Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Streamingmaskiner  (läst 2649 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
Streamingmaskiner
« skrivet: 2008-04-21, 16:59:00 »
Eftersom jag köpt en popcorn hour så tänkte jag starta en tråd här. Vet att det finns folk som har twix så vi kan väl dela utrymmet för att beskriva våra leksaker.

Kan väl bara säga att jag bara streamat från en extern hårdisk och inte från nätet. Bildmässigt är den bra och den läser de flesta format. Man kan sätta i en ide hårddisk och använda den som en NAS. Lite klent nätverkskort dock . Ett 100/10 kort, skulle kanske varit ett 1tb kort för att man ska kunna streama från nätet utan problem. Disken gör att det blir väldigt varmt. Lätt att uppdatera firmwaren antingen direkt på nätet eller ta ner den och lägga den på en usb sticka. Även de lågupplösta filerna blir bra. Du kan ställa om upplösningen till HDMI kontakten så den passar din tv. Jag kör 720 med 60htz. Ska man kunna utnytja alla finesser så bör man slänga in en disk så att man kan köra dom programmen därifrån. Måste säga att det var lite bökigt att få igång allting. Det är inte världens bästa instruktionsbok som följer med. Med lite letande på nätet så löste det sig också. Om man har pengar så kan man köpa en extern DVD eller Blue ray spelare och koppla in den i popcorn genom usbkontakten. Så småningom så ska det komma en firmware som gör att man kan sätta in ett usbnätverkskort och köra trådlöst. Det kan man inte nu så det är sladd som gäller. Det var helt klart värt att betala 1995 för maskinen. För mitt behov så räcker det med en Popcorn.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

 

Senaste inlägg