Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW2-tråden!  (läst 277107 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #285 skrivet: 2010-08-11, 15:23:07 »
Liten, inte fullt lika rolig uppdatering. :)
Intervju med Eric Flannum hos GameSpot som inte ger ngra direkta nyheter.
http://uk.gamespot.com/pc/rpg/guildwars2/news.html?sid=6273004&mode=previews

Men här förklaras kort den del som faktiskt gör mig mest intresserad av spelet.
Citera
GS: How will Guild Wars 2's player-versus-environment play better reflect what ArenaNet feels massively multiplayer games will be about? For instance, how does the game handle grouping?

EF: Grouping is handled in a manner that will be familiar to most players. You can start a group and invite anyone you see fit. We see groups primarily as ways for players to keep track of each other and to help facilitate communication. One thing that is unique to our game is that it's a perfectly viable option for multiple players to play together without grouping at all. We distribute loot and XP to any player who participated in killing a monster. This means that a player can never take XP or loot away from another player by trying to help them, and it's always a viable option to help a player who's in trouble. We want it to always be a good thing when one player runs into another in the world.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #286 skrivet: 2010-08-18, 05:45:01 »
Över 5 minuter gameplay från Gamescom.
http://www.youtube.com/watch?v=9z51VGu19sY

EDIT: High quality version av samma video. Och tänk på att det är en dev som spelar med godmode och han är osynlig för fiender i första halvan av filmen. Tror inte de skulle ignorera någon som springer runt och rezzar i vanliga fall... :)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #287 skrivet: 2010-08-18, 06:28:59 »
Hmm. Inte riktigt vad jag väntat mig faktiskt. :quiet


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2-tråden!
« Svar #288 skrivet: 2010-08-18, 08:16:49 »
Hmm. Inte riktigt vad jag väntat mig faktiskt. :quiet

Det är väl sällan exakt så som man föreställt sig! :)

Hur som helst, jag tyckte det såg kanon ut, trots usel kvalitet på videon!  :thumb

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: GW2-tråden!
« Svar #289 skrivet: 2010-08-18, 08:29:39 »
Hmm. Inte riktigt vad jag väntat mig faktiskt. :quiet

Åh, nej! Det visar sig bara vara ett spel! ;) :kiss

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #290 skrivet: 2010-08-18, 13:12:37 »
För er som har tid och tillfälle, följ Arenanet live från Gamescom:
http://www.ustream.tv/channel/4879139

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #291 skrivet: 2010-08-18, 13:42:56 »
Full genomgång av människornas start:
http://uk.pc.ign.com/articles/111/1113687p1.html

Väl värt att läsa. :)

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: GW2-tråden!
« Svar #292 skrivet: 2010-08-18, 16:04:45 »
För er som har tid och tillfälle, följ Arenanet live från Gamescom:
http://www.ustream.tv/channel/4879139
Tyvärr är det på extremt distad tyska - Man hör inte mycket alls.

edit:
Men det såg väldigt trevligt ut.

edit 2:
mer video - inte från idag:
http://gamevideos.1up.com/video/id/30947
« Senast ändrad: 2010-08-18, 16:49:12 by Pruneboy »

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #293 skrivet: 2010-08-18, 17:01:34 »
Någon som spelar en längre bit av människornas startområde:
http://www.youtube.com/watch?v=YQK1Jdxw1y4

Och ja Crimson, det är bara ett spel. Jag vet, jag blev också besviken att det inte var gudar nedstigna till jorden, men men... :)

Har inte kunnat följa livesändningen, får hoppas de drar upp det på sin egen sida efter Gamescom. Läste även ngn som nämnde en necro, så får se vad det handlade om. :)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #294 skrivet: 2010-08-18, 17:18:32 »
Och ja Crimson, det är bara ett spel. Jag vet, jag blev också besviken att det inte var gudar nedstigna till jorden, men men... :)

Jag tyckte att skill-videorna och de preview-videos vi har fått se har sett mycket, MYCKET bättre ut. På den här hade de lagt till effekter som fick det att se ut som något avdammat gammalt FPS-lir?



