Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Grim Dawn  (läst 17609 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Grim Dawn
« Svar #30 skrivet: 2016-03-17, 21:19:28 »
Om det är Smugglers Pass du menar så är det en grotta långt till vänster och upp jämfört med Broken Hills.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Grim Dawn
« Svar #31 skrivet: 2016-03-18, 14:13:53 »
Jag hittar inte ens vägen till broken hills. Kört igenom allting på den nordvästra sidan i act 2 kommer inte dit. En guidad tur kanske nån kväll så jag hittar.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Grim Dawn
« Svar #32 skrivet: 2016-03-18, 18:00:55 »
Först måste man fightas med Cronley i gruvan. Därifrån kommer man till ett område som heter Twin Falls. Det ligger på en ö bredvid Old Arkovia. I Twin Falls finns en dungeon som heter Arkovian Undercity. När man tagit sig genom den kommer man till Broken Hills.

Annars kan du ju få riften om du spelar med någon av oss andra någon kväll :)

« Senast ändrad: 2016-03-18, 18:12:01 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Grim Dawn
« Svar #33 skrivet: 2016-03-19, 10:53:53 »
Tack för infot. Jag missade att man kunde gå vidare efter man spöat Cronley. Nu har jag slagit ner honom 2 gånger och kommit vidare.  :banana
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Grim Dawn
« Svar #34 skrivet: 2016-03-24, 18:52:39 »
Är någon som är hemma utav Grim Dawn gänget nu i påsk imorn? som vill lira tillsammans? =).

Jag har försökt spela själv, men de är för tråkigt i längden..
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Grim Dawn
« Svar #35 skrivet: 2016-03-24, 19:12:47 »
Jag är hemma till påsk och kan lira.

Det enklaste är om du lägger upp mig på friends-listan i Steam. Nyligen bytte jag från Elunyx till "sir_real". Porträttet är samma bild som i detta forum.

Det finns en "Baldi" med en vit tiger som ikon i Steam, men det kanske inte är du?

 
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Grim Dawn
« Svar #36 skrivet: 2016-03-25, 10:15:42 »
Okej trevligt  :thumb lira lite igår mötte samma boss som vi gjorde du jag och Ceder, men de gick inte trots level 35...

Hur ser man vilken act man är i ?  jag kommit till Snö området dödat 3 stora bossar, förutom de där "Champion som verkar helt galen odödlig.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Grim Dawn
« Svar #37 skrivet: 2016-03-25, 11:42:46 »
I GD är inte akterna så tydliga, alla fall inte områdena. Man kan t.ex gå in i områdena för "akt2" innan man har slagit slutbossen i akt1. Akterna är i princip en questserie med en slutboss. Och det är main-questerna jag syftar på (alltså dom med stjärna framför sig). Eftersom questerna är beroende på vilken stad man kommit till så spelar städerna också en viss roll. Men i princip:

Akt1=Devil's Crossing/Warden
Akt2=Old Arkovia/Cronley
Akt3=Homestead/Queen Ravna
Akt4=Fort Ikon/slutbossen
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Grim Dawn
« Svar #38 skrivet: 2016-03-25, 12:14:14 »
Okej =). Jag kommer nog spela ikväll =)..
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Grim Dawn
« Svar #39 skrivet: 2016-03-26, 12:14:24 »
Jag fick aldrig igång Grim Dawn igår pgr Steam säger att den inte får kontakt med mitt nätverk, precis samma sak med CS Global för 2 år sen, så jag tänkte nej då få vara..

Efter att fingrarna kliade så mycket efter få spela ett arpg så installerade jag om D2 =)). Ville prova nya patchen!  
D2 är 16 år gammalt de håller fortfarande helt otroligt. Väldigt skönt att severna fungerna som de skall och all cheats är gone. Inget spammande av reklam längre. Lirade en hel del igår och kom till lvl 20 med glatt spelgäng var av alla lirat D2 början av 2000 =)..
De var nostalgi känsla utan dess like.  Intressant hur många spelföretag där ute försöker hitta samma känsla som D2, men de nog jäkligt svårt. Spelet har skapats av spelbranchens bästa utvecklare, de som att försöka kopiera "The Beatles hit låtar, de går inte.. De dom lyckades med Blizzard North är ren Magic... Sen finns klart nackdelar i D2, som de här med shared stash och små detaljer som andra spel har, men som helhet har du D2 en tidlös spel.  Blizzard skrev att de har mer planer för D2 i framtiden?  Kommer spelet få en HD remake? eller kommer Mapeditor att addas de vore så sjukt roligt få skapa egna levels.

