Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Varför heter du så ?  (läst 97501 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest662

  • Gäst
Grow your Natty dreads
« Svar #75 skrivet: 2006-01-12, 23:12:28 »
bra topic! den ska jag sno till SweTs nya forum  :thumb

För mig är det inte fråga om ett val, Natty - ett ord som används av Rasta-Faris, "Natty Dread" är helt enkelt ett begrepp som betyder typ galen, rebellisk dread-lock-prydd nisse som röker ganja och lyssnar på "rockers" reggae, dvs tung, roots från 70-talet.. jag har inte dreads (längre) så jag slopade det och började med mitt efternamn Wallo istället, jag har även haft email-adressen dread_natty@yahoo.se sedan flera flera år och kallar mig även Natty Wallo som DJ, mitt andra intresse förutom BF...
Jag har även kört med nAtty(+)wALLo i BF sedan starten 2002 men slopade (+) nån gång 2003..
nu har jag kört med nAtty wALLo i BF och BFV fast på sistone lagt till tagen [SweT] dårå....

Så här ser en riktig Natty ut:


guest506

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #76 skrivet: 2006-01-13, 13:23:12 »
Kul tråd, jag fortsätter:

GiZmO - Något som mina judotränande kamrater i Sollefteå kallade mig eftersom jag alltid varit löjligt förtjust i mer eller mindre meningsfulla pryttlar, företrädesvis med mycket blinkande lampor/dioder på. Själva ordet betyder fritt översatt "tingsak", men efter filmen "Gremlins" så tänker de flesta bara på den lilla luddiga krabaten som har dåliga ätvanor nattetid:

Men med tanke på att han är så söt och gullig så stör det mig inte det minsta...  :thumb

guest679

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #77 skrivet: 2006-02-02, 14:26:12 »
lac (LAC asså, inte ett i först som i IAC) tog jag när jag joinade CS klanen Army Of Lovers, där för övrigt Bard var CL. Utöver "Alexander Bard" var dä "Jean Pierre" och en till.. "Lennart Svan".. Jaha tänkte jag, vill ju välja ett passande nick.. Hmm.. av bandmedlemmarna i Army Of Lovers finns det ju bara tjejernas namn lediga; den där blonda bimbon som jag aldrig kom på namnet på åsså hon den stora mörka.. La Camilla! Jaha.. Men jag e ju ingen tjej ju, jag e ju en riktig karlakarl.. Nämen vafan, jag skriver LAC så.. så blev det till slut. Har sen dess behållt det, lac, i över 5 år. Det är framförallt kort, och så kan jag bli rätt lack ibland när saker inte går som jag vill.. lack - "lac"

 :thumb

guest841

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #78 skrivet: 2006-03-28, 10:44:47 »
RS kommer ifrån klanen roninofsweden sen Lisa har jag haft sen jag började spela cs.

 :thumb

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
Varför heter du så ?
« Svar #79 skrivet: 2006-04-02, 19:11:07 »
:toot

har vi verkligen hunnit gå igenom allas namn? verkar konstigt. *nyfiken... som vanligt*

guest698

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #80 skrivet: 2006-04-30, 12:14:41 »
Polythene kommer från en väldigt gammal Antiloop-låt med samma namn. Lyssnar inte och har aldrig lyssnat på Antiloop men namnet lät coolt :)

guest583

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #81 skrivet: 2006-04-30, 13:40:39 »
Unlauth kom från mitt huvud då ja satte mig å skulle göra karaktären till WoW. Tyckte de lät bra så jag accepterade. Det är ju dock inte mitt "riktiga" nickname. det är Shogun.

Orsaken till Shogun är att jag gillade tv-serien Shôgun som gick på tv för ett par år sen och har gått många gånger sedan dess. Läste även boken å gillade den. Sen att vara just Shogun är ju inte fy skam det heller ;)... Men det blev så iaf och har hängt med mig sen 99 tror jag.

Utloggad Baal

  • Old School Left Libertarian
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 447
    • peranderssvard.blogspot.com
Varför heter du så ?
« Svar #82 skrivet: 2006-05-06, 15:27:45 »
Jag valde "Baal" av det enkla skälet att jag registrerade mig på forumet samma kväll som hårdrocksprogrammet Rundgång hade sänt en intervju med sångaren Ronnie James Dio.
:hella
Dio berättade en historia om hur hans band hade trakasserats av en demon i studion. De ordnade en anden-i-glaset-seans i studion, och då sa anden "My name is Baal. I create chaos". Enligt Dio förföljs han fortfarande av anden.
:eek
Personligen har jag inte en religiös fiber i hela kroppen, och mitt 32-åriga liv har varit kliniskt rent från alla andliga upplevelser, så jag tycker förstås att Dio försöker bullshitta oss.
:stfu

Men namnet var alltså i färskt minne vid registreringen.

