Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW2-tråden!  (läst 277109 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #735 skrivet: 2012-05-13, 20:54:24 »
Det är en dunga. Och något högre än vår level tror jag. ;)
NPCn på bilden är en av de som står samlade i LA för dunge-specifika rustningar.


Sent from my iPhone using Tapatalk

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #736 skrivet: 2012-05-16, 17:15:29 »
Citera
Guild Wars has always focused on community and friends. As a release date is near at hand. ;) Guild Wars 2 fans, both casual and competitive are beginning to organize into guilds. We’d like to give the opportunity with this posting for those either recruiting new members or seeking out a guild that fits their play and lifestyle, to post their information to get connected with our classy Google+ community. If you're interested in either recruiting or browsing for potential mates to run with, please let us know in the comments! If you would, please follow the format to keep things looking pretty.

Vad hämtar man från denna G+ text? Kanske:
As a release date is near at hand. ;)

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #737 skrivet: 2012-05-16, 19:59:37 »
Senaste blog-inlägget handlar om en kvinna och hennes hund som vandrade över Tyria och över Amerika. Kul initiativ från både henne och Arena Net.
http://www.arena.net/blog/meet_ameranth

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #738 skrivet: 2012-05-17, 09:03:05 »
Senaste blog-inlägget handlar om en kvinna och hennes hund som vandrade över Tyria och över Amerika. Kul initiativ från både henne och Arena Net.
http://www.arena.net/blog/meet_ameranth

Typiskt amerikaner. Det är ju för att slippa sån där skit som man lirar datorspel. ;)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #739 skrivet: 2012-05-17, 10:28:29 »

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #740 skrivet: 2012-05-17, 10:31:02 »
Och ja, någon har såklart skrivit detta som kommentar:
Citera
blue before green? wierd.
almost universal now that green is first tier above common
otherwise looks pretty good, reminds me some of PSO

Detta är dock Guild Wars och i första spelet så var kategorierna:
Vit, blå, lila, guld, grön.
Så nej, grön som näst sämst är inte en universell sanning.

Sedan varför det är wierd vet jag inte. Jag hade förstått "weird" som kommentar, men jag är väl lite obildad.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2-tråden!
« Svar #741 skrivet: 2012-05-17, 10:45:04 »
 :lolabove

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #742 skrivet: 2012-05-17, 20:30:15 »
Det har nu kommit upp en blogg om hur man behåller sitt karaktärsnamn i GW2. Jag är igen besviken på dem, eftersom de i praktiken säger:
"Om du råkar vara på semester när vi beslutar oss för release så är dina namn körda."

http://www.arena.net/blog/reserving-your-character-name-for-guild-wars-2

Beroende på om man förköpt eller inte så har man 1-4 dagar på sig att plocka sina namn.

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: GW2-tråden!
« Svar #743 skrivet: 2012-05-17, 23:35:46 »
För mig är det en icke-fråga på något sätt. Jag skulle aldrig på allvar återanvända namnet på någon av mina flickor - de finns ju redan, eller "fanns" med tanke på att GW2 händer några hundra år efter GW.

Jag använder bara de gamla namnen nu under betan av praktiska skäl, och av lathet, samt för att dessa inte ska bli personligheter som jag fäster mig så mycket vid. Typ. :)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #744 skrivet: 2012-05-18, 09:02:51 »
Och om jag har missförstått rätt, så blir inte ens namn låsta och oåtkomliga, utan helt enkelt oreserverade och up for grabs. Vilket inte oroar mig särskilt. Ingen av GWs "x" miljoner spelare kommer ändå att kunna hitta på samma namn som jag.

Jag skulle vara orolig om jag vore typen som ville ha namn som "Best Ranger", "Death", "Legolas", eller dylikt. Men nu är man ju inte det. :)
« Senast ändrad: 2012-05-18, 09:51:40 by Crimson »


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: GW2-tråden!
« Svar #745 skrivet: 2012-05-18, 09:22:19 »
Bleh, jag som gillar att heta korta namn som Tiny eller Tea får sitta och bevaka GW2s launch. Hade hoppats att slippa det genom icke-unika namn.

Efter ett tag tar de vanliga vettiga namnen slut och då tvingas folk välja skitkonstiga saker. Man kan få ont i huvudet om man läser namnen i WoW alltför noga.
 
I Diablo 3 kan man heta vad man vill, för man får en dold siffra bakom sitt namn.

« Senast ändrad: 2012-05-18, 09:25:10 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #746 skrivet: 2012-05-18, 12:46:54 »
Efter ett tag tar de vanliga vettiga namnen slut och då tvingas folk välja skitkonstiga saker. Man kan få ont i huvudet om man läser namnen i WoW alltför noga.

Men i WoW är man begränsad till ett sammanhängande ord i karaktärsnamnet (eller minns jag fel?), vilket gör det betydligt svårare att komma på något som känns vettigt.

I GW och GW2 tillåts man dela upp namnet, vilket ger en betydligt större frihet att komma på något bra och unikt. Då är jag mer besviken på att GW och GW2 har en begränsning på 19 tecken i karaktärsnamnet. Tycker att de kunde ha kostat på ytterligare ett par bytes i datastrukturen för detta.

Fast jag håller med om att det hade varit ännu bättre om de kunnat lösa det på samma sätt som Diablo 3.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #747 skrivet: 2012-05-18, 13:23:30 »
Jag är väl mest irriterad över att de hela tiden är så snåla på antal dagar från release tills man måste ha registrerat sitt namn och sin fysiska CE's registreringsnyckel, särskilt eftersom de inte släppt något release-datum.
Med min tur släpper de spelet precis när jag är på semester och en halv värld ifrån mitt konto.  :headbang

Man får ju siffror efter sitt användarnamn som är "osynliga". Osäker på när man kommer använda det dock. På forumet?

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2-tråden!
« Svar #748 skrivet: 2012-05-18, 14:06:37 »
Tss, vilka petitesser! :tease

;)

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: GW2-tråden!
« Svar #749 skrivet: 2012-05-18, 15:42:13 »
Tja, just precis nu hade jag lätt kunnat tänka mig att spela GW2 i några timmar framöver...  :doubt

 

Senaste inlägg