Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: -=Guild Wars Spam=-  (läst 334950 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1327

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #45 skrivet: 2006-09-17, 22:08:57 »
:D Man vet aldrig, för nu ska jag testa rom-essens!


- Rom?

URRRKI! du vrider ju "könsvätskan" ur fisk skrället,,,,,, den kan aldrig para sig någonsin.....  Stakars fisk

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #46 skrivet: 2006-11-01, 09:03:20 »
Jag har tagit ett brejk från Guild Wars. Har fastnat i Oblivion, denna gången ska jag spela det utan att fuska! :D

Kommer nog att avvakta ett tag innan Nightfall införskaffas, inväntar Neverwinter Nights 2 samt att få chansen att betatesta det där liret Ragge fiskat fram...

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Guild Wars Spam
« Svar #47 skrivet: 2006-11-01, 11:33:06 »
Synd DH - för Nightfall är nog t.o.m. bättre än grundkampanjen i GW!

Igår gjorde jag, sonen och Ceder det roligaste och nog tuffaste uppdrag som jag nånsin gjort i GW. Vi fick prova flera gånger innan vi hittade rätt strategi. Synd att det bara var en "quest" och inte ett "mission" så nästa gång nån ska göra det uppdraget kommer jag böna och be om att få vara med ... om jag nu bara kom ihåg vad det hette!  :cartman


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest1327

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #48 skrivet: 2006-11-01, 12:06:35 »
Ja jag ligger nog lågt jag med, Jag har inte tid helt enkelt.
VG tar mycket tid
Kör även Gothic 3 som enligt mitt tycke är snyggare än Oblivion
Och så kommer ju NWN2 på fredag...  ujujuj...

guest324

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #49 skrivet: 2006-11-05, 18:46:20 »
Det är samma här.. Har ett långt break från GW. Får väl se om man får råd med det där nya...

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #50 skrivet: 2006-11-06, 19:31:52 »
Jaja, spring i väg och lek ni. Är väl kvar här när ni kommer tillbaka, med mitt Elona kliniskt rent från ludd.  ;)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Guild Wars Spam
« Svar #51 skrivet: 2006-11-07, 08:14:04 »
Snart är min Dervish över i "stora" världen, men visst har NWN2 kommit ivägen lite.

Dock så lär min son bli ganska gramse om jag inte lirar GW med honom väldigt snart igen!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #52 skrivet: 2007-01-20, 23:43:37 »
Vill uppmana mina GW vänner att titta lite på denna tråd:

http://www.oldgents.com/forum/index.php?topic=11729.msg162948#msg162948

Häng gärna med på en runda Armed Assault - man kan göra bredställ med stridsvagnarna, bara det! :D

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Guild Wars Spam
« Svar #53 skrivet: 2007-03-29, 09:24:14 »
OMG it´s a blast from the past ^^  (syftar på mig då alltså ^^ )

Jag har en liten fråga, finns frågan behandlad i några av de många poster så har jag inte hittat den =)

Guild Wars - Nightfall..
Står att detta är en fristående produkt, man behöver alltså inte Guild Wars eller Guild Wars Factions för att kunna spela.

Frågan är då, om ovan är inbakade (factions iaf).. Lurar på att låta släkten pahranor se dagens ljus igen, men då jag bara har GW utan släppta "expantions" är jag lite förvirrad över vad jag behöver skaffa mer.

Nån som kan sprida litet ljus över situationen  :supporter
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #54 skrivet: 2007-03-29, 09:40:59 »
 :D :supporter

Prophecies, Factions och Nightfall är alla fristående spel (kapitel/kontinenter), men de kan kopplas till ett och samma spelarkonto och då kan dina "vuxna" figurer från ett kapitel enkelt kila över till de andra kapitlen/kontinenterna och spela igenom dem också. Detta innebär att alla kombinationer fungerar (kapitel 1+2+3 alternativt kapitel 1+2 eller 1+3 eller 2+3).

Du kan alltså skaffa Nightfall och koppla det till ditt existerande Prophecies-konto utan att behöva skaffa Factions. Däremot ingår inte Factions i Nightfall, så om du vill ha också det kapitlet så får du snällt lov att köpa till det med.

