Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: CD-key request  (läst 2359 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
CD-key request
« skrivet: 2005-05-26, 19:58:06 »
Det är inte så illa som rubriken låter påskina.

Har just installerat mitt nya grafikkort. :D

Ett HIS Radeon X800XL IceQ Turbo

Men döm om min förvåning när jag skulle installera det integrerade överklockningsprogrammet iTurbo, och upptäckte att jag inte fått med någon CD-key till detta program. Jag har försökt med alla upptänkliga siffer- och bokstavskombinatoiner som finns på förpackningen, men ingen av dem fungerar. Datorbutiken.com, där jag köpte kortet säger att jag får rma:a hela kortet för att kunna få ett nytt, men det känns ju helt öken.

Det är tydligen så att man måste installera detta program för att få tillgång till fläktkontroll, temperatursensrer och annat som finns på kortet, och det vill jag ju ha. Att överklocka är ju inget problem annars. Finns ju alltid ATI-Tool som är gratis.

Men ju undrar jag alltså om det finns någon vänlig själ som har detta program och kan PM:a mig koden. Så kan jag testa om det funkar. Annars får jag väl skicka tillbaka kortet och vänta några veckor på ett nytt, men det känns fruktansvärt onödigt, för att någon idiot glömt att klistra på en kodlapp på ett papperskuvert.

:hi

guest281

  • Gäst
CD-key request
« Svar #1 skrivet: 2005-05-26, 20:22:59 »
HighTechÂ?s iTurbo Software:

This software has been developed to act as an addition to HighTechÂ?s already very attractive video card range, allowing them to add an extra bit of spice in to a product to separate their products from the ever-competitive pack. It is very simple to operate, although I did have a slight issue in finding the CD-Key initially Â? for those who go looking around the box, the manual and every other thinkable place, it is on the splash screen that loads up when you insert the CD!

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
CD-key request
« Svar #2 skrivet: 2005-05-27, 08:49:22 »
:blush

:thx

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
CD-key request
« Svar #3 skrivet: 2005-05-27, 09:07:43 »
Citat från: KoTTEN
it is on the splash screen that loads up when you insert the CD!


:doh Men hur himla korkat får man göra det! CD-nycklar på skivorna har man ju sett ett par gånger, men i splashen!? :cartman


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
CD-key request
« Svar #4 skrivet: 2005-05-27, 09:24:50 »
jo, och sedan skriva

"please enter your cd-key, found on the cover of the installation cd"

:headbang

guest281

  • Gäst
CD-key request
« Svar #5 skrivet: 2005-05-27, 10:11:57 »
Haha !

 

Senaste inlägg