Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Warframe  (läst 5538 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
Warframe
« skrivet: 2015-12-16, 14:09:10 »
Nån som lirar det nu lite äldre spelet Warframe? Jag vet att det har varit OG-aktivitet i Wf men alla kanske har flytt för länge sedan?


TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV:
« Svar #1 skrivet: 2015-12-16, 15:07:22 »
Hello
Jag dammar av det av och till,  har nog lirat ca 80h.

Gillar hur det ser ut nu efter släppet.
Lite nytt att lära sig, nytt tänk osv.

Sugen att lira lite Coop svårt att lira seriöst på egen hand.

Skickat från min oneplus x via Tapatalk

IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad klantbo

  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 285
SV: Warframe
« Svar #2 skrivet: 2017-10-23, 09:46:45 »
Nån som kör fortfarande? Tvärgammal tråd, men det har ju kommit en stor expansion nu..

Överraskande kul, jag gillade inte det förr när jag testat. Svårt att förstå att det är gratis. Iofs föll jag för frestelsen och spenderade ett par hundra :D

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk


Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Warframe
« Svar #3 skrivet: 2017-10-23, 14:27:16 »
Jag har varit inne och uppdaterat min klient och kört lite, men inte så mycket mer. Eftersom jag har en del att fixa vid sidan om lirandet månaden ut så tar PoE all min speltid just nu, men nästa månad kommer jag nog titta lite mer på det.

Ifall nån inte känner till det så är Warframe ett av dom mest spelade spelen på Steam.  Det brukar sväva kring 10:e plats, men nu är det 4:e mest spelade spelet, precis efter Counter-Strike.
http://steamcharts.com/
« Senast ändrad: 2017-10-23, 14:57:10 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Warframe
« Svar #4 skrivet: 2017-10-23, 16:52:42 »
Jag hittade tillbaka till det nu efter uppdateringen med Archwings, asså, det är fördjävla bra det här  :thumb men nackdelen är väl att man kan känna rätt stort behov av fler inventoryslottar som kostar riktiga slantar, men whatta hell, ett bra "gratisspel" kan man ju sponsra med någon hundralapp  :cartman


https://www.youtube.com/watch?v=GYOZ0rPzqXM
« Senast ändrad: 2017-10-23, 16:58:59 by Pson »
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Warframe
« Svar #5 skrivet: 2017-12-08, 16:41:03 »
Jodå, har skapat oss ett Klankrypin på WF, det finns lite fördelar med det uppenbarligen: http://warframe.wikia.com/wiki/Clan


Om någon vilsen själ fortfarnade lirade detta awesome spelet så droppa en request (hur man nu gör det vet jag inte) i spelet, borde gå att söka klaner i så fall OldGents, så accepterar jag den asap.


Finns en del riktigt fräcka WF's nu  :D


EDIT - Kasserat klanen, gick med i en som är up'n running, Peace at home clan, inga krav med clanperksen finns där..
« Senast ändrad: 2018-02-25, 13:48:31 by Pson »
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad klantbo

  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 285
SV: Warframe
« Svar #6 skrivet: 2017-12-08, 20:41:53 »
Jag gillar verkligen Warframe men det hamnar lite mellan alla andra spel. Ska se till att spela lite nu när jag tröttnat på Destiny som var en besvikelse och egentligen ett bra mycket sämre spel än Warframe!


En bra och ärlig review som beskriver hur bra Warframe faktiskt är, trots gratisspel :)
https://www.youtube.com/watch?v=0vuJitrbTFY


"Just play Warframe, its better and its free"  :thumb

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Warframe
« Svar #7 skrivet: 2017-12-08, 21:45:19 »
Jag gillar verkligen Warframe men det hamnar lite mellan alla andra spel. Ska se till att spela lite nu när jag tröttnat på Destiny som var en besvikelse och egentligen ett bra mycket sämre spel än Warframe!


