Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Jag säger tack och hej.  (läst 5927 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest494

  • Gäst
Jag säger tack och hej.
« skrivet: 2005-09-05, 21:57:15 »
I alla fall till World of Warcraft.

Veckorna innan mitt hårdvaruhelvete satte igång (allt fixat nu förresten) så spelade jag WoW mest på rutin, "snart lvl 40, snart mount" och så vidare och nu under de nästa tre veckor som jag varit utan dator så har jag faktiskt inte saknat WoW ett enda dugg. Så jag kommer att sätta mitt konto på is (så fort det går att logga in på https://www.wow-europe.com/en/ :headbang ) och kanske börja spela igen när/om det kommer en expansion eller om suget att spela kommer tillbaka. Hurvida ni behåller mina gubbar i AK (Johnnyblade och Johnblade) är helt och hållet upp till er. Börjar jag om med WoW så kan vi alltid återknyta kontakten.

Kan också tillägga att det handlar inte bara om WoW, jag måste också prioritera min tid på andra (viktigare) saker.

Ska testa BF2 demot på allvar (bara lekt lite hittills) och det är mycket möjligt att jag börjar spela det istället. Jag spelade både Ghost Recon och Raven Shield som en galning förr i tiden och även om man inte kan jämföra de med BF2 (jag gillade den smygande taktiken som man ofta fick ta till i GR och RvS) så kan nog BF2 vara ett gott substitut. Om så blir fallet börjar jag gärna spela er OG's. Hör av mig i sånna fall.

Over and out. :hella

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
Jag säger tack och hej.
« Svar #1 skrivet: 2005-09-05, 23:21:27 »
ger du upp OG  :hm  eller bara WoW  :hm

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Jag säger tack och hej.
« Svar #2 skrivet: 2005-09-06, 07:43:16 »
Både och tycker jag det verkar som.

Ibland når man vägs ände. Så är det bara. Men turligt nog byggs det ständigt nya och med hjälp av dom kanske du hittar tillbaka hit så småningom.

Vi ses där ute  :oggubben

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Jag säger tack och hej.
« Svar #3 skrivet: 2005-09-06, 08:00:00 »
Ses manen!
Välkommen tillbaks! :cheers
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest494

  • Gäst
Jag säger tack och hej.
« Svar #4 skrivet: 2005-09-06, 09:01:13 »
WoW: Ger upp. Kanske återkommer.
AK: Upp till de som bestämmer om jag (mina gubbar) ska vara kvar eller inte.
OG: Ska testa BF2 demot ytterligare, gillar jag vad jag ser så köper jag liret nästa löning (hårdvaruhelvetet har grävt ett djuuuupt hål i plånboken). Hurvida jag ska vara kvar i OG eller inte är också upp till "the bosses". Att jag börjar lira BF2 är väl en 50/50 chans. Men gör jag det vill jag gärna lira med de bästa. Nån som vet var dom håller till? ;) :innocent

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Jag säger tack och hej.
« Svar #5 skrivet: 2005-09-06, 09:39:18 »
Inte på detta forum i vart fall ;)

:cheers
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Jag säger tack och hej.
« Svar #6 skrivet: 2005-09-06, 14:47:31 »
JB - du behöver inte känna en press att aktivt lira någon av våra divisioners spel för att vara en OG. Vi lirar ju för att ha skoj tillsammans och nu spelar vi ju en uppsjö olika spel, en del ofta och en del lite mera sällan.

Känner du inte för att lira eller inte har tid, så häng här på forumet och gagga med gubbarna - vi har flera som är "mellan" spel.

So don't be a stranger - just chill out man! ;)


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest494

  • Gäst
Jag säger tack och hej.
« Svar #7 skrivet: 2005-09-06, 15:49:57 »
Citat från: Johnny Hazard
JB - du behöver inte känna en press att aktivt lira någon av våra divisioners spel för att vara en OG. Vi lirar ju för att ha skoj tillsammans och nu spelar vi ju en uppsjö olika spel, en del ofta och en del lite mera sällan.

Känner du inte för att lira eller inte har tid, så häng här på forumet och gagga med gubbarna - vi har flera som är "mellan" spel.

So don't be a stranger - just chill out man! ;)

Tack JH.

En av anledningarna till att jag ger upp WoW (annat än de redan nämnda) är att när min ny HD visade sig vara kass så sabbade den närmare 80% av alla mina word-dokument. Dum som jag var så gjorde jag, efter att jag installerat HD'n, en rensning bland mina filer och gjorde en ny fräsch backup. Fast fräsch blev inte den. De filer som HD trasade sönder hamnade på backupen vilket jag upptäckte först när den nya felfria HD'n kom och installerades. En halv roman, ett nästintill färdigt filmmanus, några noveller, en uppsjö av idéer som jag plitat ner med åren och mycket mycket annat är helt borta. Har varit i kontakt med kunniga människor som bara skakar på huvudet och beklagar sorgen.

