en hel del.

I det samarbete som vi befinner oss i nu, känns det inte som vi får tillräckligt med cred för det arbete vi lägger ner.

Ett samarbete med 30+ kontra det vi har idag ?

Det låter rätt intressant tycker jag, och man måste nog pröva nya väger för det ser inte ut som om vi kommer att ingå i VI-alliansen...utan snarare vara en källa där man kan hämta resurser och soldater.....

Jag röstar nog på att se vad ett samarbete med 30+ kan ge, snarare än att fortsätta skicka trupper och resurser till några som inte verkar tacksamma för det....... :)

guest1524

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #4 skrivet: 2007-08-30, 07:11:07 »
Hej,

För mig personligen så har samarbetet vi vid 100,100 haft med 30+, i första hand Die Trying fungerat bra. Vi har hjälpt honom med tex försvar då det har behövts och för en vecka sedan hjälpte han Cartan med övertagande av en by genom att skicka stamledare och trupp och jag räknar själv med likadan hjälp inom en inte alltför avlägsen framtid.

Tycker det är riktigt tråkigt det som VI håller på med nu och skapar en elitallians med de mest aktiva och största spelarna.

OK har väl aldrig direkt varit en allians med ambition att vinna det här utan mer en kompisallians där man tar in kompisar och släktingar oavsett storlek. Går vi med 30+ så har vi nog chans att få en liten del av kakan i alla fall.

Det innebär ju inte att vi avslutar IAP med VI utan att vi startar en allians med 30+ så jag tror inte VI blir sura. Dessutom så blev vi lovade en allians med VI när vi startade samarbetet vid första anfallet mot Omen. Vad hände med den allliansen???

Jag tror också att en omorganisering av OK/OK2 är på sin plats. De som är riktigt aktiva bör finnas i OK. Om inte annat så kommer OK stiga på rankingen och vi kanske får lite mer respekt inför slutspelet. Att samarbetet mellan ok/ok2 fungerar ändå tror jag vi har kommit fram till den senaste tiden. Alla som anfaller OK2 ska naturligtvis inte göra det ostraffat.

guest3

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #5 skrivet: 2007-08-30, 08:12:16 »
Hojta om ni vill att jag ska prata med Die Trying om detta. Han har uttryckligen bett att all diplomati med dem ska gå via mig. Jag har även fått igång ett varningssystem med SMS åt bägge håll.

Samarbetet med 30+ går klockrent.

guest677

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #6 skrivet: 2007-08-30, 08:35:30 »
Röstar för att prova allians med 30+ om inte mer information kommer om hur vårt samarbete med VI skulle kunna se ut i framtiden(och att det förändras från dagens situation).

Att liera sig med VI och supporta dem bara för att de inte ska bli arga på oss / mig känns för mig fel. Jag hoppas få både förlora och vinna några byar i slutspelet, att kunna ventilera strategier, kanske tom dö så mycket att man deletar kontot i förtid. Att passivt bidra med resurser och trupper och inte vara del av strategitänkandet .... tja  :cry

När WW når nivå 100 så avslutas kontot iaf, varför vara rädd om det?

Gillar inte heller det inbitna gynnandet internt ala Matteus i I.A.E där de "paxar" ex-medlemmars byar, att stödja VI är väl att stödja detta eller ? Skulle vara schysst att vi skulle kunna ta byar fritt för att vi har varit hjälpsamma förut...

guest612

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #7 skrivet: 2007-08-30, 08:38:15 »
Jag tror på ett närmre samarbete med 30+..
Och som Goricki sa en allians mellan oss och 30+ innebär ju inte att våran IAP med VI försvinner.
Snarare blir det svårare att bortse från 30+/OK när slutet av spelet närmar sig.

guest1524

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #8 skrivet: 2007-08-30, 08:42:53 »
Gillar inte heller det inbitna gynnandet internt ala Matteus i I.A.E där de "paxar" ex-medlemmars byar, att stödja VI är väl att stödja detta eller ? Skulle vara schysst att vi skulle kunna ta byar fritt för att vi har varit hjälpsamma förut...

Paxa byar och oaser är ju bara löjligt. Tyvärr så har du ju nu frågat dom så nu är det lite mera känsligt att ta över en eller flera av byarna...

guest677

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #9 skrivet: 2007-08-30, 09:03:28 »
Tyvärr så har du ju nu frågat dom så nu är det lite mera känsligt att ta över en eller flera av byarna...

Frågade IAE på rythm/borussias inrådan. Skulle själv gärna bara tagit över om det varit ok in om OK :D

guest124

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #10 skrivet: 2007-08-30, 09:06:03 »
Jag konfronterade nucce i Vi med en enkel fråga. Läs själva och begrunda:
MIn fråga längst ned.
///

Tja. Vi strular å möblerar om :) I.A.E är dom sista vi väntar på att fatta något beslut någon gång om att vara med i flyttandet.

Angående iaps så har vi en omröstning just nu om vilka som ska gälla för hela VI, då vi ska ha exakt samma för att visa vår struktur. Just nu finns OK med på den lista som har fått enkel majoritet av rösterna.
____________
Weekendworker skrev:

Vad händer?
/W
///

M.a.o RÖSTAR de om vi är tillräckligt lojala för att få ha kvar en IAP!!

INGA tecken på allians!
/W

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #11 skrivet: 2007-08-30, 09:33:06 »
Jag tycker 30+ verkar vara ett trevligt gäng med raka besked som man kan lite på.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest1524

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #12 skrivet: 2007-08-30, 09:55:49 »
VI har helt klart tagit tillbaka sitt löfte om allians med oss och kommer troligen andrig att införliva det.

Jag kan inte komma på en enda anledning till varför vi inte skulle ingå allians med 30+.

IAP med VI bör vi såklart ha kvar.

guest168

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #13 skrivet: 2007-08-30, 10:15:33 »
Hej mina vänner, jag kan bara säga att människan glömmer fort :). Att vi från början sökte ett samarbete med MM och VI var för att OK överhuvudtaget skulle överleva då vi var hårt farmade av dom.

Genom att hjälpa till med försvar så fick vi dom att sluta farma oss och vi kunde växa oss större och starkare, utan det kan jag garantera att OK inte hade stått där vi är i dag.

Att nu komma och säga att VI inte gjort något för OK är rent skitsnack !, sen att OK inte fått till en allians med VI är jag också besviken på. Personligen tycker jag inte att det skulle vara någon skillnad om OK allierade sig med 30+, då dom också ingår i VI.

Om ni vill så kan jag ta ett personligt snack med Svedin om detta och kolla om det finns möjligheter för OK att ingå i VI ?.

För övrigt kan ni vara säkra på att det jag läser här också stannar här.

Mvh
/Ace

guest1490

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #14 skrivet: 2007-08-30, 10:17:34 »
Ser ingen anledning varför VI skulle ha något emot att vi går in i en allians med 30+

Vore kul att vara allierad med någon som är aktiv och det är ju inte så att vi överger VI helt, vi har fortfarande kvar vår IAP och när våra mål är gemensamma kan vi säkert hjälpa varandra i både anfall och försvar.

Bara att vi lägger tyngdpunkten på samarbete med 30+ slutar vi inte att samarbeta med andra allianser när det gynnar oss.

Sen tycker jag att OK ändå ska ha som mål att bygga ett eget WW och stategiplaner för det bör kanske sättas upp/diskuteras. Men inte i den här tråden ;)


 

Senaste inlägg