Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Patch of Exile  (läst 79969 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Patch of Exile
« Svar #120 skrivet: 2013-11-12, 21:55:32 »
 :thumb Ceder la in en sköld i förmiddags till mig, men den blev änna som inlåst ^^
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #121 skrivet: 2013-11-13, 00:06:12 »
:thumb Ceder la in en sköld i förmiddags till mig, men den blev änna som inlåst ^^

Jag har premote dig till Officer så de skall gå nu =)


Edit jag har rensat guildstashen pgr för mycket saker, dessutom köpte jag en till tab sida som jag  döpt till "Bows & Sköldar  som ni kan fylla =), jag redan fyllt den med lite smått och gott.
Jag rensade lite i guildstashen pgr för mycket en samma prylar.  De som blev sålt lagt i Amuletter och ringar sidan,  blev 37 srcolls of wisdom och lite annat smått och gått! =).
Jag la in gula Amu/rings och lite handskar som bara plocka för er.

Vill ni sponsra till guildstashen går de köpa poäng skicka till mig så kan jag  köpa ut fler tabs. Jag tror man ka ha 10 sidor sammanlagt typ som i vanliga stashen.



« Senast ändrad: 2013-11-13, 00:14:22 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Patch of Exile
« Svar #122 skrivet: 2013-11-13, 06:36:42 »
« Senast ändrad: 2013-11-13, 06:38:13 by Ceder »

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Patch of Exile
« Svar #123 skrivet: 2013-11-13, 07:38:32 »
Funkar bra nu, tackar :thumb
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #124 skrivet: 2013-11-15, 16:31:16 »
Min level 46 scion har nu sprungit in i en bergvägg. Hon fixar inte riktigt monstrena i akt 2 cruel. Problemet är att man aldrig hittar bra prylar. Spelet känns som om man vore en såndär som letar i soptunnor efter nått värdefullt. Skillnaden är förmodligen att dom som letar i soptunnor hittar bättre grejor än vad jag hittar i det här spelet...  :headbang

Jag har haft samma level 18 poleaxe tills nu och bytte nyligen ut den mot en som gör 5% mer i skada (wipiiii....?). Min figur gör 230 dps och nu är det stopp. Är det meningen att man ska grajnda i flera veckor innan man hittar nått? I månader? Nån mer som har fastnat?
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Patch of Exile
« Svar #125 skrivet: 2013-11-15, 17:18:40 »
Inte kört fast..än, men känner igen mig. Jag hittar typ nada godis, det droppa nått pilkoger som var orange..wohoo, men det var sämre än de flesta blå ^^
Det gear jag har är vita grejer jag gjort om till gult med sån där muppmojäng, verkar enklare än att hitta nått =P

Vi kanske skall skaffa varsin kanintass och röra om i kaffet med ;)
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Patch of Exile
« Svar #126 skrivet: 2013-11-15, 19:26:49 »
äh, man får ju byta om till nån slags magic find gear och grajnda bossar och elites..

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Patch of Exile
« Svar #127 skrivet: 2013-11-15, 19:29:39 »
jo, jag har börjat spara på all magicfind gear, se om man kan få ihop nått bra som kan funka.
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #128 skrivet: 2013-11-15, 19:59:49 »
Jag kan bara instämma dig Ceder, de här spelet behöver ses över när kommer till upgrades. Mina quiver har jag haft sen lvl 12? jag är ju lvl 45?  De något som inte står rätt till lol.  De borde vara så att man hittar upgrade under resans gång. Sen tycker jag att Cruel borde varit mycket svårare, jag one shootar nästan allt. Har försig 320 i dps, och hittat hel del Unika prylar..
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #129 skrivet: 2013-12-01, 16:10:13 »
Nu har jag rensat upp I guildstashen =), jag har även köpt 2 st nya sidor, som är Gloves & boots, för dela upp dem ifrån armor som ändå är ganska stora kategorier.
Den andra stash taben  är Claws & Wands dagger.


Tänk på att när ni lägger in föremål att dem har iallfall req lvl 15 uppot, så många sockets som möjligt i föremålen.  Low levels gear kan man behålla själv =).
Har ni ont om plats, så har jag möjligthet i min vanliga stash där jag har 10 sidor lägga föremål i =).

Jag la in lite smått och gott som jag hittat, och 2 st riktigt bra skor, som jag hoppas någon for användning för  :thumb samt par nya wands, ringar, amuls, 2 handsvärds =)..


En fråga: Var de  någon annan som fick en gratis skillpoint resett efter patchen? Jag fick de på Ranger, och min main gubbe. Jag fick de inte på någon annan, vilket konstigt. Men de bara tacka och ta emot de var exakt de jag behövde nämligen. Ifrån 320 dps till 491 dps och hp gick ifrån  940 hp till 1200 så jag klagar inte.
« Senast ändrad: 2013-12-15, 14:14:17 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #130 skrivet: 2013-12-16, 13:54:13 »
Onsdagskväll tänkte jag & Ceder spela tillsammans är de fler som vill spela så bara joina in :). Vi är  öppna för kunna lira allt ifrån low levels till höga levels gubbar.
Jag har en lvl 56- ceder 60 maruader, om ni har hög lvl i standard. Annars blir mindre levels spel..
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Patch of Exile
« Svar #131 skrivet: 2013-12-17, 00:33:48 »
Har ju hittat ett riktigt roligt bygge som har redigt bra survivability.. Redigt bra med dps också, tror min single target attack ligger på runt 2,4k dps eller nåt sånt nu :D

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #132 skrivet: 2013-12-22, 23:49:30 »
Jag köpte in 2 nya guild stash tabs.. Sen fixade jag till lite ordning i guildbanken =).

Nya tabs  är Boots & Helms &   Gems & flaskor.. 

Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #133 skrivet: 2015-02-02, 18:31:16 »
Har inte spelat sen 27/12-13 faktiskt.  Jag blev ganska mätt på de efter 3 års spelande. Men nu börjar de klia i fingrarna igen, nu när GGG-Dev team börjar små annonsera om "Act 4 börjar närma sig release.  

Man minns ju Act3 när den var ny och den är en av dem vackraste acterna i poe, tycker jag personligen.  

Skall bli intressant vad pysslat med senaste åren... Hoppas på samma prestige och vackra landskap och roliga svåra monster att tampas med.


« Senast ändrad: 2015-02-02, 18:33:41 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #134 skrivet: 2015-02-03, 11:48:52 »
Har dom inte ändrat så att man får användbara drops på högre nivå spelar det ingen roll hur mycket expansioner dom kommer med. Tycker jag alla fall. Att springa runt och dammsuga nya akter efter prylar man aldrig hittar låter som en väldigt tråkig idé. Jag har inte heller spelat på jättelänge. Dom kanske har ändrat looten redan nu? Man kanske skulle ge spelet en ny chans när nya akten kommer.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

 

Senaste inlägg