Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Vanguard - Lite skitsnack  (läst 129749 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #135 skrivet: 2007-02-02, 10:54:02 »
Jaha ja.. men jag skall bli ensam kvar då... va va va...
AVAST CLEARED !

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #136 skrivet: 2007-02-02, 10:56:31 »
Gubbarna får väl se till att dra med dig då!

* * *

Möjlig "wipe-saver"?

Necromancer skill:

Underworld Journey
Allows you and your allies to travel through the underworld, leading them to the nearest safe point.

Fick den igår! :)

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #137 skrivet: 2007-02-02, 11:00:43 »
Thestra är det ett område/kontinent eller en server ? (frågar en noob)  :cartman

PS: Vanguards siten suger ju.. snacka om rörig och inte ett skit finns i den utan allt är tomt. :(
AVAST CLEARED !

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #138 skrivet: 2007-02-02, 11:16:18 »
Thestra är det ett område/kontinent eller en server ? (frågar en noob)  :cartman

PS: Vanguards siten suger ju.. snacka om rörig och inte ett skit finns i den utan allt är tomt. :(

Thestra är en kontinent. Det finns tre st: Thestra, Kojan och Qalia.

Sigil har en policy att forum och dylikt ska vara comunitybaserat och detta finns det positiva och negativa saker med. Här är iaf en länksamling med det mesta: http://www.cuffslinks.com/vanguardsoh/

http://www.silkyvenom.com/ är en ganska bra site med en wiki och ett ganska bra forum med bra info om spelet och hårdvaran som driver det.

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #139 skrivet: 2007-02-02, 15:51:09 »
mmm.. sitter jus tnu med en "Whiskypinne" (ölkorv) och en Staropramen och lirar Vanguard.
Kan det bli bättre ? (kan i.o.f var WoW också) :) :drink + :korv:microsoft = :love
AVAST CLEARED !

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #140 skrivet: 2007-02-02, 16:03:26 »
*inte ett dugg avis* :rythm :)

guest1327

  • Gäst
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #141 skrivet: 2007-02-02, 16:07:50 »
Som lapp har du väl inga problem med ensamheten ?   :D  ;)


Sen är vi ju på TS  ..

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #142 skrivet: 2007-02-02, 17:09:06 »
mmm.. sitter jus tnu med en "Whiskypinne" (ölkorv) och en Staropramen och lirar Vanguard.
Kan det bli bättre ? (kan i.o.f var WoW också) :) :drink + :korv:microsoft = :love

Lite senare ikväll så är det precis vad jag också kommer att göra, fast det får bli Möllers, Norrlands + nån Laphroaig! :D Nån gång efter 21 - 22 tittar jag nog ut och lirar lite, förutsatt att servrarna är uppe! :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #143 skrivet: 2007-02-02, 17:52:23 »
Bara för ordningens skull. Finns det någon särskilld anledning till varför 5-6 personer flyttar sig till ett ställe där en annan person befinner sig, och inte tvärtom? Jag gör det gärna, men bara undrar liksom. :)

Det naturliga hade kanske varit att DH flyttade sig till oss?

:) igen för att verkligen understryka att jag inte har någonting emot att flytta mig!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #144 skrivet: 2007-02-02, 19:23:33 »
Det är lugnt, ingen behöver naturligtvis flytta sig till något annat ställe! Jag spelar dock gärna vidare på Thestra, så mycket trevligare grafik än Qalia, om inte annat!

Så kör vidare där ni är, jag kanske får sällskap på min ö snart ändå, om jag har tur! :)

Fler optioner bör dock framgå under gillestråden, än att bara försöka "starta en karaktär som inte är KoS på just Qalia eller Kojan". Som det är nu så ser det ju ut som om man inte startar där "alla andra" startat, så får man vackert vara en lonewolf.

När jag valde min karaktär så visste jag för det första inte ens om att det fanns olika kontinenter, men även om jag vetat det så tror jag att jag i alla fall hade valt Thestran human, jag gillade nämligen bonusegenskaperna hos den rasen väldigt mycket; en klar bonus i grupp- och raidsammanhang.

Jag nöter på på min kontinent tills vidare! Kom ihåg att jag efterfrågade en bra soloklass? Jag är rätt van vid att nöta solo, även i mmorpgs, om inte för annat så får jag göra saker i min takt! :)

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #145 skrivet: 2007-02-02, 20:00:08 »
Tjohoo... kollegan var så snäll så han hade tagit med sig sina skivor som jag får låna under helgen...  :supporter

Får se om jag orkar sitta och installera så här på fredagskvällen eller om jag börjar med det imorgon förmiddag.

Men ska alla sticka till Thestra nu? Det är väl Ok för mig... jag som hade tänkte starta upp en halfling druid. Men å anda sidan upptäckte jag idag att det finns ju gnomes på Qalia. (jaa... jag är smått besatt av gnomes från wow... :)) Så frågan är, vad gör jag nu? Var blir ni nånstans? Thestra eller Qalia?

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #146 skrivet: 2007-02-02, 20:02:45 »
Alltså. . .

Ingen som startar karaktär på Kojan eller Qualia kommer att bli ensam. Det är fasligt enkelt att teleportera sig mellan dessa kontinenter, och man kan göra det på 2 minuter från det att man blivit ca lvl 4-5, vilket handlar om ca 1 timmes spelande.


Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #147 skrivet: 2007-02-02, 20:05:18 »
Aha... ja men då så... då spelar det ju ingen roll. :)

Då ska jag bara snurra runt på lite sidor och läsa på mig om gnomes och se vilket jag väljer. Sen har vi det största problemet av dom alla... vad ska den lilla heta... skönt det är med att ha så här "stora" problem just nu. :)

guest1327

  • Gäst
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #148 skrivet: 2007-02-03, 16:44:35 »
Det enda som spelar roll är att du helst inte ska vara KOS städerna.  Prunis postade ett bra inlägg om detta

De raser som inte funkar lär då vara Gobblins, Dark Elfs, Och en till,  ORC? (minns inte just nu)


Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #149 skrivet: 2007-02-05, 08:10:32 »
Hur gick det igår sen, med krokfjanterna i grottan, fixade ni det till slut? Om inte annat, nytt försök nån kväll i veckan?

 

Senaste inlägg