Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Varför heter du så ?  (läst 97546 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

guest1533

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #135 skrivet: 2008-12-24, 07:11:41 »
Skojpulla var en höna som jag hade och så tyckte jag att de flesta namnen som folk hade när vi spelade (quake 1) var töntiga typ Zniper, Killah =).. Vi hade en klan som hette shitpackers.. Övriga medlemmar var [SP]shitman, [SP]slynan, [SP]babydanne..

Majvor kom till när jag och en kompis gjorde vår första guild i wow.. Den hette Mu Tant och alla hade tant namn som Berit, Majvor, osv =)

guest2112

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #136 skrivet: 2009-01-28, 04:45:48 »
hmm har haft en del nick och en jäkla massa smeknam genom tiderna på högstadiet och gymnasiet så blev ja kallad för gramse och björnen hela tiden, mäst för att ja är stor och stark och hårig som en björn tror ja hö hö..

Fast gramse är ju ett rätt gay så det kan man ju inte heta (:högstadiets nick va fishcat ja gjorde lite eget skit musik på datorn under det fina nicket dj: FishCat..

sedan hadde ja en period som deadsoul fråga mig inte varför hehe..

spel namn brukar ja komma på rätt många på wow tiden va ja overnature som imba shammy och darkwolar som dödlig w-lock grr (:

vet faktiskt inte riktigt varför ja nickar irondragon nu är väll lite töntigt men tycker det låter bra när man säger och så är det inte upptaget ofta heller
nicket har hängt med ett par år nu och kommer nog vara kvar ett par år till (:

över och ut: järndraken

Utloggad Bishonen

  • Bloodlord
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 396
  • Spankin the monkey since 1977
SV: Varför heter du så ?
« Svar #137 skrivet: 2009-02-06, 02:57:33 »

Fast gramse är ju ett rätt gay så det kan man ju inte heta

Kära ID. Ett onlinenick kan aldrig bli för gay.

Fast jag kanske är partisk?
-I'M IN UR [noun] [verb]ING UR [noun]

Utloggad Babsan

  • =[OG]=Medlem
  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 246
SV: Varför heter du så ?
« Svar #138 skrivet: 2009-03-08, 11:48:42 »
Har egentligen ingen bra ursäkt till nicket. Efter att ha använta Kick_Ass under den tuffa Counterstrike tiden så var det dags att tona ner rollen lite. Så när det var dags för WoW testet för några år sen så gick Farbro Barbro på tv samtidigt som man testade nick för nya gubben. Men hör och häpna så var detta upptaget. Så det blev Babsan. Att "spela" tjej i början på WoW va en lönsam historia. De flesta man spela med i grupp var väldigt hjälpsamma och det var aldrig några problem att "Needa" på rollen. "Klart tjejen skall ha det.." ;)
Never get angry at the stuiped people...

guest1645

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #139 skrivet: 2009-03-08, 16:36:25 »
Jag som hela tiden tänkt på just Babsan. Ja där ser man...

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Varför heter du så ?
« Svar #140 skrivet: 2009-03-10, 01:13:16 »
Farbrorbarbro hittar man numera i WAR och "hon" har väldigt vassa knivar! ;)


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest17

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #141 skrivet: 2009-04-08, 09:07:24 »
Tänk vad mycket man kan lära sig om människor genom deras Nät-Nicks. Hur kul som helst!

Ducken är egentligen en försvenskning av Mallard. När jag på  :ancient Hedenhös tid skaffade en 400Mhz AST, ett 14,4 modem och började köra Battletech MUSH 24/7. Det hela urartade dock snabbt och jag fick telefonräkningar på ett par tusen kronor och ett betydligt sämre socialt liv, då telefonen alltid var upptagen.

I spelet ingick jag i en elitstyrka av mech-piloter där medlemmarna fick efternamnet Mallard. Eftersom vi var bäst så kom vi undan med att vara klanens hovnarrar. Det var högt till tak och det var alltid nära till skratt. Så när jag slutade spela valde jag att fortsätta kalla mig Mallard på olika forum och spel i hopp om att bli igenkänd om jag "sprang ihop" med någon gammal klanbroder senare. Det hände dock aldrig men namnet fastnade.

