Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Marauder  (läst 3459 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Marauder
« skrivet: 2009-02-24, 10:30:34 »
F*n va svårt det är att spela krigarklass när order står och bara köra range attacker!
Några lösningar?
« Senast ändrad: 2009-02-25, 11:04:19 by Braxen »
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Maruder
« Svar #1 skrivet: 2009-02-24, 10:50:02 »
Ta död på deras healers, då är de rökta  :pistols   :pistols  beror på vilket tier du sitter i ?
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Maruder
« Svar #2 skrivet: 2009-02-24, 11:17:48 »
Hmm... Inga bättre råd än att se till att gruppa. Det är svårt att vara ensamvargen i warhammer - Och då menar jag inte bara att man gruppar för sakens skull, utan att man hamnar i en grupp som jobbar tillsammans.

Det ändrar sig lite vilken sida som har det där lilla övertaget i olika tiers, men order är rätt tunga på healers och ranged dps (kommer snart patch som kan ändra på vissa saker dock). Och destro å sin sida har en styrka i sin 'zerg' dvs att snabbt isolera lämliga mål och med numerär styrka slå skiten ur dem.

Hur kommer man då runt problemet med orders långa räckvidd? Först och främst: Gruppa. Se i alla fall till att vara 3 personer som jobbar ihop, välj samma mål, ha gärna en tank som kör guard på dps eller healer. Välj i 80% av fallen att plocka bort healern/healers först och sen dpsklasserna. Slå aldrig på tankarna innan allt annat är nere.


Farliga motståndare: En bright wizard är alltid farlig om han får stå ostört och bomba - Se till att eliminera BW'n snarast efter helarna (eller först om så är lämpligt). Rune priest har en rolig sköld som gör dem sega under 10-15 sekunder och warrior priests är sega av naturen :) Ser du en warrior priest tillsammans med en ironbreaker kan du strunta i dem bägge - Du kommer inte att få ner dem.

Men om man nu är ensam eller bara två då? Problemet är att man lätt hamnar under "Focused fire" om man springer fram själv (tre eller fler order slår på dig samtidigt) och då är man rätt rökt. Ett enat anfall är alltid bäst, döda helare och sen dps. MEN de flesta spelare man träffar på har en svaghet: Skygglappar! Om man nu inte är mer än en eller två rekomenderar jag att ta en annan väg till striden - Ofta räcker det med att gå på andra sidan en väg eller ett hus, folk har nämligen ett grymt tunnelseende och missar mål som går bara 10 meter längre ut åt ex. höger.


+++++++++++++++++++++++++++++

Som mara:
Kör Gift of brutality (ökar styrka och toughness) och smacka på helarna med Rend (stackar upp till tre gånger) och Impale (bra skada) Convulsive slashing kan vara fint det med... Styrka ökar dps:en och weapon skill ökar critchansen.

Vid Rank 10 får du charge som kommer att hjälpa dig att rusa fram till helarna och wtfpwna dem. :D


Marauderabillities: http://www.wardb.com/search.aspx?browse=6.1.14#spells:0+4-3
« Senast ändrad: 2009-02-24, 11:31:12 by Pruneboy »

guest2141

  • Gäst
SV: Maruder
« Svar #3 skrivet: 2009-02-24, 11:29:18 »
F*n va svårt det är att spela krigarklass när order står och bara köra range attacker!
Några lösningar?

Man slår följe med Ersraarbhir och tar sig igenom frontlinjen och slår ihjäl deras healers och sen brukar resterande Order dö rätt fort.
Man skall aldrig stå och slå på tanks/melee dps när det finns healers.

guest2174

  • Gäst
SV: Maruder
« Svar #4 skrivet: 2009-02-24, 13:05:03 »
MDPS är faktiskt mina förstahandsval i dom flesta situationerna med hyffsade grupper. Motståndarnas MDPS går ju efter våra healers, tar man bort dom så har man själv nästan ohotad healer support och därefter kan gå lös på deras support, dvs healers eller RDPS.

guest2141

  • Gäst
SV: Maruder
« Svar #5 skrivet: 2009-02-24, 13:34:36 »
MDPS är faktiskt mina förstahandsval i dom flesta situationerna med hyffsade grupper. Motståndarnas MDPS går ju efter våra healers, tar man bort dom så har man själv nästan ohotad healer support och därefter kan gå lös på deras support, dvs healers eller RDPS.

Alla gör vi olika :D
Leder jag en grupp eller ett WB brukar jag vilja ha några mdps som skydder våra healers samtidigt som alla tanks slår ner deras healers. :)

guest2203

  • Gäst
SV: Maruder
« Svar #6 skrivet: 2009-02-24, 16:04:11 »
Det jag har märkt av i T4 är att order har ofta 2-3 tanks som är tunga att få ner och sen ett par whitelions som är j**ligt jobbiga att ha att göra med. Finns vissa av deras casters som är riktigt jobbiga men ex. Pandemic som oftast står gömd nånstans är det oftast bara att "dota" upp så springer han bakåt. :) Ont gör han men deras melee och healers är det stora problemet just nu verkar det som. Order har fler pre-mades som kör och är man van vid det så spelar det ingen roll vilken pre-made man kommer in i för oftast är det samma taktik.
Oftast så hamnar våra "random" grupper i "combat" med deras tanks så igentligen borde det vara "forza" taktiken som gäller. Kuta förbi tanksen och ta mjuka targets för det är svårt att kasta något i röresle i spelet. :)

guest2174

  • Gäst
SV: Maruder
« Svar #7 skrivet: 2009-02-24, 18:29:34 »
Alla gör vi olika :D
Leder jag en grupp eller ett WB brukar jag vilja ha några mdps som skydder våra healers samtidigt som alla tanks slår ner deras healers. :)

Tur att alla gör olika med. Skulle kunna vara rätt tråkigt annars. Fast det är klart, om Order kunde följa samma strategi varje gång så kanske... :thumb

guest2112

  • Gäst
SV: Maruder
« Svar #8 skrivet: 2009-02-25, 10:58:37 »
jopp håller med om att bästa taktiken är att springa förbi tanks ja menar dom gör ju ingen skada endå och bara kötta ner healers fort och sedan ta ner range.. fast denna taktik är nästan omöjlig med random naabs är det värsta :/

guest2174

  • Gäst
SV: Marauder
« Svar #9 skrivet: 2009-02-25, 11:43:26 »
Det här är rena spekulationer från min sida men jag har lagt märke till den här taktiken hos flera olika Order WB's som jag antar kommunicerar med varandra;

Tanks i första linjen, MDPS och BW's direkt bakom samt SH's, Engis och healers längst back. BW's sätter eld på Destro frontlinjen, vilket gör att alla tanks anfaller BW's, som kutar tillbaka till healers där andra RDPS står. Order tanks kutar till destro healers och tillsammans med Order MDPS tar ut vår baklinje. Vår baklinje dör först, dom re-spawnar och kutar tillbaka för att hjälpa sina tanks, som nu också har dött, lämnandes våra squishies som nästa första linje. Sen rullar det bara på.

Som sagt, bara spekulationer men jag har sett det flera gånger på lägre tiers. I T4 verkar dom inte ha behövt taktiker på senare tiden.  ;)

 

Senaste inlägg