Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW2-tråden!  (läst 277136 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #345 skrivet: 2010-09-21, 08:59:30 »

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #346 skrivet: 2010-09-21, 18:04:47 »
Artikel uppe på ANet bloggen om att spela spelet utanför spelet.
Nej, inget CCG, handlar om appar till Android och iOS.
http://www.arena.net/blog/gaming-outside-the-game-rick-ellis-talks-the-guild-wars-2-extended-experience

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #347 skrivet: 2010-10-04, 17:02:51 »
Eftersom ingen verkar sugen på att lägga in det, så gör jag det.
Senaste två bloggposterna har handlat om färgsystem respektive loot.

Guild Wars 2 kommer inte använda samma system med färger som ettan. Orsaken till detta är främst att det blev i slutändan väldigt svårt att få siffrorna för att blanda färger att fungera på ett för utvecklarna enkelt sätt och för att det blev alldeles för mkt pill för användarna.
Det kommer finnas en panel med färger, där man väljer fritt vilka man vill ha. Standard är tre färgkanaler för varje rustningsdel, vissa kommer dock ha 2 eller 4 beroende lite på komplexitet. Man kommer kunna fylla på sin färgkarta genom att upptäcka och vinna nya färger i spelet, och har en karaktär en gång hittat en färg kommer alla karaktärer på kontot ha tillgång till denna.
Färger beter sig olika beroende på vilket material eller vilken rustningskategori de används på. Materialen är främst tyg, läder och metall och rustningskategorierna är lätt, medium och tung (magiker, äventyrare och krigare).

En väldigt nerdig genomgång av hela färgsystemet finns här:
http://www.arena.net/blog/live-and-let-dye-kristen-perry-on-the-gw2-dye-system

Loot i Guild Wars 2 kommer vara tillgängligt för alla. Varje deltagare i en strid eller ett event får sitt loot och precis som i ettan så får alla öppna "dungeon end-chest" för sitt drop (varje dunga kommer ha minst en unik, komplett rustning för var av de tre klasserna). Dock får alla inte samma saker, men det är kanske ganska naturligt.
Hittar du en resurs så är det fritt fram att plocka på dig från den. Nästa person som går förbi samma resurs har egen möjlighet att samla på sig, så inga "node-gankers" som det så fint kallas.

Och så den fråga som fick Internet att kollektivt rasa, om man har en rustning vars utseende och en med stats man tycker om så kan man köpa "transmutation-stones" i Guild Wars ingame shop. Dessa kostar alltså riktiga pengar.
Personligen tycker jag inte det är någon stor grej, spelet kostar bara vid inköp och detta är en rent estetisk sak, men det fanns några med andra åsikter om det hela...

Här finns i alla fall artikeln:
http://www.arena.net/blog/a-rewarding-experience-john-hargrove-talks-about-loot

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #348 skrivet: 2010-10-04, 17:10:45 »
Bilder till de två nyheterna som jag gillade:

Detta är "ghostly" vapen som de ser ut under dagen och under natten (de blå lysande är natt-utseendet)


Här är en norn med samma färg på alla rustningsdelar för att visa skillnader i material:


Och en manlig warrior som testar olika färger (tackar Crimson)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #349 skrivet: 2010-10-04, 18:53:35 »
Jag är inte så säker på att den warriorn är kvinnlig. ;)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GW2-tråden!
« Svar #350 skrivet: 2010-10-04, 19:42:59 »
Men ja, "dualwielded rabbits", eller gopher-chucks (den som kommer på vilken film får en in-game öl av mig) hade varit riktigt episkt!

http://www.imdb.com/title/tt0240468/

Bättre sent den aldrig! ;)


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #351 skrivet: 2010-10-04, 19:59:20 »

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #352 skrivet: 2010-10-05, 00:03:58 »
Lite ny info om dungor. Är lat och sitter med iPhone så bara kopierar in från GW2Guru som referar till PCGamer.
* As you go along the personal story you'll be playing through a new dungeon about once every 10 levels or so.

* ''The story of each [dungeon] focuses on one or more of the Destiny's Edge, a guild of heroes who reliably saved the world untill some dark events split them apart. It is your objective to get them back together.'' Woo its getting juicy.

*''The first time you play a dungeon, you'll play through its Story Mode, where one or two members of Destiny's Edge show up as friendly NPCs to drive the story foward.''

*Although story driven, dungeons are not all about sitting around talking. Its about fighting. ''Even one that starts out as a party in a mansion quickly turns to combat''

*''Beating a dungeon's Story Mode will unlock its Explorable Mode, a harder version of the dungeon which tells varied follow-up stories in that same area, unrelated to Destinys edge''

* They say that the explorer dungeon mode is meant to be really ''extremely repeatable''. It'll have many different scenarios and enemies that could appear each time (while not being random.)

* Eric says that in Gw1 after you've done the missions a few times the story stuff stops being interesting, and can get in the way of you having fun. People were skipping cutscenes.

* ''So what we wanted to do was to provide people with a linear story mode with lots of cutscenes, lots of story going on, lots of exposition. And then for the explorable mode it can be a lot more freeform, where you can just jump in and you're dealing with something that doesnt need as much explanation, doesnt have a lot of cutscenes, and its got a lot of replayability built into it because there are different ways to complete it or different paths to take''

* There is an example of a dungeon that is not the beetletun mansion (which we've heard about before now). The Sorrows Embrace dungeon is a hideout for the Dredge. If you play it on story mode youll discover that the Dredge leaders have sold their people into slavery under the Seraph. So you fight off all the slavers and free them. After you've completed that the explorable mode will open up and you can do things like ''aid the dredge workers who are now planning to revolt against their corrupt leaders''

* Some dungeons will be familiar to Gw1 players.... At around level thirty you'll be able to enter the Ascalon catacombs. The spirits there are restless, so a Charr comander and Rytlock lead you in to lay them to rest. You might recognise some of the more powerful spirits in this dungeon as the profession trainers from GW1!! ''Master Ranger Nente can teleport and shoot waves of arrows that cover part of the room, forcing you to hide behind objects in the environment.''