Det är dock inte mitt vanligaste nick. I CS, Day of Defeat och Call of Duty 2 heter jag YoMomma, vilket har följt med ända sedan Quake2-tiden.  :pistols

guest1327

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #83 skrivet: 2006-07-18, 13:24:32 »
Oj .. jag har haft en massa olika nic's beroende på vilket spel jag lirat. På Duke Nukem och Quake tiden körde jag ofta med ZenWarrior. Därefter har jag lirat en massa MMOPRG - Merdian59, EverQuest och senast Dark Age of Camelot. Har då hetat bl.a. Jack of Shadows (dem som läst Roger Zelanzny vet varför), Leaning Bull (gubben såg ut som en indian - mohawk-frilla bl.a.), Bolek o Pigge (polaren körde deras tvilling bröder Lolek och Gnidde ;) ). Den med festligast namn och som jag haft roligast med var en ödleman i EQ, som var nekromantiker och hette Hiznogood Fornothing.

Jag har ju redan skrivit i tråden, men eftersom jag läste Johnnys inlägg så kom jag ju på en massa namn man hetat
Duk Nukem och quake tiden kallade jag mig Jason (efter Jason Bourne, ingen visste vem det var på den tiden) och det är jag som är polaren i Johnnys inlägg så Lolek och Gnidde (hm vare inte du som hette Gnidde ? jag minns inte)  blev det, jag har även för mig jag hade en Iznogood i EQ  vare inte så JH ?
När JH och jag lirade EQ så hade jag gjort några macron med citat på franska som jag läst på ett mjölkpaket
Jag minns inte hur det skrevs på franska, men de löd ungefär så här påm Svenska
"Har du köpt den där Baugetten på Konsum"  "Det är fuktigt i gräset" osv osv Varpå "grodätarna" började svamla och fråga om jag var fransman, varpå jag svarade med något av de kuliga citaten jag hade. JH och jag hade skitkul åt detta, då det drällde mycket franmän på servern som naturligtvis skrek över hela zonen..


//Ragge

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: Varför heter du så ?
« Svar #84 skrivet: 2006-07-27, 00:13:29 »
Bolek och Lolek???!!!???

Låter misstänkt likt de polska barnprogrammet "bolek y lolek"!!

Eller?
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Varför heter du så ?
« Svar #85 skrivet: 2006-07-30, 12:22:17 »
Bolek och Lolek???!!!???

Låter misstänkt likt de polska barnprogrammet "bolek y lolek"!!

Eller?

Korrekt - jag var Bolek o Ragge var Lolek. Tyvärr hittade jag inga bilder på dem båda, men jag har en med Pigge o Gnidde och jag tror Ragge hade rätt att han var Pigge och jag Gnidde! :hm  :cartman


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest273

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #86 skrivet: 2006-09-24, 00:24:06 »
Ancient .. är väl mest den sinnes inställning som jag står för .. mycket av den gammla moral och etik som fanns förr är något som vi saknar i dagens samhälle ..
inte för att jag förespråkar att det var bättre förr men mycke har vi att lära av di gammle ;)

Sen har Mayhem gjort en låt som heter Ancient skin .. som är en riktigt fin o go kram låt


guest1327

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #87 skrivet: 2006-09-24, 09:56:41 »
Fan du låter som farsan ju :D
Och han har börjat rösta på KD......  ajajajaj   :banana

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Varför heter du så ?
« Svar #88 skrivet: 2006-09-24, 10:53:37 »
inte för att jag förespråkar att det var bättre förr men mycke har vi att lära av di gammle ;)


det var inte bättre förr, det är bara sämre nu :D

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Varför heter du så ?
« Svar #89 skrivet: 2006-09-29, 11:04:29 »
E-doT är inte det minsta romantiskt eller coolt på något sätt. Tyvärr.

Det är helt enkelt så att min handledare på Stockholms Universitet har en bedrövlig handstil, och allt han under årens lopp har stuckit åt mig i form av kopior eller papper har det därför stått "Elisadot" på. En gång - och det är säkert tio år sen - hade han dessutom haft så bråttom att han förkortat det hela till "E-dot". Min dåvarande sambo - Baal - tyckte av någon anledning att det var hur kul som helst, och vägrade låta det falla i glömska. På den tiden fanns det en del spel där antalet bokstäver man kunde trycka in på sina saves var ganska begränsat, så jag började använda det, och på den vägen är det...

Det stora T:et på slutet är enbart för symmetrin, förstås.

För övrigt förkortade jag redan innan dess "Elisabet" till "E." i alla sammanhang där jag kunde komma undan med det, och ännu mer nu sedan man har börjat skicka små elektroniska meddelanden hit och dit i olika former. Så "E-doT" är ju inte helt opassande egentligen.

Men roligare än så är det inte. Jag borde nog fundera ut en bättre fiktiv variant...  :hm

 

Senaste inlägg