Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Grafikkortstillverkare  (läst 3363 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Grafikkortstillverkare
« skrivet: 2008-01-30, 13:51:07 »
Jag har nu beställt min nya burk och är som ni kanske förstår klart otålig på leverans.
Det har dock uppstått ett problem.
Grafikkortet jag beställde var ett Asus 8800GT med 1 gig minne men det är inte i lager och nu har dom skjutit upp leveransdatum en gång till.
De har dock motsvarande kort från Gainward inne och jag undrar om det skiljer mycket från tillverkare och tillverkare. Jag valde Asus eftersom jag känner till märket och har för mig att de levererar bra prylar.

Gör det stor skillnad mellan 512 och 1 gig i minne?
Vad menas med tilläggen TOP och OC, OC2 i produktnamnet?

Hjälp gärna en rådvill stackare
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Grafikkortstillverkare
« Svar #1 skrivet: 2008-01-30, 14:06:31 »
oc och oc2 är väl hur pass mycket överklockade de är... Sen är det inte nån större skillnad på olika tillverkare på just 8800gt korten... Vissa kort så kan det skilja på fläktar och standard klock från olika tillverkare...

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Grafikkortstillverkare
« Svar #2 skrivet: 2008-01-30, 16:45:06 »
tror inte du kommer märka nån skillnad mellan asus och Gainward... det som kan vara är väl drivrutiner och support på korten... men Gainward e juh såpass stora så det ska nog inte vara några problem...

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: Grafikkortstillverkare
« Svar #3 skrivet: 2008-01-31, 02:13:57 »
jag skulle nog faktiskt föredra gainward framför asus. mitt förra gainwardkort var oerhört stabilt. nu kör jag iofs med ett passivkylt sparkle 8800gt-kort, och hittills kan jag verkligen rekommendera det. heat pipe:erna verkar funka finemang, inte speciellt varmt blir det heller!

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Grafikkortstillverkare
« Svar #4 skrivet: 2008-01-31, 07:45:31 »
Min erfarenhet av äldre gainwardkort (obs! högst begränsad!) är att de funkade stabilt men lät som en cessna. Med passiv kylning var det dock alldeles utmärkt under väldigt lång tid :thumb

Motfråga: Kan man få kort med passiv kylning i orginalutförande eller måste man alltid köpa till och bygga in det själv? Fungerar passiv kylning bra även på de nya, kraftfulla, korten (tydligen, enligt Rusken)? Är det tillochmed att rekommendera? Vilka fällor kan man gå i?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

 

Senaste inlägg