:cry :headbang :cry :headbang :cry :headbang :cry :headbang :cry :headbang :cry :headbang :cry :headbang :cry :headbang

Så spela WoW (som har sugit så otroligt mycket av min tid) är inte att tänka på nu. Jag har en hel  del att ta igen på skrivarfronten innan de få hjärnceller jag har helt glömmer vad mina word-dokument hade för uppgift att lagra. Men något slag spel, mindre tidskrävande dock, behövs  för att rensa hjärnan. Jag hoppas att BF2 är det spelet.

guest348

  • Gäst
Jag säger tack och hej.
« Svar #8 skrivet: 2005-09-06, 16:19:25 »
Johnny, med hårdvara är det väldigt sällan försent. Låter som du förlorat otroligt mycket på den kraschade disken. Hänger inte riktigt med i händelseförloppet men jag har i arbetslivet fått tillbaka data från till synes väldigt trasiga diskar.

Vissa företag har till och med rabatt för privatpersoner så man slipper bli ruinerad  :hm

Posta eller PM'a mig så kanske någon av oss gamla gubbar kan komma med en lösning.

(Så att du kan komma tillbaka och spela wow med oss)  :thumb

guest494

  • Gäst
Jag säger tack och hej.
« Svar #9 skrivet: 2005-09-06, 16:43:28 »
Tack för erbjudandet, men de som tittat på den säger att det inte går att göra något. Nu pratar vi inte om några superexperter direkt men dom är långt ifrån några n00bs. Dessutom så är den trasiga disken återlämnad till butiken för mer än en vecka sen, ett krav för att jag skulle få en ny (garanti och allt det där). Det var först efteråt som jag jag skulle återställa backupen från DVD som jag upptäckte problemet.

Som tur är så sparar jag alla mina anteckningar (skriver mycket för hand) så jag kan rädda en hel del men långt ifrån allt. Mycket av det handskriva är också "bara" stödord så jag har en hel del arbete framför mig.

Tur att man är född optimist. :) Jag har tagit ledigt nästa vecka från jobbet. Skeppa iväg ungarna till dagis och skola, stänga av telefonen och knäcka ett par öl medans jag råskriver.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Jag säger tack och hej.
« Svar #10 skrivet: 2005-09-06, 17:27:56 »
Aj då, men det finns företag som IBAS som utan större problem kan återställa data från en krashad disk. Kostar väl ett par tusen, men om datat är viktigt är det väl använda pengar.

Har utnyttjat IBAs ett par gånger i tjänsten och räddat data på både servers och klienter. På krashade diskar och formaterade.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
Jag säger tack och hej.
« Svar #11 skrivet: 2005-09-06, 17:42:38 »
IBAS är störst i norden och dyrast. Säkerligen bäst också. :)

För privatpersoner kan Ahlberg Data vara ett tips. Rätt så mycket billigare, och har hjälpt kunder till mig ett antal gånger.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

guest348

  • Gäst
Jag säger tack och hej.
« Svar #12 skrivet: 2005-09-06, 17:43:12 »
Jo, det var ju företag som IBAS som jag refererade till, men min åsikt är att de både är otroligt slarviga/inkompetenta och dyra. Ingen bra kombo.

Men som du sade, ifall du inte har kvar disken och inte kan få tillbaka den är det inte mycket att göra

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Jag säger tack och hej.
« Svar #13 skrivet: 2005-09-06, 23:52:54 »
skit i disken som redan är historia, vad var det för bok du börjat på???

guest494

  • Gäst
Jag säger tack och hej.
« Svar #14 skrivet: 2005-09-07, 09:59:28 »
Citat från: RythmDivine
skit i disken som redan är historia, vad var det för bok du börjat på???

 :quiet ;)

Jag har lärt mig att om man (jag) pratar om mina idéer så brukar dom aldrig bli verklighet. Men det är en thrillerdramamedinslagavsiencefictionliknande grej. Typ. :hm

Utloggad Lasse i ledet

  • Old B-Team Leader
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 558
Jag säger tack och hej.
« Svar #15 skrivet: 2005-09-07, 11:02:48 »
:eager
"Jag tar rygg på Letalis"

guest494

  • Gäst
Jag säger tack och hej.
« Svar #16 skrivet: 2005-09-09, 14:12:10 »
Jag kommer definitivt att köpa BF2, har skitkul med demot. Så vad kommer jag inte då att ha med fullversionen? :hella :pistols :hella :pistols

 

Senaste inlägg