En bra och ärlig review som beskriver hur bra Warframe faktiskt är, trots gratisspel :)
https://www.youtube.com/watch?v=0vuJitrbTFY


"Just play Warframe, its better and its free"  :thumb
:thumb :cheers
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad klantbo

  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 285
SV: Warframe
« Svar #8 skrivet: 2017-12-09, 12:46:40 »
Hur söker jag till clanen då? Sitter och letar nu men hittar ingenstans, finns bara start your own clan :D

Vad heter du ingame?

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Warframe
« Svar #9 skrivet: 2017-12-10, 10:40:40 »
Hmm...


Ja, det verkar vara mer än bara starta klan och så är den igång...måste undersöka det lite mer.


Gonzonite heter jag där.
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Warframe
« Svar #10 skrivet: 2018-02-23, 18:29:31 »
Long time no see Tenn...erhm gents.


En del kanske undrar, dendära Pson som alltid gnällde så förbenat, nå vars ä han?


Jo, i okrober...ish..så hoppade jag in och lirade Warframe, haft kontot sedan 2013, ströspelat planlöst, då hade jag 70 timmar i spelet..i skrivande stund 464, alltså nästan 400h sedan i höstas.


Ni som inte provat det, eller provade det för för länge sedan, kom in, kom in ge det ett 20 tal timmar och se om hela WF grejen är något för dig, det är ju såklart grundstommen.


Vill du veta mer innan du skapar ett konto för detta gratisspel, kika på den här snubben, riktigt bra youtuber som har många bra uppladdningar tex. denna The ulitmate beginners guide.
https://www.youtube.com/watch?v=66o15IJVLsg&list=PLUUaJNS7yZIHliLDIQPJy31QVikj_jJ-v


Pay to win, no, pay to style är mer passande. jag har i runda slängar lagt ca 500:- på spelet under åren, det är Platinum, finpengen i spelet. för det har jag köpt fler warframe slots, weapon slots  (inget man måste då man låser upp dessa framåt i spelet)




 :cheers
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Warframe
« Svar #11 skrivet: 2019-02-12, 14:52:51 »
Om någon är lite sugen att testa Warframe så är det lämpligt nu, har på senaste lirat med Tony, Tony, han med kniven ni vet, han har nyligen skapat konto och är i en lärande fas så det vore ju passande att hoppa på tåget nu.


Kika på TS, vi sitter där stundtals.


Cheers.
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad GottfridssonTony

  • Husse
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 126
  • Pluttinutt
SV: Warframe
« Svar #12 skrivet: 2019-02-12, 19:40:29 »
Stort tack till Rawn som visade det här för mig på LANet.. otroligt skoj, rätt hög learning curve för dumskallar som mig.


SUPER TACK till Pson som kliver in och styr upp när han har tid mellan sina gudalika motståndare :-D


ang Platinum så om ni köper spelet gratis så köp INGET för platinum utan att fråga eller kolla guides (slots är det man kan lägga pengar på annars får man spela sig fram :-D


/kramiz

Utloggad GottfridssonTony

  • Husse
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 126
  • Pluttinutt
SV: Warframe
« Svar #13 skrivet: 2019-02-14, 14:46:47 »
@Pson

Verkar som om jag ska skaffa "Iron Shrapnel" om jag ska spela Rhino. Vart tycker du jag ska gå? Steel Meridian, The Perrin Sequence eller Conclave?


Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Warframe
« Svar #14 skrivet: 2019-02-18, 17:26:49 »
:-D Red Veil, kompis med Steel meridian...dock är detta inte hugget i sten eftersom man sen kan reducera minuspoängen på det man vill genom att bekläda sig med deras sigill...jag kommer växla till Cephalon Suda då dom har fin fina Augment moddar...men fina moddar finns hos alla så orkar man kan man maxa alla i sinomtid, ellerr i bästa fall bya moddar med vänligt fölk...(en mod ligger på 25k standings)
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

 

Senaste inlägg