När jag senare började spela Counter Strike och startade spelcommunityt www.ducknet.se så förstod jag att Mallard inte ingår i svensk skolengelska eftersom jag fick frågan vad det betydde hela tiden. Så för att bevara sinnesfriden och slippa agera lärarvikarie till en stor grupp CS-spelare så bytte jag till en försvenskning.

Mallard = Duck = "Ducken" i singularis bestämd form på svenska.  :amen


Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Varför heter du så ?
« Svar #142 skrivet: 2009-04-08, 09:48:04 »
Ha ha! Trust me I'm a doctor!



Jimmy: Who would sit on an explosive?
Ducky: Someone who didn’t know they were sitting on the explosive.
Jimmy: Of course.
Ducky: Did it myself once. No, twice. First time I was young. Second time foolish.
Jimmy: Why were you sitting on an explosive Doctor?
Ducky: I just told you. I was young and foolish. Haven’t you been listening?

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest1645

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #143 skrivet: 2009-04-08, 16:43:56 »
 :lolabove

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Varför heter du så ?
« Svar #144 skrivet: 2009-04-08, 18:22:47 »
Mallard = Duck = "Ducken" i singularis bestämd form på svenska.  :amen

Host host - men för ordningen skull så är väl mallard en gräsand?
Duck betyder ju and eller anka och i Sverige kallar vi de tama änderna för ankor. :lil

Så frågan är om du är en tamanka eller en and? (Jag gissar på det senare, då jag vet hur du flyger!) ;)


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest2516

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #145 skrivet: 2009-04-15, 10:55:21 »
Tja,vad kan man säga,har kört många år med online namnet PolarBear,men tröttnade lite på det,så jag tänkte och tänkte,och till slut drog jag fram en snygg Stockholmare ur hatten.. Strindberg (man är ju född och uppvuxen i värmland,även om jag bor i stockholm) samt att man ser inte det 'nicket' så jag tänkte att det kan man ju ta.

Citera
Trust me,i have beard

*edit*
lite felskrivningar

WOLF

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #146 skrivet: 2009-06-20, 23:49:25 »
Jag har namnet WOLF dels för jag ÄLSKAR VARGAR, men sedan är jag lite av en enstöring (LoneWolf) även om nu vargar helst lever i grupp. :thumb

Namet WOLF har jag haft i flera år och det lär följa med mig i graven. :sleep

Vänligen, WOLF.

guest2886

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #147 skrivet: 2009-09-03, 23:01:06 »
Ja, missavyness valde min fru men jag fick ta över när hon tröttnade efter lvl 5 i WoW. Looser har jag också och det var från tiden då vi spelade on-line krigsspel och vinnarnamnet presenterades i allas dataskärmar.... tyckte det passade att det stod "LOOSER" då ;) ..

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Varför heter du så ?
« Svar #148 skrivet: 2009-09-16, 20:05:23 »
Kan väl slänga in en liten post här jag med, även om jag är helt okänd för er :)

rav. kommer från nicket Ravage som jag använde på NS tiden. dvs Half-life modden Natural Selection. Har kortat ner det, tror det beror mest på en trend mellan vänner att vi började korta ner våra nicks rätt rejält.
Haft diverse nicks under min tid men detta verkar har fastnat.

guest2541

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #149 skrivet: 2009-10-05, 09:26:18 »
Blomma är ett bra nick, när man som jag älskar blommor.... kan dock aldrig komma på namnen på dom jefflarna, mer än ros och tulpan... maskros...
LommaBlomma, världens fyndigaste nick om inte längst iaf under CS-tiden.
Under en kort period spelade jag i en klan, med trehundratjugoniobokstäver-i-klan-namnet, Lomma fick gå bort.
Jag hittas även under illa.se-nicket, speciellt i CS  :pistols

/Blomma

 

Senaste inlägg