Det går också att strunta i att koppla samman spelen till samma konto, eftersom de fyra tomma character-slotsen som man får med varje nytt fristående spel minskas till endast två när man kopplar det till ett redan existerande konto. Fördelarna med att kunna flytta över sina karaktärer mellan spelen överväger dock detta. Dessutom går det nuförtiden att köpa till lösa character-slots över nätet för den som vill och behöver.

Now come play with us!  :)

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Guild Wars Spam
« Svar #55 skrivet: 2007-03-29, 10:28:12 »
Tackar för snabbt svar. :banana

Så om jag fattat rätt innehåller de olika kapitlena inte nya klasser & annat viktigt content, utan en zon + quester? som man missar om man inte har detta kapitel.

Börjar väl med att köpa hem Nightfall då så man får några slottar, har tyvärr 8st lv 20 som jag inte minns hur de funkar ^^.
Bättre att börja om från ruta 1 & lära sig spelet igen till en början, får be Pahranor släkten skicka över några plat. bara så resan blir mjukare ;)

Cya ingame  :drink
« Senast ändrad: 2007-03-29, 10:29:45 by Formy_C »
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #56 skrivet: 2007-03-29, 10:51:32 »
Både Factions och Nightfall introducerade två nya yrken vardera (assassin och ritualist respektive paragon och dervish), förutom Prophecies ursprungliga sex. Dessa är dock specifika för respektive spel/kapitel, så vill man ha en assassin så måste man börja den i Factions och vill man ha en dervish så måste man starta den i Nightfall. Prophecies ursprungliga sex kan man dock skapa i vilket kapitel  som helst.

Storyn i Prophecies utspelade sig ju i Tyria, medan Factions och Nightfall har varsin egen kontinent. I Factions utspelar sig hela storyn på den asiatiskt inspirerade kontinenten Cantha och i Nightfall på den nordafrikanskt inspirerade Elona. Men de är båda "fullvärdiga" spel som liknar Prophecies i det att de har startområden med låglevelbus i början, och blir svårare allt eftersom huvudstoryn utvecklar sig. Massor med quests och missions är det också.

Den största skillnaden mot Prophecies är att det delas ut betydligt mer XP också tidigt i Factions och Nightfall, så levlandet går snabbare och därmed är också andelen lvl 20-content större (upplever jag det som iallafall). Själv är jag lite förtjust i den långsammare progressionen i Prophecies, men jag är väl kanske bara nostalgisk... ;) Det jag däremot har saknat i Factions och Nightfall är questen med skillrewards. Det finns nästan inga sådana, utan man får köpa alla skills redan från början. Å andra sidan får man betydligt mer pengar tidigt i spelet, och särskilt Factions förde med sig en uppsjö nya gröna och guldiga vapen som ingen människa kan hålla reda på... ;)

Den riktigt stora förändringen som Nightfall har fört med sig (och som fortfarande är exklusiv för dem som äger det kapitlet) är heroes, som är som henchies fast personliga. Skillnaden är att man kan styra dem i viss mån och att man har full kontroll över deras skillbar. Man knyter dem till sig under spelets gång och får sedan levla och utrusta dem allt eftersom. Men det där märker du. :)

Med Factions fick vi ju äntligen ett material storage, och det har nu blivit standard för alla. Gamla karaktärer kan uppgradera sitt storage i till exempel Lion's Arch. :)

Men annars är mycket sig likt. Fast annorlunda, eftersom det är helt nya storylines.  :)

Ses i den coola världen!  :cheers

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Guild Wars Spam
« Svar #57 skrivet: 2007-03-29, 11:54:52 »
Lite som pockemon då..gotta catch em all ^^

Nå får kolla på detta..är ni nått aktiva kvar i GW eller äntrar jag en ödemark ^^
Misstänker väl att Vanguard skördat sin beskärda del =)
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #58 skrivet: 2007-03-29, 11:58:17 »
Lurar på att låta släkten pahranor se dagens ljus igen

 :eek Woot!?!

Ärade bröder och systrar i GW divisionen,
visa härmed stor vördnad och respekt,
ty det är Grundaren*, Skaparen* och Han som var med
sedan tidernas begynnelse som är på väg tillbaka.

 :bow

 :cheers Formy!



* Faktiskt i dubbel bemärkelse!

guest1327

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #59 skrivet: 2007-03-29, 12:14:29 »
Hoppsan!
 :stupid

 

Senaste inlägg