Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX  (läst 11715 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« skrivet: 2005-10-24, 22:23:55 »
Tråden för intressanta Ranger byggen, taktik, tips m.m.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #1 skrivet: 2005-10-24, 22:25:41 »
Originalpostning av Loophole, flyttad av DeadHead 20051024.

Hittade en sida på gwonline.net, Ranger forum, med en mycket ambitiös studie som kommit ungefär halvvägs. Exakt hur undersökningen är genomförd kan ni läsa er till själva men i korta drag går den ut på att en lvl 20 karaktär med en lvl 20 pet tar och ger stryk och så sammanställer man hur effektiv varje djurtyp är med 0 resp 12 i Beastmaster-skill.

Följande resultat är klara:

Melandru's Stalker:
Damage Range: 6-8 (0 BM); 16-28 (12 BM)
Critical Hit: N/A (0 BM); 34, 10% chance (12 BM)
Average damage per hit: 7.05 (0 BM); 21.80 (12 BM)
Average Attack Speed: 1 attack/2.04 sec
Average DPS: 10.69 DPS
Armor: 60 AL (takes 100% damage)

Dune Lizard:
Damage Range: 6-9 (0 BM); 16-28 (12 BM)
Critical Hit: N/A (0 BM); 33~34, 10% chance (12 BM)
Average damage per hit: 7.35 (0 BM); 22.35 (12 BM)
Average Attack Speed: 1 attack/ 2.17sec
Average DPS: 10.29 DPS
Armor: 60 AL (takes 100% damage)

Black Bear:
Damage Range: 6-9 (0 BM); 15-28 (12 BM)
Critical Hit: N/A (0 BM); 34, 10% chance (12 BM)
Average damage per hit: 7.10 (0 BM); 21.10 (12 BM)
Average Attack Speed: 1 attack/2.095 sec
Average DPS: 10.07 DPS
Armor: 60 AL (takes 100% damage)

Elder Black Widow:
Damage Range: 6-10 (0 BM); 17-27 (12 BM)*
Critical Hit: 12~13, 3% chance (0 BM); 43, 10% chance (12 BM)**
Average damage per hit: 7.9666... (0 BM); 25.333... (12 BM)
Average Attack Speed: 1 attack/2.067 sec
Average DPS: 12.256 DPS
Armor: 60 AL (takes 100% damage)

*Although no 15 or 28 damage hits were made, it may just be luck of the draw -- more tests may need to be run (in which case I'll need a support monk to keep from dying).

**It seems that critical hit chances are just EXTREMELY low with 0 BM. During the speed test, I did happen to note a hit for 13 damage. The 40~43 damage hits were quite surprising, though.


Kvar att undersöka:

Lynx

Moa bird

Warthog

Wolf


Det verkar som om det inte är någon större skillnad mellan de companions som man kan charma själv i spelet avseende armour, dps och hp (alla pets har samma hputveckling som karaktärer, dvs en lvl 14 pet har 380 hp). Den companion som sticker ut är Black Widow som dock är en questreward i Underworld och därför något svårare att få tag på. Jag försöker uppdatera posten när det framkommer mer information.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #2 skrivet: 2005-10-28, 23:28:57 »
Ett helt ok Ranger bygge är följande, i mitt tycke iaf!

Ranger/Valfri secondary

1. Oath Shot (Elite)
2. Valfri preparation, jag använder vanligtvis Ignite Arrows för AOE skada
3. Lightning Reflexes
4. Whirling Defense
5. Troll Ungent
6. Valfri skill
7. Valfri skill
8. Valfri skill

Expertise 14
Wilderness Survival 14
Marksmanship 13

Den största fördelen med detta bygge, är att jag konstant kan ha 75% chans att undvika attacker genom Lightning Reflexes och Whirling Defense. Lightning reflexes ökar dessutom på attackhastigheten med 33%.

Oath Shot är en mycket trevlig skill, då den laddar om samtliga mina övriga skills vid träff.

Med Wilderness Survival på 14 så ger Troll Ungent +10 health regen/sek (dvs 20 hälsa per sekund i 10 sekunder). Detta är den kanske allra bästa self-heal skillen i hela spelet.

Då grundbygget lämnar tre slots öppna, så är det ett ganska flexibelt bygge.

Behövs fällor så tar jag med det, avbrytande skills, Healing Spring, Spirits eller vad nu gruppen kan tänkas ha störst nytta av på det specifika uppdraget.

