GW som fps blir ju iofs inte GW utan Quake med wand ^^
Dock hade det varit trevligt att tillfälligt kunna gå in i nån liknande kameravinkel när man gör vissa pussel.
Jo, jag avser ju inte att spela hela tiden i first person, det gjorde jag aldrig i ettan heller. Men jag vill kunna zooma in till first person view vid vissa tillfällen, det är otroligt irriterande att ha sin gubbe "i vägen" många gånger när man vill titta på något.
Avsaknaden av ett första personsläge, i kombination med att kameran rent allmänt suger rätt fett (om man inte är ute på stora öppna ytor, då är det ju inga problem) gör ju att framförallt trånga dungeon-runs blir svåra och frustrerande pga andra orsaker än att busarna är svåra - man ser helt enkelt väldigt dåligt vad som händer.
Kamerakontrollen i ettan var klockren, varför helt enkelt inte bara använda sig av den? Förstår inte vad som har hänt de senaste åren med spelen vad gäller sådant här, det är *ofta* som kamerakontroll/fov suger åsnepung numera. 'Konsollifierad' fov på mindre än 70 gör ju att man vill kräkas.
Låt mig bestämma själv hur jag vill ha min vy inställd - hur svårt ska det behöva vara?