Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: TeamSpeakTråden  (läst 3045 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
TeamSpeakTråden
« skrivet: 2007-12-03, 14:09:04 »
Startar en ny tråd med anledning av de problem flera våra nya TS-användare upplever.
Jag tänkte att vi kunde dela med oss lite av de problem vi har, saker som gjorde att det kanske blev bättre och länkar till andra ställen där liknande diskusioner förs.

Vi försöker att hålla oss till rena fakta och redovisa vad vi gjort för åtgärder och hur det föll ut. Jag börjar med två intressanta länkar jag jagat tag på. Speciellt länk 2 kändes lite lovande:

http://forum.teamspeak.com/showthread.php?t=19651

http://www.theamazonbasin.com/index.php?content=ts_howto

Ett citat jag hittade var också: "Basically the gist of it is to switch from DirectSound to Wave input in TeamSpeak to remove the artifacting in wow and prevent crashing."

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: TeamSpeakTråden
« Svar #1 skrivet: 2007-12-03, 14:18:26 »
En annan sak:
Kan jag få någon frivillig som faktiskt kör TeamSpeak och WoW samtidigt och som är helt nöjd med sitt ljud (eller inte hör någon skillnad från Venten) att posta sin detaljerade datorspecifikation här? Gärna komplett med version på drivare för grafik, ljud och nätverk också.

Jag vill gärna ha samma post från någon med dåligt ljud också.

guest1557

  • Gäst
SV: TeamSpeakTråden
« Svar #2 skrivet: 2007-12-03, 19:08:19 »
Sitter inte vid min spelmaskin just nu så jag kan inte ge dig mina specifikationer men jag kör nu med wow och ts samtidigt och tycker ljudet är klart bättre än ventrilon var. Skall återkomma med inställningar eller om vi tar det via TS (kanske är smidigare).

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: TeamSpeakTråden
« Svar #3 skrivet: 2007-12-03, 19:57:23 »
...tycker ljudet är klart bättre än ventrilon var...

OMG! :supporter :thumb
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: TeamSpeakTråden
« Svar #4 skrivet: 2007-12-03, 20:50:33 »
Här kommer lite mer info:
Hej allihop, har testat TS nu i 3 veckor lite till och från.
Har först igår fått bra ljud, fipplat fram och tillbaka och gått framåt hela tiden tills man hittar den där lilla knappen längst bak som jag har missat hela tiden och vips så har hör jag folk bra och de hör mig bra.
Vad jag har gjort för inställningar? I windows/kontrollpanelen finns det ett par flikar med ljud inställning och sen har jag ett inbyggt ljudkort i mitt moderkort med tillföljande programvara, finns massor med knappar överallt på dessa ställen som man får meka ihop och testa.

Vill bara meddela att för mig fungerar TS lika bra som vent efter mycket tips och trix.
Ge inte upp, jag trodde det var kört för TS för mig men det har löst sig YIEPPPIEEEE!  :supporter

Sen kan jag meddela att jag, Tahly och Porta tog bort mikrofon-boostern från windowsinställningarna (den lilla högtalaren brevid klockan där nere till höger) och vips var en massa brum och statiskt brus borta.

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
SV: TeamSpeakTråden
« Svar #5 skrivet: 2007-12-03, 22:40:45 »
Tänkte först skriva hur jag har gjort men bilder är nog lättare att se i men har aldrig lagt upp bilder så får se hur det ser ut, testar lite här. Hmm får inte fram några bilder till forumet.

Men det som gav mig bra ljud var, ta bort mic boost i windows inställnigarna för ljud inspelning/röst inspelning.
Har ett realtek ljudkort på mitt moderkort, mitt moderkort heter ASUS P5K (om ni vill kolla exakt vilket ljudkort jag har)

Sen i inställningarna för mitt ljud kort(realtek HD audio manager) finns några knappar som delar ingångarna (Fram och bak på datorn, jag har inga fram ingångar), jag har klickat ur allt sånt så det inte finns nån delning där emellan, då blev mitt ljud mycket klarare och lite högre för de som lyssnar.

Kollar igenom mina inställningar och ser att nästan allt är urklickat utom Stereo mix kanalen i Realtek HD audio manager för inspelning, den kanalen är mutad.

Vet inte om det hjälper nått men fråga på i kanalen.

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
SV: TeamSpeakTråden
« Svar #6 skrivet: 2007-12-04, 19:52:11 »
Hitta lite till för att höja utvolymen lite grann.

Teamspeak/Settings/Options/Sound Devices/ I sound devices rutan markera "Wave" istället för "Direct sound" så ska volymen öka lite grann.

Over and out... /Rhonar

guest684

  • Gäst
SV: TeamSpeakTråden
« Svar #7 skrivet: 2007-12-09, 16:33:57 »
får inte mitt ts att fungera bra. folk verkar höra mig ok, men det hackar och klipper när folk pratar och har man suttit på ts en stund så får man ´känslan av att ha lock i öronen.

Kör usb headset. vet inte vad jag kan försöka ändra på för att få ljudet bättre, har aldrig varit några problem i ventrilon. några ideer?

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: TeamSpeakTråden
« Svar #8 skrivet: 2007-12-10, 13:56:21 »
Ska försöka skriva ihop de saker jag hittat under resans gång, men du kan väl rycka tag i mig nästa gång vi är inne på TS samtidigt? Så kan vi se om vi inte kan hitta var problemet ligger.

guest193

  • Gäst
SV: TeamSpeakTråden
« Svar #9 skrivet: 2008-01-19, 10:04:44 »
Väcker liv i den här tråden igen.

Är det fler än jag som tycker att ljudet har blivit mycket sämre nuförtiden?

Det här med att stänga av microfonboost verkar ha blivit ännu viktigare nu, men inte ens det verkar hjälpa helt och hållet.

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: TeamSpeakTråden
« Svar #10 skrivet: 2008-01-19, 10:11:49 »
Är du säket på att det TS då? eller det kanske är åldern ;)
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest193

  • Gäst
SV: TeamSpeakTråden
« Svar #11 skrivet: 2008-01-19, 12:24:02 »
 :oldie

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: TeamSpeakTråden
« Svar #12 skrivet: 2008-01-19, 12:41:09 »
dom har väl sänkt speex codec till en lägre variant för att spara lite kräm i trådar o server... tror jag... eftersom vi har en gemensam...

guest698

  • Gäst
SV: TeamSpeakTråden
« Svar #13 skrivet: 2008-02-02, 12:47:53 »
Tjenare!

Jag har precis installerat TS igenoch har samma problem som jag alltid har: Jag hittar inte inställningnarna till OGs server :(
Någon som kan hjälpa mig med det?

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: TeamSpeakTråden
« Svar #14 skrivet: 2008-02-02, 13:35:15 »
Pm:at till dig Poly. :)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

 

Senaste inlägg