Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: "Diablo 4"  (läst 5676 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
"Diablo 4"
« skrivet: 2018-06-22, 19:58:23 »
Tänkte bara nämna att Bliz håller på med ett "Diablo Unannounced Project". Borde inte vara så mycket annat än Diablo 4. Om det blir en hyffsat traditionell Diablo så blir det väl något som kan konkurrera med spel som Lost Ark, Lineage Eternal och MU2. Alltså lite halv-MMO-aktit. Gissar jag i.a.f.

https://www.diabloii.net/blog/comments/the-diablo-unannounced-project-gathers-pace
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: "Diablo 4"
« Svar #1 skrivet: 2018-06-30, 13:19:50 »
Ska bli intressant var de har suttit utvecklat  =) Hoppas naturligtvis på en mer realism i  grafik men också åt de mer gothic  och mer av de mörkare varianten av diablo serien som vi fick uppleva i D1/D2.


Jag ser gärna klasser som vi hade i Diablo1-3 men att de går att utveckla sina klasser på end gamingen beroende på vad man föredrar i sin spelstil. 


Jag hoppas stor värld och där vi förflyttas till olika spelmiljöer och där svårighetsgraden stegras för varje act =). 

End gamingen  vet jag inte men något åt  "War of Atlas men bättre utvecklat.  Att portalerna eller ens exp försvinner när man dör tycker blir på sikt ganska så tråkig gameplay.  Kanske större system av de vi såg i D2 med uberbosses och samla keys ifrån olika rare monster kanske? eller stor knepig labyrint  :thumb





« Senast ändrad: 2018-07-05, 08:18:23 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: "Diablo 4"
« Svar #2 skrivet: 2018-07-08, 21:52:44 »
Ska bli intressant var de har suttit utvecklat  =) Hoppas naturligtvis på en mer realism i  grafik men också åt de mer gothic  och mer av de mörkare varianten av diablo serien som vi fick uppleva i D1/D2.

Diablo kommer aldrig att vara Dark Souls, men det starka demon-temat passar bättre till en mera realistisk grafik. Babblade hirelings, fjärtbossar, disco-grafik och grodspells hör inte hemma i Diablo. Och WoW-pads, alltså alleles för stora sholders hör bara hemma i WoW och inte i Diablo.

Jag skulle vilja ha ett mera bosscentrerat spel. Att bara slå trashmobs i flera timmar blir tråkigt i längden. D3 har visserligen "bossar" i riftsen, men dom är bara generiska bossar utan några unika egenskaper. Kartsystemet i PoE är ju i stort sätt bra, men kartbitarna får inte vara så sällsynta som i PoE. Labyrinten i PoE får gärna stanna där, för som det är gjort där så blir detbara problem om kopplingen till servern är dålig (och det är den många gånger).

Vad än D4 innehåller så måste dom kunna mäta sig med Lost Ark. LA ser ut som nästa generationens ARPG, därför måste D4 också göra det. Det är ont om bra ARPG's nu annars. Det enda ARPG jag har på min låååånga lista på spel är Lost Ark. Jag ska väl köpa expansionen till Grim Dawn snart, men annars är det tort på den fronten. Och så måste jag få tillbaka min internetkoppling...
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: "Diablo 4"
« Svar #3 skrivet: 2018-08-15, 21:57:12 »
Liten kommentar bara...
Jag och många med mig har misstänkt att D3 ska komma till Nintendo Switch. Nu har detta så gott som bekräftats.
https://kotaku.com/diablo-iii-is-coming-to-switch-later-this-year-1828367234

Ett klart köp till min Switch :)
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad krukan6

  • Founder HeXagon e-Sports
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 125
    • HeXagon e-Sports
SV: "Diablo 4"
« Svar #4 skrivet: 2018-08-16, 23:57:44 »
Skulle Diablo 3 vara bättre på Switchen än PC?

