Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Fattar noll...  (läst 3099 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
Fattar noll...
« skrivet: 2009-03-10, 22:14:31 »
Hittade BF2142 billigt någonstans för några veckor sedan och glad i hågen slängde jag i skivan och började installera. *Plonk* "Detta spel är bara testat på 32-bitars XP"... Jaha tänkte jag (som sitter på 64-bitars Vista), det funkar nog ändå.

Installerade spelet och körde igång det och satt och spelade någon timma på "singleplayer" mest för att testa det lite. Senaste veckan eller två har jag upptäckt att ikonen till spelet har, ja, ni vet, försvunnit liksom. Det är en sån där symbol att systemet inte känner igen filtypen, typ... Idag tryckte jag i skivan och körde igång spelet. Första bilden kommer upp, driven surrar lite och sen säger den att jag ska stoppa i skivan igen och försöka på nytt... Startade från autorun på skivan i stället.. Samma svar... Installerade om spelet... Samma svar...

Någon som har något förslag? Har laddat ner uppdateringar via X-Fire nu, men jag har inte installerat dem än...

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Fattar noll...
« Svar #1 skrivet: 2009-03-12, 12:07:52 »
Uppdatering verkar inte lösa något, så jag avinstallerade det igen, men nu kan jag inte radera genvägen från skrivbordet då den inte hittar källfilen eller vad katten det nu var de kved om... Jag får spader...

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Fattar noll...
« Svar #2 skrivet: 2009-03-23, 10:46:40 »
Hej,
jag har inga tips angående 2142 tyvärr, men om jag får tid så ska jag installera det och prova om jag får liknande problem (eftersom jag också kör Vista 64). Men vad jag läst mig fram till på nätet så borde det funka bra...


(Och allt som står på nätet är ju sant, det vet vi ju...)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

 

Senaste inlägg