Ang. secondary profession, så har jag hittills enbart kört som Munk secondary, men är sugen på att testa något annat ett tag. Får se vad det blir!

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #3 skrivet: 2005-11-08, 14:38:19 »
Och jag postar hela testet.


Ultimate Pet Guide - V1.1

A good deal of information was gathered from various posts, especially from GammaRay on gwonline.net. All information is best estimate without official numbers from the development team.


Available Pets:

Black Bear Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?. (slashing damage)
Black Widow Spider Â?Â?Â?Â?.. (piercing damage)
Fern/Dune Lizard Â?Â?Â?Â?Â?Â?. (piercing damage)
Lynx (cat) Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?. (slashing damage)
MelandruÂ?s Stalker (cat) Â?.. (slashing damage)
Moa Bird Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?. (slashing damage)
Snow Wolf Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?. (slashing damage)
Strider (bird)Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?. (piercing damage)
Warthog Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?.. (blunt damage)
Wolf Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?Â?. (slashing damage)

You can name your pet with the following commands:

/namepet <pet name>
/petname <pet name>

Skill recharge penalty when pet dies has been reduced to 4 seconds.

-- :: LOCATIONS FOR TAMING :: --

PRE-SEARING:

Bear - Wizard's Folly* (no longer available - patched)
Melandru's Stalker (Cat) - Reagent Valley
Strider (Bird) - Ascalon fields
Warthog - Northernlands
Wolf - Ascalon Fields, Reagent Valley


POST-SEARING:

Bear - Lornar's Pass
Black Widow Spider - Underworld (after setting the reaper free at the monument near the tortured spirit village)
Dune Lizard - Amnoon Oasis
Fern Lizard Â? I believe this can be found outside Druids Overlook or Quarrell Falls
Lynx - Kryta Areas
Melandru's Stalker (Cat) - Old Ascalon**
Moa Bird - Ascalon fields
Warthog - Denravi Areas
Wolf - Shiverpeaks


** - There's only one on the map, to the far West, near Gate Guard
Hollis (entrance to the Breach).


-- :: BEASTMASTERY : : --

At 0 BeastMastery (BM), the pet does 35% damage, and at 12 BM it's doing 100% damage. Weapon masteries after 12 do have diminished power increases. 13 has 104%, 14 has 107%, and so on and so forth. It's really just not worth the trouble, the expense, and the drain on your HP to load up to 16 on weapon mastery attributes. BeastMastery seems to follow the pattern, so you should be good at 12 BM, unless you want to crank the most out of your pet heals and attack skills.


Attribute Level --------- Effect on Weapon / Pet Damage
0 --------- 35.60%
1 --------- 38.60%
2 --------- 42.00%
3 --------- 45.90%
4 --------- 50.00%
5 --------- 54.50%
6 --------- 59.50%
7 --------- 64.80%
8 --------- 70.70%
9 --------- 77.10%
10 -------- 84.10%
11 -------- 91.70%
12 -------- 100.00%
13 -------- 104.00%
14 -------- 107.00%
15 -------- 109.00%
16 -------- 110.00%

* TIP: If you use a major rune of beast mastery on a tamer's mask, you'll get +3 BM. Counter the HP loss with a superior vigor rune (or major if you won't miss the 10 HP). Boost your BM up to 9, so that you now have 12 (9+3) BM total. You've just saved yourself 49 attribute points over having brought your BM up to 12 without any modifiers. With the right runes and equipment, you can make yourself quite diverse.


-- :: PET ATTRIBUTES :: --

Hit Points and Armor Level increase per level gain same as a player. Pet Inherit names like: Hearty, Playful, Elder seem to be cosmetic and change based on the level of the pet. Tests are underway to verify this, but these names seem to have no effect on the pet attributes.

Armor Levels:

Level 1 Pet = AL 3
Level 2 Pet = AL 6
Level 3 Pet = AL 9
Level 4 Pet = AL 12
Level 5 Pet = AL 15
Level 6 Pet = AL 18
Level 7 Pet = AL 21
Level 8 Pet = AL 24
Level 9 Pet = AL 27
Level 10 Pet = AL 30
Level 11 Pet = AL 33
Level 12 Pet = AL 36
Level 13 Pet = AL 39
Level 14 Pet = AL 42
Level 15 Pet = AL 45
Level 16 Pet = AL 48
Level 17 Pet = AL 51
Level 18 Pet = AL 54
Level 19 Pet = AL 57
Level 20 Pet = AL 60

Base Damage Output:

Level 1 Pet = 3-5
Level 2 Pet = 4-6
Level 3 Pet = 5-8
Level 5+ Pet = 6-10

* Note that pet damage is tied to your level of Beast Mastery.
The higher your attribute level the greater the pet.

