Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Lite tjat om händelser i spelet  (läst 2639 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elkovitch

  • =[OG]=Medlem
  • Tjuvröker under en gran
  • **
  • Antal inlägg: 64
Lite tjat om händelser i spelet
« skrivet: 2011-02-17, 12:59:00 »
Lite om vad som händer oss i nulli secunda alliansen:
Vi har länge sammarbetat med en av dom största allianserna (IT). Underförstått e ju att om man samarbetar med nån, så hjälper man dom när det behövs. O det har vi gjort för dom i ungefär 6 månader, men så fort vår rymd blev under attack, då vi själva va ute i IT's rymd o hjälpte dom, så blev vi övergivna att ta hand om det själva. Och det kan man säga va en besvikelse. Så vi bröt sammarbetet med IT, evakuerade vår rymd o gav upp den. sen gjorde vi vårt drag och attackerade IT's rymd från oväntat håll. så nu äger vi ungefär dubbelt så mycke rymd mot förut, och håller på att ta mer. Mycke tråkiga structure skjutningar, men dom måste göras. Måste säga att som pvpare så tycker jag att det här är mycke roligare än att sitta nära hi-sec systemen som vi gjorde förut o åka runt i enorma flottor med IT
EvE Online Player.
Main: Gonnaeatit

Utloggad Elkovitch

  • =[OG]=Medlem
  • Tjuvröker under en gran
  • **
  • Antal inlägg: 64
Rolig Info
« Svar #1 skrivet: 2011-02-17, 13:20:04 »
Kort o snabt. en coalision av allianser skulle attackera Pandemic Legion (PL) för två dar sedan. så dom sammlade sina styrkor några ljusår från PL's område och gjorde sej redo för att bridga in o kriga. en PL scout hade sett förberedelserna och rapporterat. PL sammlar en flotta med mycke större skepp, titaner och super carriers, o bestämmer sej för att jumpa in i fiendens staging system och överaska dom ist.
(För dom som inte spelar eve, kan jag säga att titaner e det största skeppet som finns, o det kostar så mycke att en spelare kommer aldrig att kunna köpa en sån. krävs allians resurser.) En viktig del i historien, som PL hade "glömt" är att staging systemet var i low-sec. och där fungerar inte vissa vapen system som t.ex. DomsdayDevice som bara går att slänga på titaner och som är en viktig del av derar funksion. PL jumpar in sin flotta. coalisionen ser vilka nötter dom e som använder titaner o kallar på förstärkningar. Striden slutar med att PL blev av med massvis med skepp, capitals, och super capitals. bla. 12(!!!) titaner.
Nulli Secunda (min allians) är just nu i krig med PL, så jag kan ju inte göra annat än att skratta åt dom  :tease
« Senast ändrad: 2011-02-20, 23:36:28 by Gonnaeatit »
EvE Online Player.
Main: Gonnaeatit

Utloggad Foppa

  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 534
SV: Lite tjat om händelser i spelet
« Svar #2 skrivet: 2011-02-18, 02:56:26 »
 :lolabove  :cartman  :hm  :doh  :wave  :microsoft

Utloggad Elkovitch

  • =[OG]=Medlem
  • Tjuvröker under en gran
  • **
  • Antal inlägg: 64
Test rape
« Svar #3 skrivet: 2011-03-04, 11:39:23 »
Några gammla vänner till aliansen kntaktade oss o berättade för oss om möjligheten till att mörda lite SC's från TEST alliansen. Då vi gillar att mörda dom flesta så ville vi självklart komma o hjälpa till med att befria test från sina skepp  :pistols
Tyvär va det väldigt långt dit, så vi tog inte med oss några egna capital's, så vi missade deras SC's med ungefär 2 minuter innan dom försvann(loggat ut). men men. det blev en epic fight iaf. när TEST jumpat/bridgat in sina skepp, o stått o pangat på en POS ett tag, kännde dom sej trygga o jumpade in resterande sub caps, caps och sc's. det va då en av våra scouter warpa rakt in i högen o tände ett cyno, o pang, så va vi där med en abaddon flotta och började smälta ner deras skepp. TEST va fler än oss när vi gick in i fighten, vi mörda tills våra kanoner glödde, det kom in förstärkningar till TEST, så vi fortsatte mörda tills kanonerna börja smälta :) när deras andra våg av förstärkningar kom in på strids planen och våra scouter raporterade om 80 till 100 till på väg 2 minuter bort, bestämde vi off för att dra oss tillbaka. så vi warpade alla till olika safe spots och sen in e en POS. Vår FC va bland dom första som landade i POS'en o konstatera att det va en bra fight, men vi hade hållit på så länge att vi inte kunde ha några skepp kvar. dom orden fick han äta upp. när alla samlat sej igen såg vi att vi inte blivit av med speciellt många alls.
Då striden var över, och systemet fylldes upp med alla deras vänner, så logga vi ut o la ner för kvällen.

Skickar en länk från vår KB över striden.
OBS. "friendlys" och "hostile" listorna baseras på vem man skjuter på. jag såg 6 nulli secunda på hostile sidan. antagligen interdictors. men på friendly sidan såg jag 89(!!)TEST/IISL. dom måste hata varandra så mycke som dom skjuter på varandra.

http://killboard.nullisecunda.com/?a=kill_related&kll_id=18662

Otroligt nog så e inte historien slut där. När vi kvällen efter loggar in för att äka hem, så sammlar TEST ihop en flotta för att ta oss på vägen hem. Och jag kan ju säga att jag ine direkt haft höga tankar om TEST, men nu e dom lägre än kloak råttor. dom gensjuter oss och står i vägen mellan oss och vårt hem. inte en bra ide... vi använder våra scouter för att hålla reda exakt vart dom e och vad dom gör. bestämmer oss för att nu får det vara nog. jumpar in i dom, och påbörjar slakten.

Länkar igen, och den här gången e det samma "fail" som sist. 24 TEST som har skjutit sina kompisar i ryggen

http://killboard.nullisecunda.com/?a=kill_related&kll_id=18851   
EvE Online Player.
Main: Gonnaeatit

Utloggad Foppa

  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 534
SV: Lite tjat om händelser i spelet
« Svar #4 skrivet: 2011-03-06, 21:29:00 »
In stunning statistics revealed today at GDC, EVE Online developers CCP announced that the game currently has over 360,000 subscribers.

Distributed Systems Architect Jacky Mallett explained that “we hit a new peak of online usage, 63,170 users online concurrently” on January 23. That’s 63,170 pilots sailing across the black in EVE’s online universe.

We can support up to 1800 users in our most popular solar system,” explained Mallett, going on to say that 200 severs run together to create Eve’s universe. Each one of these severs is a behemoth in itself, being able to “host anything up to a hundred solar systems on a single server”. The most popular solar systems are hosted on dedicated, singular servers as to cope with the 1800 potential users.

Of course, within these digial ‘verses things can get pretty hairy. Mallett explains most of the issues they come across when severs go fuzzy is down to ship captains engaging in ludicrous space battles.


http://www.pcgamer.com/2011/03/02/eve-online-has-over-360000-players-63170-simultaneous-users-in-january/

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Lite tjat om händelser i spelet
« Svar #5 skrivet: 2011-03-16, 08:47:45 »
Jag fattar nästan ingenting, men på något sätt låter det ändå väldigt spännande, och episkt! :D

 

Senaste inlägg