=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2-tråden!
« Svar #295 skrivet: 2010-08-18, 17:44:15 »
mer video - inte från idag:
http://gamevideos.1up.com/video/id/30947

Bättre! :)

Och som det ser ut så kommer man att kunna röra sig och använda skills samtidigt? Om så är fallet, ett STORT plus för det! :thumb

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #296 skrivet: 2010-08-18, 19:09:04 »
Nästa yrke:

Citera
Content designer Colin Johanson explained to SPOnG that joining the Ranger, Elementalist and Warrior will be the Necromancer. Yes, you could take the role of someone who professionally raises and controls the dead!

Inte helt oväntat, men det är ju skönt att de är bekräftade. =)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #297 skrivet: 2010-08-18, 21:30:20 »

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #298 skrivet: 2010-08-19, 18:00:13 »
Nu börjar jag bli lite obehaglig till mods med vad de hittar på...

Citat från: Jon Peters
Energy in Guild Wars 2 is a long term resource. It lasts over multiple fights. Every skill uses energy. It is a way for players to gauge how difficult a fight was and how cautious to play. This makes encounters a lot more diverse and in our more solo friendly environment, it allows players to push into higher level and more difficult areas and get into more challenging fights without killing them outright.

Guild Wars 1 did not have a long term resource. Energy regenerated immediately outside of combat. This created a number of problems for us. The greatest of which was there was no good way to balance encounters. Encounters were very binary – you either won or lost and there was nothing available to tip the scales of the fight in your favor. The only way you could tell if a fight was difficult was if players died. Most of the time this was either because they made a series of mistakes that they couldn’t recover from once they realized it.


A long term resource allows players to learn from their mistakes, makes the game more approachable, and together these things make the game more fun. You don’t just win or lose – you have time to react and time to recover from errors instead of being punished by death for not playing perfectly.

Energy regenerates slowly on its own, however, all players have a potion button attached to their energy bar. Drinking a potion returns energy and puts this button into recharge. Out of combat, this recharge is short. During combat, the potions recharge slower, allowing us to reward skilled play and balance difficult encounters against a finite resource pool, so that challenging bosses can’t simply be defeated by bringing more defensive and healing skills. Energy potions are the only kind of consumable that is usable in combat.

Since I know it is the first follow up question, we aren’t talking about PvP yet, but there will be interesting energy dynamics in PvP, but we will not force players to buy and pound potions to be competitive. Potions are not very expensive, they refill a significant portion of your energy pool and they will also drop off of mobs.

Also the second question, what about energy management and energy denial skills? Energy as a long term resource does mean that energy management is no longer a direct mechanic in the game. However, we recognize the strategy implications of this decision and there are other mechanics in the game that replace these elements and play style in a way that makes sense for the new game we are making.

Hopefully this addresses some of people’s concerns with potions in the game. Remember, Guild Wars 1 and Guild Wars 2 share a lot of philosophical similarities. but this is a new game and…

Javisst, it's a new game. Och jag förstår att de vill förnya både GW och MMO-genren. Men att först göra energin (mana) till en långsiktig resurs, och sedan introducera potions som återställer den?!? Låter som en nödlösning till ett problem som uppstått till följd av en mekanism som var dåligt genomtänkt. Och enligt screens från Gamescom kan man bära runt på upp till 50 sådana potions.

Jag hade hoppats jag skulle slippa uppleva "potting" igen. Men men... den som lever får väl se. Och vem vet - de kanske smakar gott?
 :drink
« Senast ändrad: 2010-08-19, 18:07:30 by Crimson »


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #299 skrivet: 2010-08-19, 20:25:16 »
Det där lät inte helt lysande. Får oppa de juterar innan eller under beta...

Sett båda demos idag dock, och spelet ser riktigt lovande ut, både utseendemässigt och spelmässigt. Betydligt lugnare av det som visades på golvet än det man såg av den första dev-trailern i onsdags... :)

 

Senaste inlägg