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: "Diablo 4"
« Svar #5 skrivet: 2018-11-05, 17:59:58 »
Skulle Diablo 3 vara bättre på Switchen än PC?

Sorry har inte sett din post förn's nu... men bättre sent än aldrig.
Jag köpte D3 på Switch igår. Det är i princip samma version som på dom andra konsolerna.

Är den bättre? Det beror på hur man ser på det. Tekniskt sätt är den inte alls lika bra som PC (vad annars).

För det första så tycker jag D3 passar väldigt väl att användas med pad, alla fall styrningen av figuren. Jag tycker "närvarokänslan" i spelet ökar med pad eftersom man styr figuren direkt. Är det nått fel med mus/kbd då? Nä, mus/kbd är flexibelt och fungerar bra, men har inte samma känsla som en pad. Tycker jag alla fall.

För det andra behöver inte oroa sig för lagg eftersom man inte behöver koppla upp sig mot Bnet. Detta är stor fördel om man spelar HC (som jag gör).

För det tredje så kan man ju bära med sig D3 med en Switch, det kan man ju inte göra med dom andra konsolversionerna.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: "Diablo 4"
« Svar #6 skrivet: 2018-11-05, 18:12:38 »
Bara så ingen har missat det: det kommer ett Diablo-spel till smartphones som heter Diablo Immortal. Det är utvecklat av en kinesisk firma och inte av Blizzard själva. Man kan nog räkna med en del microtransactions...
Blizzard har fått en hel del kritik för detta. Inte helt konstigt. Istället för att göra ett "tungt" Diablo så går man i andra riktningen. Detta när många väntar på D4. En smäll i ansiktet på många fans. På Blizzcon var det en åskådare som frågade om det var ett sorts fördröjt aprilskämt. Vi får väl se om dom vågar släppa det.

Warcraft 3 ska komma i en uppgraderad version med stöd för 4k och den biten. Yipeee... det är bara det att många hade nog vilja sett en uppgraderad version av D2 istället. Ytterligare salt i såren.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: "Diablo 4"
« Svar #7 skrivet: 2018-11-08, 10:54:54 »
Måste varit ett av blizzard största fiaskon i deras spelhistoria! Aldrig sett så mycket kritik ifrån spelvärldens fans av diablo! Forums, youtbe, streamers fullständigt sågade Diablo imortal mobil spel, jag stämmer in ibland dem, de var pinsamt se.


Deras aktie sjönk med 7.2 % efter denna annonsering, de lär nog få  blizzard tänka om lite till gamescon 2019 / blizzcon.


Ännu värre blev när blizzard bestämde sig för köra Q&A på samma stage bara några minuter efter annonseringen!! De kommer rätt syrlig fråga ifrån The guy in red t-shirt - https://www.youtube.com/watch?v=C2KeEUhmwbg är de här tidigt april skämt?
hela publiken jublar. Sedan fortsätter frågorna komma in, så exempel - "kommer ni skapa de här till pc? svaret blizzard ger är slående! Nej inget de sett nu kommer släppas till pc?? man hör hela publiken bua, de typ första gången en hel publik buar åt blizzard, de måste känns otroligt jobbigt för dem spelutvecklare som stod på den scenen..  Jag buar också faktiskt de var konstig kommentar när hela publiken är till mesta del pc spelare?? så kan man inte skapa de här till pc?? katastrof...   De ända jag väntar ifrån blizzard är deras wow classic, där verkar som de verkligen vill återskapa ett mästerverk.



« Senast ändrad: 2018-11-08, 10:56:25 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: "Diablo 4"
« Svar #8 skrivet: 2018-11-08, 22:00:42 »
Den kinesiska firma NetEase som gör spelet är kända för att ha en shockfull mängd med microtransactions i sina spel, förutom att göra kopior av västerländska spel som PUBG. Alltså inget nytt, bara mediokra spel för att farma stålar av valar. Fattar inte varför lånar ut sitt IP till dom där nollorna. Känns som om Blizzard har gått från en tvåstjärnig restaurang till ett hamburger-hak på ett decennium.

