Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Dropbox och push-teknologi  (läst 1463 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Dropbox och push-teknologi
« skrivet: 2013-10-29, 07:17:12 »
Igår höll frugan på att fota några möbler här hemma. Hennes telefon synkar automatiskt mot dropbox. Jag sitter och blippar på datorn och får ett meddelande om att nya filer har lagts till i dropbox, inga konstigheter så långt.

Helt plötsligt så kommer ungarna uppspringandes och frågar varför ett foto på våran stol dyker upp på TVn nere i vardagsrummet.

Jag har aktiverat push-funktioner för media i Win7, men vad är det i dropbox som gör så att media automatiskt pushas ut från min dator till TVn? Hittade inte inställningen för det igår, och hade inte riktigt tid att kolla upp det då heller.

Tips?

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Dropbox och push-teknologi
« Svar #1 skrivet: 2013-10-29, 09:25:16 »
Men bäste DH - det är USA, som glömt ställa om fluxkondensatorn som dom installerat i din telefon för att hålla koll på dig. Så fort du tar en bild så laddas den direkt upp till NCA :-)

Skämt och sidor - det är väl i telefonen inställningarna gäller, dvs allt du skickar upp mot dropbox från telefonen, synkar mot alla andra enheter, och står TVn med, så lär det dyka upp där oxå?...eller?

Stängt av ALLT som har med det att göra i min telefon.....

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Dropbox och push-teknologi
« Svar #2 skrivet: 2013-10-29, 09:58:11 »
 :lolabove

Hm, nja, det verkar bara hända när datorn är igång (har bara hänt en enda gång hittills), så det verkar som att boven i dramat är dropbox på min dator?

Edit: Men jag ska kolla en extra gång i hennes telefon också...

 

Senaste inlägg