Below are the results of current testing on pet attributes. All pets are level 20, and were tested with 0 to 12 BeastMastery. Although all pets have yet to be tested, it does appear that all pets except the Black Widow are almost exactly the same.

Remember that these tests were performed by humans so there is always a margin of error. Each pet was tested 30 times to get a fair number of attacks/damage and then averaged. Although each pet test may have generated slight variances (less than a second) in the DPS we can average that each pet attacks every 2 seconds. These averages can be applied across the board and provide some basic information.

SUMMARY

 Pet Hit Points have not been tested enough to state the results
 All Pets of the same experience level have the same Armor Level.
 All Pets have a 2 second attack rate
 All Pets have a 10% chance for critical hit with a 12 BeastMastery (average 34 damage/per critical, except Black Widow Spider which does 43)
 All Pets except Black Widow Spider (which seems to have a 17 ~ 29 range) appear to have a 15 ~ 28 damage range at level 20 with 12 BeastMastery
 The Black Widow Spider seems to be the best pet in the game.



Black Bear
.. : Average Attack Speed ............ 2.095 sec per attack
.. : Average Damage Per Second .. 10.07
.. : Armor Level ........................... 60
.. : ---------------------------------- BeastMastery -----------------------------
.. : --------------------------------- 0 ----------- 12 -----------------------------
.. : Damage Range ..................... 6 ~ 9 ........... 15 ~ 28
.. : Critical Hit (10% chance) ....... N / A ............ 34
.. : Average Damage Per Hit ........ 7.1 .............. 21.1

* Brutal Mauling appears to have no distinguishable influence on the pet's damage. Seems to just be cosmetic.


Dune Lizard
.. : Average Attack Speed ............ 2.17 sec per attack
.. : Average Damage Per Second .. 10.29
.. : Armor Level ........................... 60
.. : ---------------------------------- BeastMastery -----------------------------
.. : --------------------------------- 0 ----------- 12 -----------------------------
.. : Damage Range ..................... 6 ~ 9 ............ 15 ~ 28
.. : Critical Hit (10% chance) ....... N / A ............. 33 ~ 34
.. : Average Damage Per Hit ........ 7.35 .............. 22.35


Elder Black Widow
.. : Average Attack Speed ............ 2.067 sec per attack
.. : Average Damage Per Second .. 12.256
.. : Armor Level ........................... 60
.. : ---------------------------------- BeastMastery -----------------------------
.. : --------------------------------- 0 ----------- 12 -----------------------------
.. : Damage Range ..................... 6 ~ 10 ............ 17 ~ 27
.. : Critical Hit ........................... 12 ~ 13 (3% chance) ... 43 (10% chance)
.. : Average Damage Per Hit ........ 7.966 .............. 25.333

* Although no 15 or 28 damage hits were made, it may just be luck of the draw -- more tests may need to be run Â? Note that the Prima Guide states that it has a 17-29 damage range


Melandru's Stalker
.. : Average Attack Speed ............ 2.04 sec per attack
.. : Average Damage Per Second .. 10.69
.. : Armor Level ........................... 60
.. : ---------------------------------- BeastMastery -----------------------------
.. : --------------------------------- 0 ----------- 12 -----------------------------
.. : Damage Range ..................... 6 ~ 8 ............ 15 ~ 28
.. : Critical Hit (10% chance) ....... N / A ............. 34
.. : Average Damage Per Hit ........ 7.05 .............. 21.85


Moa Bird
.. : Average Attack Speed ............ 2.032 sec per attack
.. : Average Damage Per Second .. 10.695
.. : Armor Level ...........................60
.. : ---------------------------------- BeastMastery -----------------------------
.. : --------------------------------- 0 ----------- 12 -----------------------------
.. : Damage Range ..................... 5 ~ 9 ............ 15 ~ 24
.. : Critical Hit (10% chance) ....... N / A ............. 32 ~ 35
.. : Average Damage Per Hit ........ 7.166 .............. 21.733