*''Warmaster Grast smashes players and the environment with his oversized, half-ghost hammer, and you can grab the chunks of rubble he knocks out to throw them back.''

*''Finally, theres Necromancer Munne and the boss of the dungeon, King Adelmen. (Is that a typo?? Please tell me it is!)

*Rewards from dungeons will be the same statisticly as other high end rewards. No one will be forced to play a dungeon. (Kind of a given, but really nice to hear it stated again)

* Though the gear will not be statistically more powerful it will have unique appearances that are directly tied into the theme of the dungeon and are 'visually striking'.

*It says A.net dont want the rewards to be based on chance. No one should have to complete the dungeon many times and maybe even get the same item they already have twice. They remedy this by rewarding players with an item that can be traded for the desired peice of equipment. This way its never random what you get, you can pick and choose yourself. (Just like doa and the tormented weapons, for example)

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #353 skrivet: 2010-10-10, 20:22:20 »
Guild Wars2 collectors edition 799 på Webhallen
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=672857

Jag gissar att det är med en rätt stor varning för att priset kan komma att ändras..... ;)

Nästa karaktärer att släppas kommer vara:
Citera
Remaining four professions: at least one is a returning profession, at least one is similar with a different name, and at least one is new.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: GW2-tråden!
« Svar #354 skrivet: 2010-10-13, 14:40:44 »
Hur många kommer att spela GW2?
Tänkte om det är lönt att köpa!?
En annan som inte kan spela varje dag är det lönt då att hänga på er?
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #355 skrivet: 2010-10-13, 16:02:33 »
Hur många kommer att spela GW2?
Hur många spelare har WoW? ;)
Men ett mer seriöst svar: Vi är nog en 10 i OG som är garanterade?
Citera
Tänkte om det är lönt att köpa!?
Eftersom det är en engångssumma, så ja.
Citera
En annan som inte kan spela varje dag är det lönt då att hänga på er?
Korta svaret: Ja, det är lönt.
Långa svaret: Eftersom hela spelet är byggt kring att spela tillsammans finns följande mekanismer som gör det möjligt.
  • Maptravel - Har du upptäckt en "waypoint" kan du alltid nå den genom att klicka på kartan och sedan betala en minimal summa. Har du dessutom en iPhone/Android/iPad så kan du maptravla din gubbe utan att vara inloggad
  • Levelscaling - Om du går tillbaka till ett område kommer din gubbe levlas ner till en nivå ca 3 levels över det som området är planerat för (så man känner sig lite Epic i alla fall)
  • Dynamic Events - Eftersom världen lever sitt eget liv, så när du går tillbaka kommer det vara till ett område som är ganska olikt det du lämnade en gång. Detsamma gäller dungor, efter första rundan kommer det utspela sig andra saker därinne.
  • Extended experience - Även om du inte kan logga in i spelet kan du chatta med guildisar, titta vad de gör, rota igenom Auction House och (troligtvis, inte bekräftat än) pula med crafting.
  • PUG no more - Eller, rättare sagt, PUG always. Om någon kommer dit där du är så bli inte orolig. Ni kan inte killsteala, ni kan inte sabba quester och ni behöver inte teama upp. Ni kommer spela tillsammans ändå (trist läge) eftersom questerna är dynamiska och upplevelserna skalbara.
  • Soloplay - Och när du vandrar in en tråkig söndageftermiddag och ser att hela guildet är försvunnet och området är dött sånär som på ngn trist powerlevlare, gå och kör en bit på din personliga story och känn dig lite hjälteepisk för en stund. Eller låt barnhemsungarna förtvina i sitt nerbrända skjul! MWAHAHAHAAA!!!

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: GW2-tråden!
« Svar #356 skrivet: 2010-10-13, 16:06:05 »
Klart du ska hänga! :)

GW2 kommer alltid att vara lönt att köpa eftersom det, precis som det nuvarande Guild Wars, kommer att vara utan månadskostnad - och vi kommer alltid att vara ett casualgille där vi ser till att göra saker som alla inloggade/intresserade kan vara med på. Det bästa är ju att spela tillsammans! :)

Personligen har jag aldrig haft bråttom, utan räknar iskallt med att (som vanligt) bli akterseglad av de där som rusar fram... ;)

Jag är övertygad om att eventsystemet kommer att ge oss massor med roliga saker att göra tillsammans, oavsett karaktärernas nivå! :) Och kanske (förhoppningsvis) kommer också det där karaktärsanpassade systemet för huvudstoryn göra spelupplevelsen tillräckligt personlig för att det ska minska känslan av att det är av större betydelse hur långt man själv har kommit i förhållande till andra.


Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: GW2-tråden!
« Svar #357 skrivet: 2010-10-14, 07:31:51 »
Får väl fundera på om man ska hänga på. Ser snyggt ut.
De små trialers på yrkerna så ser det ut som Warrirors har svårast att döda fi, eller?

Vad ska alla spela för ras/yrken?
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #358 skrivet: 2010-10-14, 12:40:31 »
Inte sett fyra yrken än, men det lutar åt
Asura / Elementalist eller Sylvari / Elementalist

Utloggad Roffo

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 356
  • - inte en karl men ett moln i byxor!
SV: GW2-tråden!
« Svar #359 skrivet: 2010-10-14, 15:19:43 »
Går det att göra en Asura som ser hyfsad ut så blir det nog en sån. Annars så blir det sannolikt en människa eller ev. en norn.

 

Senaste inlägg