Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Gnäll o tjat  (läst 9577 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Gnäll o tjat
« Svar #30 skrivet: 2011-11-18, 16:45:39 »
Vad gäller gnällandet på servrar i allmänhet måste jag säga att jag förvånas över hur mycket oförskämt snack det är på chattarna.  Det är nästan så man blir lite mörkrädd ibland. Men så är jag ju COD-spelare, och där är alla snälla mot varandra... ;)

Jag kan hålla med om att RPG-spam är irriterande när man är på mottagarsidan, men i softcore kan det fasen ibland vara enda sättet att få några kills alls... Det jag kan tycka om dem är att DICE i en patch ska bygga in back blast effekter, dvs att skjuter du dem inne i ett rum, då ska du fasen stekas också. RPG7 lär man inte kunna skjuta inomhus. Ge spelaren teamkill också, vare sig det är på eller inte om någon går bakom när du skjuter så man fattar att man måste vara försiktig med dem... Sen tycker jag det är åt skogen att det tar TRE av dem för att stoppa en tank, men det är ju en annan fråga... ;)

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Gnäll o tjat
« Svar #31 skrivet: 2011-11-18, 17:09:16 »
Vad gäller gnällandet på servrar i allmänhet måste jag säga att jag förvånas över hur mycket oförskämt snack det är på chattarna.  Det är nästan så man blir lite mörkrädd ibland. Men så är jag ju COD-spelare, och där är alla snälla mot varandra... ;)

Jag kan hålla med om att RPG-spam är irriterande när man är på mottagarsidan, men i softcore kan det fasen ibland vara enda sättet att få några kills alls... Det jag kan tycka om dem är att DICE i en patch ska bygga in back blast effekter, dvs att skjuter du dem inne i ett rum, då ska du fasen stekas också. RPG7 lär man inte kunna skjuta inomhus. Ge spelaren teamkill också, vare sig det är på eller inte om någon går bakom när du skjuter så man fattar att man måste vara försiktig med dem... Sen tycker jag det är åt skogen att det tar TRE av dem för att stoppa en tank, men det är ju en annan fråga... ;)

Anti-tanks vapen skall väl laddningen gå frammåt och inte "splash" åt sidor för att lättare spränga hål på pansarplåt. Kan väl tycka att det är lite dåligt då om den fungerar som en splittergranat och har ihjäl allt inom 25 m. Borde väl bara göra ett stort hål i marken isf. Eller tänker jag fel?
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Gnäll o tjat
« Svar #32 skrivet: 2011-11-18, 18:14:17 »
De flesta sådana vapen har säkert en viss splash-verkan, men knappast 25 meter. Backblastverkan är garanterat större. Nu kan ju många av dessa vapen laddas med olika projektiler, men i spelet har man nog bara AT-laddningar... ;)

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Gnäll o tjat
« Svar #33 skrivet: 2011-11-18, 18:31:20 »
Kanske slänga upp en tredje server och köra infantry only, och ingen RPG?
Observera att jag pratar om en tredje server. Dom vi har nu är bra som dom är!


Jag tycker egentligen inte själv att det är så kul med allt RPG spam. Men när ena laget gör det så blir det lätt att man hakar på.
Efter att du påpekade det igår Daddy så tonade jag ner på det rätt kraftigt. Mest för att jag vet själv hur tråkigt det är.
Det gick lika bra utan den ;)

Men sen är RPG:n ett väldigt effektivt sätt att bryta sig in i välförsvarade områden. Om folk sitter och campar en flagga och täcker alla ingångar.

Snipers tycker jag sällan är ett problem om inte det är väldigt öppna kartor på just Hardcore. Oftast kan man undvika dom, eller dra en RPG mot dom ;)
Jag tycker inte heller att snipers är ett problem. Jämfört med BFBC2 är det rena himmelriket. Och inte fan behöver du RPG. Du är grym! En av de skickligaste spelarna vi har :) :bow :respekt

@Raft Vad är problemet med att köra en inf. only-server, om vi har fyra servrar? Jag gillar inte softcore, men jag inser att det finns folk som gör det. Mouse gillar inte HC, men accepterar att vi har en sådan server. Varför kan vi inte också ha en inf. only-server, för att variera? Ingen tvingar ju dig att spela på den servern. Däremot får de som vill, en chans att lira spelet på det sätt de själva gillar :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Gnäll o tjat
« Svar #34 skrivet: 2011-11-18, 19:52:18 »
Angående vilka som gnällt, behöver jag inte namnge någon här men åtminstone en av gnällspikarna är en frekvent gäst på vår server. Och nej DDL, detta är inte riktat till ditt trånga/felaktiga synsätt om vad rpg's används till! ;) Mer om rpg längre ned i texten.