* Unlike the static critical hits we saw on the other pets, the Moa seems to have a bit of a "critical range." Despite the fact that it appears to have a lower maximum damage, the hits in turn seem to be overall more consistent, indicating a tighter damage range and it still cranks out the same average damage and average DPS. The attack speed seems to stick to the 2 second/attack rate like the other pets, so we can dispell the myth of the Moa's rapid attack rate. The speed attack of the Moa Bird is simply cosmetic.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #4 skrivet: 2005-11-13, 19:22:43 »
En idé jag fick för vårt framtida Rangergäng. När vi väl samlar ihop oss till ett fullt rangerlag, skall vi se till att alla deltagare har Fur-lined Armour. Det ger AL 115 mot cold damage. Sedan byter vi alla secondary till Mesmer, och lägger upp Inspiration på runt 8-10. Vi använder Mantra of Ice som vid den nivån reducerar köldskador med ca 30% och ger +1 energi varje gång man får skada.

Sedan är det bara att slänga en spirit of Winter innan striden. Då kommer vi att ha 115 armour, skadan reducerad med en tredjedel, och få energi varje gång vi skadas. Det kunde bli hur bra som helst!

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #5 skrivet: 2005-11-17, 19:28:04 »
UPPDRAGET: Fragility Ranger

Build för Trapper/Mesmer

Skills

1. Barbed Trap
2. Dust Trap
3. Flame Trap
4. Apply Poison/Poison Arrow
5. Mantra of Resolve
6. Whirling Defence
7. Fragility
8. Serpents Quickness.


Tanke.

Sätt upp tre fällor, kör apply poison och kasta sedan Fragility (For 8-18 seconds, target foe takes 5-17 damage each time that foe suffers or recovers from a new condition.) på buset. Så fort dom gått i fällan skjuter du av giftpilarna.

Det blir en jä*la smäll eftersom fragility triggas 5 gånger direkt. Jag skulle inte tro att buset lever länge nog för att uppleva nästa smäll när alla conditions försvinner (5 smällar till) men om det skulle vara fallet, är det ju en liten foi de gras, så att säga. :D

Testa detta ni som har Rangers!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #6 skrivet: 2005-11-17, 22:13:06 »
Fundering... Mantra of Resolve är ju en "stance". Den förhindrar att man blir avbruten, men förhindrar inte att man blir träffad, dvs man kan komma att förlora en massa energi på kort tid om man använder den under tiden man lägger fällor, för det är väl det som är tanken med den i det här fallet?

Jag föredrar nog de rena Ranger skillsen Whirling Defense och Lightning reflexes. Ok, man kan missa att lägga ett par fällor, men å andra sidan, med hög expertise (14, gärna mer) så har man råd att missa.

Oath Shot är fortfarande min Ranger Elite favorit; lägg tre fällor, oath shot, lägg tre till.

F.ö. så gillar jag Fragility som du bygger på ovan, suverän på ett enskilt mål, dessutom skada som ignorerar armor så vitt jag vet.

Fler saker att testa om man kör Ranger/Mesmer är mesmer skillen "Arcane Mimicry":

"For 20 seconds, Arcane Mimicry becomes the elite spell from target other ally."

I ex. ett ranger team, så skulle man exempelvis kunna kopiera kollegans Oath Shot, plus den man har själv. 16 i expertise, sen lägger man tre fällor, oath shot 1, tre fällor, oath shot 2, tre fällor.

Eller, varför inte kopiera "Marksman's Wager":

" For 12 seconds, you gain 5-9 energy whenever your arrows hit, but lose 10 energy whenever your arrows fail to strike. This is an elite skill."

Perfekt om man lagt många fällor, och börjar få slut på energi, gärna i kombination med Lightning Reflexes.

En annan möjlighet: ex. Melandru's Arrows/Incendiary Arrows i kombination med Poison Arrow? Det är många möjligheter som öppnas med förmågan att kunna springa omkring med två elitskills.

Arcane Mimicry kan man ju givetvis även använda för att kopiera elitskills från andra klasser, så det är en helt klart en skill med viss potential. Slutligen, Arcane Mimicry kräver inte att man lägger attribut poäng på sin secondary, vilket är en klar fördel.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #7 skrivet: 2005-11-21, 08:43:57 »
Jag tror att Mesmer är det ideala secondary för en ranger. Mantra of Persistance är grym, eftersom den ger 100% chans att lägga fällan, när whirling bara ger 75%. För oss som siktar in oss på degen, är det ju kanon att kunna toppa bleeding/poison med en Conjure Phantasm. -9 på health lär ju kännas för det mest hårdhudade monster.

