Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Tatueringar  (läst 20134 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Tatueringar
« Svar #15 skrivet: 2008-11-26, 15:00:52 »
hahahahah........

Översättning: Inte jag, bara ni, era noobs!

eller...

Inte för dig, inte för mig, för oss!


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest193

  • Gäst
SV: Tatueringar
« Svar #16 skrivet: 2008-11-28, 11:43:14 »
Varför inte: Nihil est--In vita priore ego imperator romanus fui
eller: Non est mea culpa

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Tatueringar
« Svar #17 skrivet: 2008-12-01, 13:30:55 »
Det var väl inget — i ett tidigare liv var jag en romersk erövrare. ...?
eller Det är inte mitt fel????


DD -  :thumb


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Tatueringar
« Svar #18 skrivet: 2008-12-01, 13:51:47 »
Med tanke på ditt val av motiv DD, så slutar jag nog posta några fler inlägg under politik... :scared

;)

guest1327

  • Gäst
SV: Tatueringar
« Svar #19 skrivet: 2008-12-01, 21:55:55 »
Vattenfast tusch unkar för mig,, det går ju att nöta av :)

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Tatueringar
« Svar #20 skrivet: 2009-02-11, 13:28:24 »
Ang tatueringar, stulet från Tjuvlyssnat.se:

Citera
Fyra killar ~18 sitter och diskuterar olika tv-program. Efter en stund kommer samtalet in på Miami Ink.
Kille 1: De som tatuerar sig i Miami Ink är ju fan helt sjuka.
Kille 2: Ja vafan allt ska ju symbolisera något! Kan de inte bara göra en tatuering för att den är snygg eller?
Kille 3: Ja typ "Min brorsas tjejs mosters kusins killes kompis körde i diket med sin Volvo 240 och nu vill jag ha en tatuering som symboliserar det".
Kille 4: Ja eller hur, och så tatuerar de in något som inte har ett skit med det att göra… typ en jävla pingvin eller något.

:lolabove
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Tatueringar
« Svar #21 skrivet: 2009-03-02, 18:23:43 »
Jag skulle vilja ha ett tassavtryck från en hund. Men jag kan inte bestämma var. Så jag avvaktar. Sen skulle jag kunna tänka mig ett litet spöke á la Spöket Laban. Men också där har jag problem med var jag vill ha den.

Av ren nyfikenhet, vart hade du tänkt att placera Laban? Asså, vad har du att välja mellan.

När det gäller hund, kan jag inte hjälpa dig men här kommer mina 2.

Den första och den äldsta är på vänster överarm. En varg tass med en skorpion i omgärdad av en ylande varg. (sedan står det Ippie på ena halsfliken, det är tatueraren)

Den andra är en logga tillhörande WARP Graphics, Jag älskar allt de gjort men kunde inte täcka kroppen med allt så jag fick helt enkelt ta det de stod för.

« Senast ändrad: 2009-03-02, 18:29:35 by Brynja »
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Tatueringar
« Svar #22 skrivet: 2009-03-02, 22:40:23 »
Jag skulle vilja ha ett tassavtryck från en hund. Men jag kan inte bestämma var. Så jag avvaktar. Sen skulle jag kunna tänka mig ett litet spöke á la Spöket Laban. Men också där har jag problem med var jag vill ha den.
Av ren nyfikenhet, vart hade du tänkt att placera Laban? Asså, vad har du att välja mellan.

Ett tag var jag inne på att ha Laban på insidan av vänster handled. Sen har jag funderat högt upp på höften. Efter det hade jag en period då insidan av ena ankeln var aktuell. Och sen var jag tillbaka på insidan av handleden. :cartman

Men jag är ju så velig av mig. Så det lär väl dröja ett bra tag innan jag har bestämt mig. Under tiden tittar jag på Miami Ink och inspireras.

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Tatueringar
« Svar #23 skrivet: 2009-03-03, 09:16:49 »
jag tycker det är väldigt viktigt med att man kan stå för tatueringen livet genom. Det skall inte bli något som man sedan försöker dölja.
Jag älskar mina tatueringar och de är en del av mig och det viktigaste av allt. Det är smycken som ingen kan stjäla. (Hade inbrott för några år sedan)
Jag tänkte på olika motiv sedan jag va 16 men kunde inte bestämma mig om min första tatuering skulle vara varg eller skorpion inspirerat. Och visste då rakt inte vad jag skulle ha för motiv. Hade sätt så många skorpioner men tyckte att alla va jätte fula.
Men sedan satt jag en morgon med en tatuerings tidning och ett läder armband. Och där satt det. Tassen på armbandet och "DEN" skorpionen. Åkte och och fick en tid dagen efter. Sedan när det va dax att fylla den några år senare så gjorde tatueraren vargen runt om på frihand.