Det är mer principen som sådan att man gnäller på och anklagar alla andra som har ett annat spelsätt än en själv för att vara "aimbot wannabe", noob, lamer whatever. Det kommenterades rätt friskt om just detta i chatten igår, både innan jag började spela själv (såg det via Procon) och sedan när jag spelade. Jag har inga problem med folk som säger till någon gång med glimten i ögat, men när det blir upprepat tugg om samma jädrans sak så blir det i alla fall för mig vansinnigt irriterande, och då brukar jag ändå inte vara den som bryr mig så värst mycket om sånt.

*

Lite förtydligande nu då angående rpg, eftersom vissa (läs: DDL!) inte verkar veta användningsområdena för dessa!

Att använda RPG på infanteri är helt ok och tillhör spelet (och verkligheten).

Rätt!

Så finns ju också den så kallade "fumpen". (som hinken syftar på) Det är en liten granatkastare som man monterar på (under) geväret.

Rätt men fel, jag är nog ganska övertygad om att Hinken syftar just på rpg/grg - läs mer nedan!

Men sen är RPG:n ett väldigt effektivt sätt att bryta sig in i välförsvarade områden. Om folk sitter och campar en flagga och täcker alla ingångar.

This! Att bara spamma granater fram och tillbaka mot varandra i en korridor är rätt värdelöst. RPG:n är dock gudomligt bra när det gäller just det som Rav nämner här, svårtåkomliga personer uppe i någon byggnad som slängt ut claymores i hela trappan, exempelvis. Grymt för att spränga sönder väggarna de sitter och gömmer sig bakom, eller skjuta in genom fönstret för att rensa ut rummet.
Personligen så använder jag även rpg'n frekvent för att skjuta upp hål i murar för att skapa en genväg/skottglugg. Framförallt så använder jag dock rpg'n mot fordon.

*

I rpg/grg diskussionen så kan ju det svenska granatgeväret m/48 Carl Gustaf få agera exempel, eftersom jag har personlig erfarenhet från det. Du har spårljuspansarspräng mot fordon och spränggranater mot infanteri (spränggranaterna hade en timer på sig om jag inte missminner mig, så att du kunde få dem att brisera i luften ovanför huvudena på fi för att sprida splitter lång väg).
Dessutom finns det rökgranater och ljusgranater, så DDL, du har fel i sak när du säger att dessa vapen enbart är mot fordon.

Det man kanske skulle ha önskat, om man är någon som söker maximal realism, är att DICE hade implementerat olika ammunitionstyper till vapnen, beroende på vad man ska skjuta på. För att vara ett spel så är det dock en helt ok kompromiss.

Nu är det i ärlighetens namn inte m/48 som används i spelet, utan rpg-7v2 och Mark 153 SMAW, men samma princip gäller, det finns olika ammuntionstyper mot olika mål även för dessa.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Gnäll o tjat
« Svar #35 skrivet: 2011-11-18, 21:22:13 »
Käre DH, som gammal vapenvägrare har jag aldrig kommit i närheten av en riktig RPG :) Jag bryr mig inte om hur de används i verkligheten utan om hur jag tror att dom är tänkta att användas i spelet. Som sagt, i verkligheten har vi inte heller respawn, och i spelet är det inte olika laddningar i RPG:n.

Jag väljer också att tolka det faktum att CG;n INTE återfinns i BF3 som ett tecken på att Dice tyckte att den överanvändes i BFBC2.

Jag tror inte att Dice tänkte sig att 50 gubbar skulle stå på var sin sida rulltrappan i Metro, och skjuta RPG:er på varandra, men det är vad jag tror. Jag tror att Dice tänkte att RPG skall vara mot fordon i 1a hand, och i vissa specifika situationer, även som anti-inf. Jag gissar att det kommer en patch där den balanseras lite, för att bli mindre effektiv som vapen mot ensamma infanderister, men fortsatt effektiv mot fordon.

I övrigt får alla spela spelet som dom vill, men alla som skjuter mig med en RPg får vara beredda på att efter smällen och er +1 i k/d ratio blir det trash-talk :)

Vad annars skall man göra när man blir ägd? :camper

Edit: ang. klagomål. Om det är någon som griefar på riktigt, så tveka inte, det blir kick på sånt. Jag skulle aldrig skriva något tyket i chatten, eftersom det ofta är hur man säger saker, lika mycket som vad man säger, som har betydelse, men litar som sagt på att folk har guts nog att säga till mig när mitt trash-talk slutar att vara roligt. Då skall jag hitta på nåt annat.

Peace !
:hi

 

Senaste inlägg