Ett annat secondary jag absolut skall kolla in efter ascend är ju necro. Curses är enligt mig spelet mest underskattade fält. ( i alla fall nu när Water hamnat i finrummet tack vare fire nerfen. )

Mera necro, men Death Magic. Nu är jag inne på fel tråd, men kolla in elitskillen Tainted Flesh! Jag har exprimenterat lite med den och måste säga att det är grymt effektivt. När jag är ute med henchisar slänger jag Tainted på Stefan Little Tom, och det fungerar mycket bra! Placera din poison ranger på lämplig kulle. Kasta Tainted på alla Melee i ditt lag, och pricka dom med giftpilar!  Mumma!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #8 skrivet: 2005-12-14, 00:06:44 »
Ett tips för hur man placerar fällor i PVE samt skadeinfo:

M: Monster
F: Fällor
S: Valfri Spirit


M

F
S

Sätt ut valfri spirit, och placera sedan dina fällor strax framför denna. Kör en pull och backa. Monstren kommer i de allra flesta fall börja puckla på din spirit, vilket innebär att de står perfekt till i fällornas verkningsområde. Detta så till vida att det är meele monster det är frågan om, som ex. grisarna i UW.

Så här mycket skada och conditions gör för övrigt fällorna med 16 i Wilderness Survival:

Barbed Trap:
68 piercing damage, man blir crippled, dessutom börjar man blöda i 24 sekunder (kombinera gärna med poison!).

Dust Trap:
Pulserar 5 ggr. För varje puls så blir monstren förblindad 10 sekunder (nej, detta stackar inte så att någon blir förblindad 50 sekunder!) och 26 earth damage/puls (130 totalt).

Flame Trap:
Pulserar 3 ggr. För varje puls så tar monstren 31 fire damage, och börjar brinna i 3 sekunder. Totalt 93 fire damage plus skadan från burning.

Spike Trap:
72 piercing damage, crippled 16 sekunder plus knock down.

Maximal skada man kan få om man verkligen blir totalt utsatt för fällorna är då:

68+130+93+72 =  363

Till detta kan vi lägga fire damage, totalt 6 sekunder med health degen -7 (-14 health/sek) = 84

och

Bleeding, 24 sekunder med health degen -3 (-6 health/sek) = 144


Total skada vid max utnyttjande av fällorna: 591


Så om man då har ex. 8 trappers i Underworld, som lyckas lägga 2x4 fällor var, så skulle man, teoretiskt, kunna utdela 9456 i skada till några stackars grisar som inte kommer hinna fatta vad som träffade dem.

Fundering: Kan man ex. kasta Shield of Judgment på en spirit? Skulle vara intressant att se effekten av i så fall!

(Med reservation för ev. beräkningsfel, men i grova drag så ska detta stämma).

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #9 skrivet: 2005-12-16, 15:39:41 »
Hehe! Vet inte om det är så stor vits att sitta och posta under GW nu för tiden, men, här kommer lite mer pryttlar att tänka på för Rangers!

Min favoritskill för Rangern är helt klart Oath Shot, då denna laddar om samtliga skills vid träff. Förutom att detta är helt suveränt i kombination med ex. fällor och stances, så kan man även kika över klassgränserna på skills som normalt har lång cooldown, och som på detta sätt kan utnyttjas på ett bättre sätt än normalt.
Här följer ett antal exempel på skills för detta. Jag har endast tagit med skills med en cooldown på 30 sekunder eller mer, och med en kostnad av max 10 energi.

(OS = Oath Shot)

Ranger/Elementalist:

Grasping Earth - OS - Grasping Earth
Iron Mist - OS - Iron Mist
Magnetic Aura - OS - Magnetic Aura
Meteor - OS - Meteor
Armor of Frost - OS - Armor of Frost
Armor of Mist - OS - Armor of Mist (en av de bästa sprintskillsen i spelet!)
Ice Prison - OS - Ice Prison
Rust - OS - Rust
Swirling Aura - OS - Swirling Aura

Ranger/Mesmer:

Guilt - OS - Guilt
Shame - OS - Shame
Sympathetic Visage - OS - Sympathetic Visage
Energy Tap - OS - Energy Tap (intressant kombo i mitt tycke!)