Men även att jag inte skäms över dem det minsta kan jag säga att de ibland är helt fel. Varit 2 två bröllop sedan jag skaffa de tatueringarna. den i nacken är lätt. -utsläppt hår så e det klart, men den på armen har jag fått dölja med sjalar. -Av eget val.
Hur mycket jag än älskar dem passar de inte alltid in.
Så placeringen är lika viktig som motivet.
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Tatueringar
« Svar #24 skrivet: 2009-03-03, 14:01:44 »
Jag tror vi tänker väldigt lika när det gäller placering. :)

Insidan av handleden kan jag skyla med ett armband eller en klocka. (Framförallt aktuellt på jobbet.) På höften så spelar det ingen roll. För när den visas så lär det vara främst på badstranden... och där spelar det ingen roll. På insidan av ankeln kan man antingen välja att ha byxor, ett par tjockare nylonstrumpor eller skor som går upp en bit.

Att ha en tatuering på armen skulle aldrig falla mig in. Det är jag för feg för. Så det är modigt av dig, Brynja, att ha en. :)

Hur är det för er killar? Hur resonerar ni? Är ni mer bekymmerslösa och struntar i om eventuell tatuering syns på tex bröllopet eller finare middag? Eller är det mer accepterat att en kille har en tatuering som syns, än om en tjej har det? (Min mamma anser ju att det är bara kåkfarare, sjömän och prostituerade som har tatueringar. Och då kan man fundera på var jag passar in bland de alternativen. :( Men hon är ju knäpp på sitt sätt.) Eller oroar sig tjejer i onödan över såna här saker? Är det bara att köra på?

Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
SV: Tatueringar
« Svar #25 skrivet: 2009-03-03, 14:16:18 »
Jag har ju bara tatueringar på underarmarna och bryr mig inte det minsta om att dom syns. En drake på vänster underarm och rock n roll idiot på höger handled.

Iofs brukar folk titta lite konstigt på min handled men det är inget jag fäster någon större vikt vid. Alltid retar man någon :)

guest1902

  • Gäst
SV: Tatueringar
« Svar #26 skrivet: 2009-03-03, 15:12:59 »
Citera
Min mamma anser ju att det är bara kåkfarare, sjömän och prostituerade som har tatueringar.


Ha ha känner igen det där. :lolabove
Min pappa sa till mig när jag berättade att jag ville tatuera mig att det är bara kriminella och sjöman som har tatueringar.
Sen tog det några år innan jag satte dit min första, var 22 år då. När han fick se den frågade han om den var riktig och jag svarade ja. Efter det har han aldrig pratat mer om tatueringar.
Nu har jag fyra stycken och den femte är på väg men det är svårt att få pengarna att räcka till när man renoverar. :cry
Att vara tatuerad idag är lungt, det är så många som är det. Men om man har ett offenligt jobb som innebär mycket kundkontakt kan det trots allt vara en bra ide att hålla igen.
 

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Tatueringar
« Svar #27 skrivet: 2009-03-03, 18:24:09 »
Min mamma anser ju att det är bara kåkfarare, sjömän och prostituerade som har tatueringar. [...] Men hon är ju knäpp på sitt sätt.

Har vi samma mamma??!

Tatueringens varande eller inte varande är svår.
Jag hävdar med bestämdhet att, att tatuera sig är som en drog. har du en gång gjort det gör du det igen. Du kan inte nöja dig och du vill bara ha fler och fler. Och bygga på de andra under tiden du letar efter ett nytt motiv.

Jag vill helt klart ha fler, jag är fast. Men jag vill heller inte se ut som en klotter vägg. De måste ha ett sammanband och jag har bara 157cm x 60kg hud att tatuera så jag måste hushålla med det.
(Drömmen är en stor ryggtavla. Som jag redan nu vet bara kommer att vara en dröm.)
Så jag går år in och år ut och längtar till den dagen jag måste fylla i mina tatueringar så jag får mitt lilla drog missbruk tillfreds ställt.
Eftersom jag vet att jag kommer att skaffa fler en vacker dag så vet jag oxå att jag kan vänta. Det är värt det.
Jag söker inte motiv eller inspiration aktivt. Men när jag är redo så kommer något mer att komma till mig och då är det bara att slå till.

Det är lite så att man får lite penis avund. Hade jag varit kille hade jag vetat exakt vad jag hade gjort för tatueringar. För det hade vart så jävla läcker.
Killar har det mer förspänt i vissa lägen så enkelt är det, det är bara att inse.
De har det lättare med kläder och tatueringar. En killa kan klä sig eller ha en tatuering som är tuff. Men tjejer skall överlag inte vara tuffa så de måste ha saker som är: fina/söta/trevliga/sexiga/eleganta mm. Men killar funkar i alla lägen oftast som de är.
Det är ingen kvinnosaks syn. Det är bara enkel fakta.
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

guest1645

  • Gäst
SV: Tatueringar
« Svar #28 skrivet: 2009-03-03, 18:39:12 »
En 1up svamp är på väg, men drömbilden är en bild av Todd McFarlane jag såg för flera år sedan. Tror ingen kommer kunna återskapa den dock...
Han har en förmåga att teckna barn som är dränkta i blod och onda rakt igenom, men som ändå ser ut som oförstörda individer, rätt speciella.

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Tatueringar
« Svar #29 skrivet: 2009-03-03, 18:48:28 »
Todd McFarlane, är det han som ritade Spawn?
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

 

Senaste inlägg