Ok jag vet, det här är en Diablo-tråd, men jag tänkte bara nämna att Classic kommer att ha shards, vilket gamla WoW inte hade. Det innebär i praktiken att man kommer att se färre spelare i den öppna världen. Så förmodligen inga raider i Crossroads, men vi får väl se.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: "Diablo 4"
« Svar #9 skrivet: 2018-11-09, 11:18:36 »
Den kinesiska firma NetEase som gör spelet är kända för att ha en shockfull mängd med microtransactions i sina spel, förutom att göra kopior av västerländska spel som PUBG. Alltså inget nytt, bara mediokra spel för att farma stålar av valar. Fattar inte varför lånar ut sitt IP till dom där nollorna. Känns som om Blizzard har gått från en tvåstjärnig restaurang till ett hamburger-hak på ett decennium.

Ok jag vet, det här är en Diablo-tråd, men jag tänkte bara nämna att Classic kommer att ha shards, vilket gamla WoW inte hade. Det innebär i praktiken att man kommer att se färre spelare i den öppna världen. Så förmodligen inga raider i Crossroads, men vi får väl se.


Fast de bekräftats under blizzcon att demon hade de pgr liten yta med så många spelare på, man får ta demo med nypa salt, mycket kommer att ändras sig. Även Lead designaren Ion sa att Shadring kommer vara väldigt begränsad mängd på och de medvetna om att de inte fanns i classic, och kommer arbeta för att inte ha med shaddring då blev ett ramaskri  i communityn.  Själv tycker systemet rätt bra, jag gillar classic, men de finns många bra saker i BFa som skulle fungera classic också. Nu är jag  inte för LFG system, men bättre grafik på vattnet ser jag inget negativt med, eller att man kan trade saker och ting ifrån raids, och att man slipper skicka till GM om de blivit fel i looten.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: "Diablo 4"
« Svar #10 skrivet: 2018-11-10, 17:45:15 »
Egentligen vill väl alla ha en kombination av classic WoW och BfA, men det lär väl aldrig hända. Men men...

När det gäller Diablo Immortal så har jag lyssnat på Rhykker's rapport från Blizzcon. Han är inte helle så lycklig över det hela, men han försöker alla fall ha en nyanserad åsikt. Han var där på Blizzcon när dom annonserade DI. Videon är över en timme lång så jag lyssnade på den när jag grajnade repp i WoW.
https://www.youtube.com/watch?v=JKFgpkKEK14

Jag tar med en video från "the boo guy" också:
https://www.youtube.com/watch?v=te-P2S4TvEY
« Senast ändrad: 2018-11-10, 21:01:21 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: "Diablo 4"
« Svar #11 skrivet: 2018-11-11, 14:51:11 »
Egentligen vill väl alla ha en kombination av classic WoW och BfA, men det lär väl aldrig hända. Men men...

När det gäller Diablo Immortal så har jag lyssnat på Rhykker's rapport från Blizzcon. Han är inte helle så lycklig över det hela, men han försöker alla fall ha en nyanserad åsikt. Han var där på Blizzcon när dom annonserade DI. Videon är över en timme lång så jag lyssnade på den när jag grajnade repp i WoW.
https://www.youtube.com/watch?v=JKFgpkKEK14

Jag tar med en video från "the boo guy" också:
https://www.youtube.com/watch?v=te-P2S4TvEY


Tackar för videon! Jag kommer troligen köpa de när väl släpps, spela D3 på mobilen måste väl prova också =)
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: "Diablo 4"
« Svar #12 skrivet: 2018-11-11, 18:14:41 »
Köpa DI, haha! Vänta dig inte någon Diablo-upplevelse. DI är avsett för den Kinesiska massmarknaden och NetEase utvecklar som sagt mest kopior. Tänk också på att åldersgränsen kommer att sjunka, d.v.s inga soulstones i skallen som gör dig halvgalen där inte. Förvänta dig ett lätt och fluffigt spel med mera regnbågar å mindre goth och Dark Souls-mood.