Ranger/Monk:

Pacifism - OS - Pacifism
Shielding Hands - OS - Shielding Hands (Ok, 25 sek cooldown, men den var värd att nämna ändå!)
Symbol of Wrath - OS - Symbol of Wrath
Purge Conditions - OS - Purge Conditions (intressant)
Vengeance - OS - Vengeance

Ranger/Necromancer:

Demonic Flesh - OS - Demonic Flesh
Mark of Subversion - OS - Mark of Subversion
Barbs - OS - Barbs
Mark of Pain - OS - Mark of Pain
Rend Enchantments - OS - Rend Enchantments
Rigor Mortis - OS - Rigor Mortis
Weaken Armor - OS - Weaken Armor
Verata's Sacrifice - OS - Verata's Sacrifice

Ranger/Warrior:

Det är väl framförallt under Tactics som man hittar skills som är till nytta för en pilbågebaserad Ranger. Vissa av dessa skills avslutas i förtid om man använder en annan skill, detta får man vara vaksam på!

I Will Avenge You! - OS - I Will Avenge You!
I Will Survive! - OS - I Will Survive!
Endure Pain - OS - Endure Pain
Shields Up! - OS - Shields Up!
Balanced Stance - OS - Balanced Stance
Defensive Stance - OS - Defensive Stance
Deflect Arrows - OS - Deflect Arrows
Disciplined Stance - OS - Disciplined Stance
Wary Stance - OS - Wary Stance

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #10 skrivet: 2006-04-06, 10:59:40 »
Jag var ute och rastade min Ranger i Crystal Desert häromdagen. :)

Jag försökte ta mig från Augry till Elona's med jäklar vad det gick dåligt. Jag hittar ju inte längre i öknen, och är ovan vid mobbsen och tekniker för att bara pulla ett fåtal åt gången.

Hur är det nu med pet som ranger. Att ha med sitt pet när man INTE är beastmaster-speccad är väl mer skada än nytta eller? Det går ju åt två skillslots bara för att ha med sig pettet, skills som helt klart kan användas till annat.

Vad säger Ranger-gurun Deadhead?

Bra skills att ha i öknen?
- Spirit of Winter
- Ignite/Incendiary Arrows
- Interrupting Shot (eller vad den heter)
- Barbed Trap

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #11 skrivet: 2006-04-06, 11:52:39 »
Tja, nu var det ju ett tag sen man nötte ordentligt med rangern, men att ha med sig pet utan att vara speccad för det är ganska värdelöst (pets ala WOW vore att fördedra!).

Spirit of Winter gör ingen som helst nytta i öknen, det är bara på öarna i Ring of Fire som den kommer till användning.

guest628

  • Gäst
RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #12 skrivet: 2006-04-06, 19:51:17 »
Ett bra tips är "barrage" skillen + pet.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #13 skrivet: 2006-04-08, 00:50:56 »
Intressant!

En annan kombo som iaf jag inte har tänkt på, hittade denna på gwonline forumet:

Ranger/Necro:

Marksman's Wager
Tiger's Fury
Spinal Shivers

och kanske Spirit of Favorable Winds

Kombinera med en snabb båge med en icy string.

Grym interrupt build där du faktiskt får energi för varje skott! Måste testas! :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #14 skrivet: 2006-04-08, 13:55:21 »
Den builden är ju ungefär samma som min Interrupting Hyrdromancer. Fast istället för båge andvände jag ett Wand med Cold Damage.

Problemet är att det ändå är ca 1,5 sekunder mellan varje träff, och då hinner buset aktivera många skills ändå. Riktigt effektiv blir ju först denna build om man utrustar alla melee med cold damage wapen, eller använder elemental damage och lägger en spirit of Winter.

Om du minns DH, så körde vi ju den taktiken på Ring of Fire med hysteriskt lyckat resultat. :)

Men hur man skulle få energi varje gång, det vette tusan. Marksmans Wager ger väl inte så mycket energi? Man förlorar ju energi varje gång Spinal Shivers kickar in. Sist jag kollade detta (innan alla stora patchar) var energikostnaden 7 pinnar per varje lyckad interrupt, och då hade min elementarist ändå 12 i Curses.

Om jag minns rätt kostar SP 10 att kasta, vilket skulle betyda att En Ranger med 30 energy alltså bara skulle kunna avbryta två skills innan det är slut på energy.

 

Senaste inlägg