Blizzard gick ut med att de sökte nya jobb för kommande Diablo spel som inte har annonserat ut ännu.  Frågan är om de är just Diablo4 de sitter utvecklar?  Blizzard måste sett spel som Lost ark / Internal lineage som är på igång som ser sjukt bra ut jämförelse med D3.
Jag tror inte längre att D3 får en ny expansion, allt de vi fått i patchar, har nog varit Expansions material. 
« Senast ändrad: 2016-03-26, 12:33:05 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Grim Dawn
« Svar #40 skrivet: 2016-03-26, 13:07:01 »
För dryg ett år sedan löste du det med att avinstallera Skype och Drivefighter.

Du har ju en ny dator nu? Det är konstigt att problemet är kvar. Hur gammal är din router? Kanske dags att byta ut den också?

Även om D2 fortfarande kickar butt så är det längre inget spel jag vill spela i längden. Den 12:e april kommer Dark Souls 3 ut, och då läggs alla andra spel på is, även GD.
« Senast ändrad: 2016-03-26, 13:11:51 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Grim Dawn
« Svar #41 skrivet: 2016-03-26, 13:28:09 »
Efter win10 tycker jag inte ingenting varit sig likt... De fungerar säkert med tiden =)..

Dark souls 3  hoppas jag D4 kommer se ut fast ännu mer mysfaktor på.. Jag sett en del videos tycker ser spännande ut och snyggt men lite för mycket konsol känsla vilket jag inte så förtjust i.

DS3 kanske är konsol , vad vet jag, har inte läst så mycket på de mer sett gametrailer på det...

Diablo4  i MMO och med nyaste grafikmotor där realism och mörk diablo känsla kommer tillbaks kommer nog kicka loss, och konkurenterna kommer stå som handfallna.   Men tyvärr har ju blizzard fastnat för cartonish konceptet,  och de väl svårt att gå emot strömmen inom sitt egna företag... Kanske har de ny lead designer som går motströms.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Grim Dawn
« Svar #42 skrivet: 2016-03-26, 16:44:09 »
Vill man ha Diablo 4 så kommer ju Lineage Eternal och Lost Ark. Även om dom drar ut på tiden så känns dom närmare än D4 i alla fall. Å Blizzard kommer säkert fortsätta med utsmetad tavelgrafik och regnbågar tills dom kånkar, och det lär ju dröja...

Jag vet inte riktigt vad "konsol-känsla" är för någe, men Diablo 3 finns ju faktiskt till konsol :)

DS kommer från konsol, så kontrollerna är anpassade till konsol. Det går dock att spela med mus/kb. Jag har en XB-gamepad jag kan köra med i värsta fall. Det är väl det enda som är "konsol" med DS. Konsoler har annars ett rykte att vara mera för casual-spelare. DS är inte casual, snarare tvärt om.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Grim Dawn
« Svar #43 skrivet: 2016-03-26, 22:36:33 »
Jag håller på med en test-build nu. En conjurer med bara poäng i pets. Om vi säger så här: jag hade nästan kunnat gå ut i köket och käkat en ostmacka medans jag slog Ravna på level 30. Jag förlorade knappt nån hälsa alls. Det kanske blir svårare senare, men just nu rullar jag över fienderna som en ångvält.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Grim Dawn
« Svar #44 skrivet: 2016-03-28, 11:38:11 »
Grim Dawn snyggt vackert, men items systemet och crafting tycker jag att de var inte någon större hit tyvärr.. Alldeles för mycket grönt och gult som droppas som inte går använda?  Jag hittar  gröna kläder och vapen som är 5 levels högre? varför då? för att känna att man skall grinda upp i levels? De är nu jag behöver saker för komma vidare.
Nu blir att saker läggs på hög sen när man börjar närma sig så droppas nya saker som kräver ännu högre stats och levels? 

Lirade d2 nu helgen och skön nostalgi, men tyvärr är spelet för gammalt för spela vidare i.. Hoppas att blizzard skapar HD remake eller att diablo4 är på igång...

Lost ark och Internal väntar jag med spända ögon på  :D :thumb...

Jag lägger Grim Dawn på hyllan ett tag, jag känner att spelet behöver  nog ett par patchar till sen vill jag gärna ha modding tools  :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg