Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Ny i gillet? Presentera dig här.  (läst 12922 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
Ny i gillet? Presentera dig här.
« skrivet: 2009-01-31, 11:23:35 »
Jag ska ta tag i detta med medlemslistan och vem som är vem med mainar och altar. Tillsvidare tänkte jag att vi kan ha en hej hej-tråd för att presentera oss för varandra. Särskilt om man är ny.



Jag börjar, fast gammal jag är :)

Jag heter Richard och är gift famijefar på 35 år. Jag kallar mig pruneboy i cybervärlden och därför döpte jag min main, en chosen, i WAR till just prunis. Passade ju bra eftersom jag kallas så på vår eminenta team speak. Jag har kör MMOs som: WoW, GW, EQ2 och Vanguard och är dessutom bättre på rena fps-spel än vad jag toppar listorna på pvp-servrar.
:)

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Ny i gillet? Presentera dig här.
« Svar #1 skrivet: 2009-01-31, 11:30:04 »
Jaha ja.. Då får man väl skriva in sig här också...

Mattias heter jag iaf, 30 år gammal. Gift och har en hel skock (4) med ungar :cartman
Heter Cederhammar så Ceder är och förblir mitt nick :D Lirar min sorc då och då.

Har lirat WaR, EQ2, Vanguard, GW och en massa FPS lir. Är inte bäst men har jädrigt roligt när jag lirar

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Ny i gillet? Presentera dig här.
« Svar #2 skrivet: 2009-02-01, 09:19:59 »
Jag är väll ännu gammlare,

Jag kallas allmänt för Peje är 49 år och 6 månader. Gift och har två barn. Dottern spelar hon också War. Har spelat Earth and Beyond, SWG, WoW, Conan och en massa fps-spel. Det är inte för intet som mitt nick är Looser. Det fick jag av mina gamla gårdsbesökare för att jag var en så lätt kill.  :D Jag spelar för att det är kul.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest2112

  • Gäst
SV: Ny i gillet? Presentera dig här.
« Svar #3 skrivet: 2009-02-01, 18:58:09 »
hej hej!!

ja heter Erik och är lite yngre 27 vårar min main i war heter Zquid en imba squid herder ofc hehe har ett gäng allts med har bestämt mig för att köra upp Zquid till 40 nu i alla fall (:

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Ny i gillet? Presentera dig här.
« Svar #4 skrivet: 2009-02-02, 08:06:07 »
Hej, Andreas, 33 år och gift, samt 3 döttrar.

Jag har spelat fps-spel, och Guild Wars, WoW, Age of Conan, samt lite Vanguard och EQ2. Jag har fastnat rejält för WAR, eftersom jag tycker att Warhammer är det första mmo:et jag spelat som lyckats kombinera det bästa från fps- och mmo till ett och samma spel.

Action, äventyr och character progression på samma gång :D

Min main är Vildvittran. :hi

guest2141

  • Gäst
SV: Ny i gillet? Presentera dig här.
« Svar #5 skrivet: 2009-02-02, 08:18:42 »
Magnus heter jag då. I WAR så spelar jag en black guard med namnet Ersraarbhir.
Jag är 24 år så jag antar att jag är lite yngre än de flesta här men jag tycker
det är rätt gött att slippa massa störiga barn som skriker "n00b" till allt och alla. :)

Har ganska bristande erfarenheter av MMO's. Endast spelat några månader WoW för typ tre år sedan och ungefär 2 månader Eve Online förra hösten.

Utloggad Johnny Hazard

  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Ny i gillet? Presentera dig här.
« Svar #6 skrivet: 2009-02-02, 09:17:35 »
Nicke här, gammal gubbjävel som precis tangerat 45 förvirrande år. Sambo med två tonåringar (dotter 15 och son på 14 bast). Lirat MMO:er sen -96 (Meridian59, EQ, DAoC, Vanguard, EQ2 och AoC). GuildWars räknas inte som ett MMO, men det har väl snott 1 årt av ens liv oxo. Ni kan hoppa över den blå texten nedan om ni vill, det är bara en massa pladder!

FPS:er har man lirat sen Rise of the Triads, tätt följt av DOOM och DukeNukem3D osv osv. På senare år när man för en tid la ned MMO:andet blev det BF1942, BF2, RavenShield, JointOps, GRAW osv osv.

Första kontakten med en datamaskin var en stordator av märke NOVA, därefter lilla persondatorn(!?) ABC80, även kallad Analfabeten. Med denna introducerades man till "spagettiprogramering" och sena nätter med printlistor och buggletande. Detta fortsatte när man skaffade en Atari ST många år senare (min första dator).

Men sen blev det PC för hela slanten och under tidigt 90-tal började jag jobba med min hobby och gör det fortfarande. Jepp, är en s.k. IT-konsult ...

Men nog om det! Jag körde WAR Beta, men lyckades inte komma in förens i slutet. Jag hade fått min beta-invite ganska tidigt (lirade ju DAoC) men då GOA's eminenta webportal inte vill nolla mitt lösen (som jag hade glömt efter jag reggat mig nått år innan) kunde jag inte komma åt godsakerna. Men eftersom jag just då lirade AoC betan och senare köpte spelet brydde jag mig inte så mkt.

Dock konstaterade jag att WAR såg jäkligt bra ut, kanske inte grafiskt men spelmässigt funkade det himla bra i betans slut.

Men jag hoppade inte på spelet direkt då jag ville se om folk skulle fortsätta lira. Hade ju slängt bort en massa tid på de senaste åren på spel som folk slutade spela efter bara ett par månader. Så det är därför jag kom in så sent.


Min main (f.n.) är en shammy och heter Illville, tät följt av alten Illmara (en sjukt rolig DPS-monster) witch elf, sqig herdern Smyge och sen tjosan-tanken Masaker som min grabb lirar ibland.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Ny i gillet? Presentera dig här.
« Svar #7 skrivet: 2009-02-02, 10:45:09 »
Jonas 42 år ung.

Fru + 2 barn (Dotter på 17 och son på 13)
Sonen lirar WAR och han en char i Little Green Gits men vill in i Svearike.

Själv lirar jag lite av varje WAR, WoW, CoD5
Har precis som andra här lekt runt och testat Vanguard, EQ2 (bara lite) Age of Conan, Guildwars men WAR/WoW är dom 2 roligaste.
AVAST CLEARED !

guest2142

  • Gäst
SV: Ny i gillet? Presentera dig här.
« Svar #8 skrivet: 2009-02-02, 14:04:37 »
Dags att presenteras sig. Erik var namnet men går i WAR som Kawr (zealot lvl 17). Om jag tröttnar på healingen så finns det ett gäng lvl 10-20 gubbar att välja mellan när det känns som DPS-tarmen törstar.

Iaf, Erik var namnet som sagt och är 22 år gammal, spelar WoW och WAR just nu men har även lagt in en beställning på CoD4 och även CoD5 lär ramla ner i brevinkastet inom en inte för avlägsen framtid.

Pluggar för tillfället och spelar för mycket för pluggets bästa.
Har en Zealot (17) DoK (22) Sorc (12) Magus (14) och ett antal lägre testobjekt. Har kanske lite smått beslutsångest över vilken man ska spela och hoppar lite mellan dessa.

För stunden är det Zealoten som ligger närmast om hjärtat, så hoppas det finns plats för en healer extra, ser fram emot Open RvR bataljer med er alla så ses på slagfältet!

guest2126

  • Gäst
SV: Ny i gillet? Presentera dig här.
« Svar #9 skrivet: 2009-02-02, 19:21:14 »
min tur..

Jag heter Henrik utanför datorn och verkar vara yngst hittills med mina 21år.
I spelat har jag en magnus som har fått det otroligt (o)fina namnet Arknad.

Är just nu ganska aktiv i spelet då jag precis har haft ett break någon månad, får se hur det blir i framtiden.
Tycket att det är mycket roligt att lira warhammer just nu och det gör inte saken sämre att man hittat en svensk guild att skriva till om man har frågor eller man bara känner sig ensam en fredags kväll när ölen börjar verka..


Är väldigt ny inom mmo världen, warhammer är min första mmo spel.
Men datorspels timmar finns det gott om, spel jag kört X antal tusen timmar är Counter-Strike och Warcraft 3.


Hoppas att fler svenska spelare hittar till vår server och guilden så det blir ännu fler medlemmar online samtidigt i alla områden så det alltid finns någon att hjälpa eller få hjälp utav..

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Ny i gillet? Presentera dig här.
« Svar #10 skrivet: 2009-02-02, 21:05:18 »
Jaha...

