Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Grim Dawn  (läst 17584 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Grim Dawn
« Svar #45 skrivet: 2016-03-28, 12:17:56 »
En förklaring varför det droppas prylar med högre level är att man många gånger slåss mot monster som har högre level än du själv. Jag har slagits mot bossar som är 5-6 levels över mig. Den pryl man får för att ha slagit slutbossen är alltid lvl50 req på, men det är för att level 50 är en trappstegsnivå där det är meningen att man ska köra en hårdare svårighetsgrad.

Jag tycker det är bra att man får höglevel-prylar, för då har man något att längta efter. Det är en extra belöning för att man har levlat. Och man behöver inte grinda, det finns massa quester man kan göra.

Craftingen dock är väl kanske ingen höjdare. Det mest användbara är att modda prylarna med dom där enslots-grejerna man får hela tiden. Att göra egen dynamit är också användbart. För endgame-content behöver man nycklar man craftar, men det är ju bara en till consumable man måste ha.

Pyromancer är förresten bland dom sugigaste klasserna i spelet imho. Det var den klass jag började med, men ibland funderar jag på att deleta den. Druid, shaman och arcanist är mycket bättre. Min blademaster är helt ok, men dom andra melee-klasserna har jag inte testat ännu.

TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Grim Dawn
« Svar #46 skrivet: 2016-07-03, 12:55:14 »
Köpte detta nu på Steam rean. Spelat nån timme eller två. Trevligt spel.
Är det fortfarande aktuellt inom OG?

Kan tillägga  att jag har en level10 Shaman.
Vet absolut ingenting om det här spelet förutom att det är Diablo liknande. Tyckte det såg trevligt ut.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Grim Dawn
« Svar #47 skrivet: 2016-07-03, 16:02:00 »
Nu är det alla fall fyra pers som har det. Jag och Baldi har fastnat i D3 igen. Jag är inne lite då och då för att kolla patcher. Förmodligen vill jag börja spela det igen, speciellt när det kommer nån expansion.

Ett tips är att köra multiklass (masteries). På level 10 får man välja en till klass. Ett förslag på din shaman är att köra druid, d.v.s shaman+arcanist
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

 

Senaste inlägg