Men jag tror inte du ens behöver "köpa det" på traditionellt sätt. Jag misstänker att tunga microtransactions kommer att finansiera spelet. Fast man kan ju alltid skaffa sig det och downvota det...  :pistols


Har en level 40 HC wizard på Switch nu. D3 är lika vanebildande på Switch som på andra plattformar (jag har den på PC/PS4 också).
 
« Senast ändrad: 2018-11-11, 18:18:25 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: "Diablo 4"
« Svar #13 skrivet: 2018-11-22, 22:30:27 »
På Kotaku finns det en lång artikel om framför allt Diablo:

En gång i tiden fanns det en andra expansion till D3, men den vart stoppad.
 
Diablo 4 (arbetsnamn "Hades") var i utveckling från 2014 till 2016, men vart också stoppad. Den var på väg att bli mera som Dark Souls med samma perspektiv som DS och inte isometric som D1-D3. Det hade kanske inte ens kallats för Diablo (eller med någon undertitel?).

Uvecklingen av Diablo 4 är dock igång igen, fast nu i en annan version, kodnamn "Fenris". Uvecklingen har pågått sedan den gamla versionen av D4 avslutades, alltså i två år. Det kommer förmodligen att ha mer sociala funktioner, ungefär som ett "MMO-light" som Destiny. Som det ser ut nu så ska D4 bli mera som D2 (yes!!! :thumb ). Det är dock mycket som kan ändras.

Länk till artikeln:
https://kotaku.com/the-past-present-and-future-of-diablo-1830593195

Om man vill höra Rhykker's reaktioner till detta:
https://www.youtube.com/watch?v=HHXMkZkjDSA
« Senast ändrad: 2018-11-23, 06:52:14 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: "Diablo 4"
« Svar #14 skrivet: 2018-11-24, 16:55:43 »
På Kotaku finns det en lång artikel om framför allt Diablo:

En gång i tiden fanns det en andra expansion till D3, men den vart stoppad.
 
Diablo 4 (arbetsnamn "Hades") var i utveckling från 2014 till 2016, men vart också stoppad. Den var på väg att bli mera som Dark Souls med samma perspektiv som DS och inte isometric som D1-D3. Det hade kanske inte ens kallats för Diablo (eller med någon undertitel?).

Uvecklingen av Diablo 4 är dock igång igen, fast nu i en annan version, kodnamn "Fenris". Uvecklingen har pågått sedan den gamla versionen av D4 avslutades, alltså i två år. Det kommer förmodligen att ha mer sociala funktioner, ungefär som ett "MMO-light" som Destiny. Som det ser ut nu så ska D4 bli mera som D2 (yes!!! :thumb ). Det är dock mycket som kan ändras.

Länk till artikeln:
https://kotaku.com/the-past-present-and-future-of-diablo-1830593195

Om man vill höra Rhykker's reaktioner till detta:
https://www.youtube.com/watch?v=HHXMkZkjDSA




Jag pratade med Ikon i fredags om just Rykkers video, och jorå vi är också rätt övertygade om att "Diablo4 är under utveckling... Jag hoppas på mer mörkare och Diablo2 stilen fast dagens grafik och funktioner, vilket jag tror de eftersträvar också, i någon viss mån. 
Jag hoppas att blizzard har en spelbar demo till gamescon 2019, eller blizzcon 2019.


Alla kopior till spel där ute som försöker sig på ett D2/D3 koncept blir så tjatigt, jovisst de kommit bra konkurrenter, men fortfarande vill man ha ett nytt "Diablo som går spela på PC och som är något nytt men ändå av den mörkare dystrare tonen ifrån hedliga D2 =).
« Senast ändrad: 2018-11-26, 10:15:46 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg