Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: För de som vill fortsätta köra med windows 7  (läst 5109 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
För de som vill fortsätta köra med windows 7
« skrivet: 2016-05-19, 21:43:18 »
Om ni, som jag, vill hålla kvar i windows 7 ett tag till och har installera viktiga uppdateringar automatiskt påslaget så slå av det.

Microsoft har nu markerat Windows 10 som kritisk uppdatering så datorn uppgraderar numer själv, UTAN att fråga, till windows 10. Dessutom har de tagit bort/gömt decline knappen  :headbang

Jag lyckades gå förbi datorn, se och stoppa min uppgradering med 1 minut till godo och har slagit av automatiska uppdateringar nu men nån skit kör säkert redan på datorn så jag vaknar kanske till windows 10 imorgon...

Jag är egentligen inte emot windows 10 och kommer gå dit senare men jag vill göra det när jag vill. Får väldans lust och helt byta till linux nu.  :fu Mircosoft
« Senast ändrad: 2016-05-19, 21:45:09 by Scarecrow »

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: För de som vill fortsätta köra med windows 7
« Svar #1 skrivet: 2016-05-20, 05:16:07 »
Hände mig, så jag har windows 10 nu :)

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: För de som vill fortsätta köra med windows 7
« Svar #2 skrivet: 2016-05-20, 06:27:20 »
Hände mig, så jag har windows 10 nu :)

Hurdant är det då?
Avskyr windows 8 och höll mig borta från det.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: För de som vill fortsätta köra med windows 7
« Svar #3 skrivet: 2016-05-20, 08:42:36 »
Har själv kört win 10 i 6 månader och jag gillar det.. Dock har jag ju installerat lite program för att få det se ut som win 7 och slippa allt vad metro ui heter..


Classic shell heter tillägget jag rullar med :D

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: För de som vill fortsätta köra med windows 7
« Svar #4 skrivet: 2016-05-20, 09:09:38 »
Kört Win 10 sedan start på familjens 4 PC och det fungerar klockrent. Som Ceder säger Installera Classic Shell så får du det att se ut som Win7 eller XP om du föredrar det.
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: För de som vill fortsätta köra med windows 7
« Svar #5 skrivet: 2016-05-20, 14:16:45 »
Jag väntade in i sista för var också orolig för Win10, en dag så började datorn installera sig till win10 jag hade ingen chans ångra mig.

2 månader senare jag skulle aldrig byta till win8 eller win7!  Win10 är de bästa systemet de släppt på många år!!

Win10 känns som win7 fast 100 gånger bättre allting.....  Byt så länge som Microsoft erbjuder win10 gratis de är het tips.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: För de som vill fortsätta köra med windows 7
« Svar #6 skrivet: 2016-05-20, 20:04:39 »
Bra att veta att ni har positiva erfarenheter av win 10 och att classic shell finns och gratis är inte fel (29 juli verkar vara gränsen) men att microsoft "tvingar" mig när de lovat support till 2020 gillar jag inte.

Speldatorn är enda datorn som inte kör nån linux variant nu men jag ser inte att nåt byte där kan bli realistiskt på ett bra tag tyvärr (om nånsin) så innan slutet på Juli får det bli uppgradering. Juli om jag vinner, innan dess om Microsoft vinner :)

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: För de som vill fortsätta köra med windows 7
« Svar #7 skrivet: 2016-05-21, 09:43:37 »
Bra att veta att ni har positiva erfarenheter av win 10 och att classic shell finns och gratis är inte fel (29 juli verkar vara gränsen) men att microsoft "tvingar" mig när de lovat support till 2020 gillar jag inte.

Speldatorn är enda datorn som inte kör nån linux variant nu men jag ser inte att nåt byte där kan bli realistiskt på ett bra tag tyvärr (om nånsin) så innan slutet på Juli får det bli uppgradering. Juli om jag vinner, innan dess om Microsoft vinner :)

Jag vet  hur känner dig, jag hade liknade känsla,  men när man loggar in win10 första gången så märker man hur skönt de är slippa allt annat =))..  Win10 optimerar så sanslöst bra och du kommer knappt märka att nytt, allt är till bättre.. Inge gamla program försvinner, ditt virusprogram fungerar precis som vanligt, har du inget så får du ett ifrån Win10  :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: För de som vill fortsätta köra med windows 7
« Svar #8 skrivet: 2016-05-21, 13:24:25 »
Eftersom man (i princip) inte har nått att välja på så är Windows 10 det bästa operativsystemet hittils, oavsett om det är det eller inte.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: För de som vill fortsätta köra med windows 7
« Svar #9 skrivet: 2016-05-21, 17:14:12 »
Jag gilla W10. Funkar klockrent :thumb
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: För de som vill fortsätta köra med windows 7
« Svar #10 skrivet: 2016-05-24, 13:00:33 »
Om ni, som jag, vill hålla kvar i windows 7 ett tag till och har installera viktiga uppdateringar automatiskt påslaget så slå av det.

Microsoft har nu markerat Windows 10 som kritisk uppdatering så datorn uppgraderar numer själv, UTAN att fråga, till windows 10. Dessutom har de tagit bort/gömt decline knappen  :headbang

Eller så är man ansluten mot en domän, då verkar frågan inte dyka upp öht...

 

Senaste inlägg