Jim heter jag 33 år, sambo med tre ungar, 17, 19 o 21. War är första mmo jag spelar. Spelat mycket fps innan. Ramlade in i OG genom BF1942 modden Silent Heroes.

har två karaktärer som jag ramlar runt med i War. En Chosen vid namn Moosealot och en Witchelf tror jag det är vid namn Gothwitch. Moose är Rank 19 och Goth tror jag är 17. Spelar lite när andan faller på.

Om jag är i närheten e det bara att hojta så kan jag hjälpa till.

Brukar ha underligt formulerade inlägg sent på helgerna, men det är oftast inget att bry sej om.  :thumb

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Ny i gillet? Presentera dig här.
« Svar #11 skrivet: 2009-02-03, 18:08:05 »


Namn Victor 27 år =)

Spelar, Warhammer online samt Counter-strike,
Har lvl 12 witch elf namn "Sylvass", massa alts
spelat sjukt spel tidigare men här är ett ur val,  Wow, diablo2, Starcraft, warcraft, Red Alert, Supreme Snowboarding, Settlers, 1-3, Vietcong, Doom, Quake, WolfStien, Elastomanina, Postal, Age of empire, Civelsations 1-2..

starka sidor; tok social, och pratig ;)
Gillar öl och fest helgerna =)..
Dyslexi betyder svåra ord på latin

guest2174

  • Gäst
SV: Ny i gillet? Presentera dig här.
« Svar #12 skrivet: 2009-02-08, 17:28:18 »
Witch Elf söker Scavenger buddy som överöser mej med hög level water och soil.

Tjenare!

Honken kallas jag av alla som känner mej och jag bor i Uppsala. Har hunnit bli 32 år utan att karma har lyckats ha ihjäl mej. Inga barn än så länge och jag tror faktiskt att jag inte kommer att skaffa några egna heller. Bor själv så det enda som hindrar mej att spela WAR på fulltid är jobbet. Det blir långa dagar som redovisningskonsult åt en mindre redovisningsbyrå utanför stan, oftast 9 - 10 timmars dagar, vilket gör att man inte alltid är pigg på att spela.

Spelat datorspel har jag gjort sen min första 486:a. Började spela mot andra på LAN, inte med 486:an då så klart, via coaxialkabel med hemgjorda terminatorer. Hade reguljära träffar med kompisarna och vi kunde spela Rainbow 6, med våra custom regler och moddar med vapen, i 2 dygn i streck utan problem. Blev så klart andra spel också, som Unreal, Quake, Half Life, osv. Jag har också spelat Counter Strike och Battlefield 2 rätt aktivt en gång i tiden, dock utan klan.

Har aldrig dock varit intresserad av MMO's. Har fått prova ett flertal, som t ex Asherons Call 1 och 2, Everquest 1 och 2. Orkade med dom i ca 2 - 3 timmar styck. WoW samma sak. Tappade intresset efter ett par timmar. WAR är dock ett undantag. Ett intresse av Warhammer tabletop kan ha något med det att göra och att det finns hela tiden möjligthet att springa ut i ett RvR-område spöa high elves. Annars är det single player rollspel som gäller.

Min main är en Witch Elf vid namn Hathiara, R38 RR27, med level 200 Butchering och Apothecary som yrken. Har också en R21 RR20 Sorceress som är min pocket cultivator. Är med på det mesta i spelet, grinda PQ's, samla crafting material, RvR, hjälpa till med quests osv. Det är bara att fråga om det är något. Om ni inte har upptäckt det så gillar jag att skriva också. Hade garanterat varit författare om jag inte hade haft fantasi som en tegelsten. I alla fall, vi syns online. Nu ska jag käka pizza och kolla på Blades of Glory.

guest1688

  • Gäst
SV: Ny i gillet? Presentera dig här.
« Svar #13 skrivet: 2009-02-08, 20:29:50 »
Hej jag heter Hampus(Thaly jr) och är 13 år gammal. Jag lirar Warhammer,Wow,Cod5 ibland cod4, Jag har även lirat lite Aoc,Diablo,Warcraft,Starcraft och lite Guildwars.

guest1690

  • Gäst
SV: Ny i gillet? Presentera dig här.
« Svar #14 skrivet: 2009-02-12, 11:50:13 »
Tjo ny till gillet

Daniel (26år) aka Galtor Största intresset är mmorpg lirat dom flesta som finns och nu även WAR

Gullang - DoK - lvl12

 

Senaste inlägg