Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Starcraft II  (läst 37176 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rhowdy

  • Old Lead Foot
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 719
Starcraft II
« skrivet: 2010-05-11, 16:59:20 »
Ni som har börja kört StarCraft II kan man inte få en resention för det. Vore skoj att läsa några sådana. Gärna då lite mer ur ett neutralt perspektiv.

/Rhowdy

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Starcraft II
« Svar #1 skrivet: 2010-05-11, 17:29:39 »
Vet inte om jag kan vara neutral. Väntat på SC2 i mer än 10 år. :)

Är ju bara en Beta än så länge. Men det är bra så här långt och patchas konstant för att bli bättre, som alla Blizzard spel.
SC2 har mycket av det gamla som jag vill ha kvar, känslan etc. Men oxå en del nytt så som enheter, förbättringar i UI och kontroller, bättre AI, enheterna rör sig mycket smartare och i vissa fall väldigt mycket snyggare (Zerglings i stora svärmar är vackert!) :)
SC2 erbjuder tillräckligt mycket nytt för att man måste lära om sig, de flesta äldre taktikerna funkar inte längre, men vissa finns kvar fast med mindre dock betydelsefulla skillnader. Man känner liksom igen spelet direkt, men man märker att det är massa nytt endå.


Om jag ska säga något om Starcraft 2 Betan så, ja... mycket mycket bra! :)

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Starcraft II
« Svar #2 skrivet: 2010-05-11, 18:34:01 »
Betan täcker endast multiplayer samt spel mot datorn i "very easy" (larvigt enkelt). En "recension" är därför ganska omöjlig. Ett "första intryck" kan man ju ändå bjussa på.

Multiplayer i SC2 är i stort sätt samma grej som i första. Det verkar dock som att man vill att folk ska använda flera typer av enheter och inte bara masstillverka en stor klump av en samma typ. Jag upplever det som om dom har nerfat spells som Nuke och Psionic Storm en aning så att allt inte är över bara för att motståndare får in några sådana. Jag tycker dock att vissa enheter fortfarande är för kraftiga mot vissa andra som t.ex Hellions (ett terrans-fordon med eldkastare) mot Zerglings,  men dom (Blizzard) kan ju ändra på sånt ganska snabbt. I tvåan är även uppgraderingar viktigare.

Något som jag värderar högt är att det nu går att välja svårighetsgrad på A.I´n i multiplayer. Men som sagt, f.n kan man bara välja "very easy", men i fulla ska man kunna välja mellan fem olika, men detta ÄR beta så  denna siffra kan ändras.

Vad som är bättre är interfacet som är märkbart smidigare denna gång. Det går t.ex att välja flera byggnader samtidigt och det går att få arbetare att auto-mina direkt efter att dom har blivit tillverkade. Att hantera grupper är nu mycket enklare. Kollar man på screenshots så finns snabbtangenternas grupper som ikoner överst på interfacet för att göra det så överskådligt som möjligt. Det går även att gruppera betydligt fler enheter åt gången, något man lär sej uppskatta om man kör zerg.

Det som man dock märker med en gång är att grafiken har fått sej en rejäl uppbiffning, alla fall om man sitter med en hyffsad rigg. Detaljrikedomen är väldigt hög och ibland förlorar jag koncentrationen när jag kollar på alla coola bakgrunder dom har lagt in :) Jag kan köra SC2 med i stort sätt alla finesser som DX9 tillåter i 1920x1280 med ett GeForce GTX 275.  Fläkten på grafikplattan sätter igång för full fart för SC2, vilket inte den gör när jag lirar WoW.

Precis som alla andra Blizzard-spel så är even ljudeffekterna väldigt bra, något som är viktigt för inlevelsen. Alla enheter har fortfarande roliga kommentarer när man klickar på dom ett par gånger för mycket. Den nya terran-enheten Thor har inspirerats av Arnold Schwarzenegger och ibland säger han... ja vad tror ni? :)

« Senast ändrad: 2010-05-11, 18:51:26 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Starcraft II
« Svar #3 skrivet: 2010-05-17, 11:21:02 »

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Starcraft II
« Svar #4 skrivet: 2010-05-20, 17:25:46 »
Det där var säkert första versionen av SC2 tills någon sa: "Ok grabbar, jag sa visserligen att Starcraft 2 ska gå att köra på gammal hårdvara, men kanske inte SÅ gammal...".

TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Starcraft II
« Svar #5 skrivet: 2010-06-11, 12:39:13 »
Det har kommit en ny TV spot trailer för Starcraft 2.

Spana in hydralisken...
http://www.youtube.com/watch?v=pmBtanGjziM&feature=player_embedded
...insane!
« Senast ändrad: 2010-06-11, 12:45:14 by rav. »

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Starcraft II
« Svar #6 skrivet: 2010-06-13, 10:52:10 »
Personligen gillar jag inte såna där filmer med snabba klipp, men det finns värre exempel med blixtrande ljus och annat skräp.  Men tydligen ska den vara ett ihopklipp av cutscenes från spelet, så när man köper spelet får man se dom i sin helhet :)

TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

guest1645

  • Gäst
SV: Starcraft II
« Svar #7 skrivet: 2010-06-13, 12:11:23 »

Utloggad Foppa

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 534
SV: Starcraft II
« Svar #8 skrivet: 2010-06-13, 13:43:50 »
 :lol  :goodposting

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Starcraft II
« Svar #9 skrivet: 2010-06-13, 19:11:35 »
Starcraft 8 bit
http://hardcoregaming.se/8bitars-version-av-starcraft/

Den är nice! Postade faktiskt själv den ett par poster upp  :thumb

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Starcraft II
« Svar #10 skrivet: 2010-06-28, 09:54:34 »
fan jag längtar till SC2, finns inget annat game ute pc, som duger åt mig för atm..
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Starcraft II
« Svar #11 skrivet: 2010-06-28, 17:31:18 »
Bara en månad kvar nu... (det släpps den 27:e juli).
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

guest1645

  • Gäst
SV: Starcraft II
« Svar #12 skrivet: 2010-07-13, 16:21:30 »
Jag hoppas ni har tränat upp er APM innan släppet:
http://bobshouseofvideogames.com/2010/07/12/video-game-lols-starcraft-apm/

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Starcraft II
« Svar #13 skrivet: 2010-07-16, 16:16:11 »
Det här skulle nästan kunna vara hans syrra:
http://www.youtube.com/watch?v=6EqBlHyBZtQ&feature=related

Webhallen i Stockholm har förresten valts ut som en av dom få officiella ställena där man släpper SC2. Åker man dit på natten kan man få sitt spel signerat av självaste Chris Sigaty från utvecklingsteamet.

http://www.webhallen.com/spel/kampanjer/starcraft_2/
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Starcraft II
« Svar #14 skrivet: 2010-07-25, 20:38:40 »
På Måndag åker jag ner till Gamestop i stan. Klockan 0.00 står jag där inne.

Collectors Edition


Nedräkning!

Ghost of the Past trailern!
(720p verkar ladda snabbare än 1080p)


Game on!
« Senast ändrad: 2010-07-25, 20:40:18 by rav. »

 

Senaste inlägg