Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 3  (läst 291439 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #1050 skrivet: 2016-07-03, 19:27:09 »
Hej på er!!!  Nu tar jag en sommar break, och kommer tillbaks om ett par veckor!! Skall vila upp mig på Gotland och inta lugnet  :thumb


Ha de gött ses den 25:e  Juli igen!  :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #1051 skrivet: 2016-11-04, 21:08:59 »
Jaaaaaaa! Necromancer till D3!!!
https://www.youtube.com/watch?v=RaADR4tNSUc

Ingen info om D4 är surt, men ett litet tröstpris fick man alla fall :)

Dessutom ska dom göra en hyllning till första Diablo i form av en remake av katedralen i D1 till D3 (som jag fattar det).

En intressant notis är att man nämner inte D2. Kanske en remake av hela D2 på g?

« Senast ändrad: 2016-11-04, 21:16:22 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #1052 skrivet: 2016-11-05, 11:44:32 »
Jag satt igår följde hela live och omg  :drool :drool :drool Necromancer  Sjukt nice!!

Dessutom Diablo1 i D3 med gothic look =))..


Kolla de här nya systemet för crafting och builds =), skönt kunna byta builds för Rifts och Greater utan behöva sitta föra items för items.. Antar att samma system finns i WoW?  

https://www.youtube.com/watch?v=rsAEKSwnro0  

Mer godbitar kommer att annonsera under helgen  :D :thumb

Bästa av allt PTR next week!  :supporter
« Senast ändrad: 2016-11-05, 11:46:45 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #1053 skrivet: 2016-11-05, 12:30:58 »
Kolla de här nya systemet för crafting och builds =), skönt kunna byta builds för Rifts och Greater utan behöva sitta föra items för items.. Antar att samma system finns i WoW?  

Jepp, sedan 3.1.2, men innan det fanns det som addon till WoW.

Såg nu att dom ska införa seasons även på konsol. Inte för att jag lirar säsong, men det är väl bra att dom tänker på konsol-versionen också.
« Senast ändrad: 2016-11-05, 12:34:25 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Diablo 3
« Svar #1054 skrivet: 2016-11-05, 13:39:43 »
Riktigt kul! Alltid trevligt att följa Blizzcon!

Blizzard har en egen liten info site för Necromancer:
http://us.battle.net/d3/en/blog/20324407/restoring-the-balance-necromancer-overview-11-4-2016

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Diablo 3
« Svar #1055 skrivet: 2016-11-07, 04:41:05 »
Jag blev själv riktigt besviken.. Hade höga förhoppningar på antingen expansion eller ett d4.. Men vad får vi? Necro payed dlc och ett gimpad rift på 16 levlar som man nog gör en gång och aldrig mer...

Necro är väl kul, dock är ju pet WD typ samma sak.. Aja, blizzard vill väl inte jobba på ett spel som inte drar in pengar hela tiden som wow, hearthstone och overwatch.. Synd att de inte lyckas få fram bättre grejer med tanke på 20års jubileumet..

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Diablo 3
« Svar #1056 skrivet: 2016-11-07, 11:03:49 »
Håller med om att det borde varit något mer för ett jubileum. Diablo 1 rift känns riktigt tunt, och såg inte allt för kul ut. Något större är ju spelet värt.

Necromancer är jag dock väldigt glad att se! :)

Dock är det väl så att ett jubileum handlar mer om att fira spelet och alla minnen det givit oss dessa år.
Inte tvinga ut spelinnehåll.

Jag hade gärna sett mer utav en fest. Events i spelen där man firar spelserien.
« Senast ändrad: 2016-11-07, 11:05:21 by rav »

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #1057 skrivet: 2016-11-07, 19:29:07 »
Trist att  de  inte annonserade för D2 HD eller diablo3 expansion.

De har varit ganska så dött i patchar senaste månaderna!
Då kan man tycka att de borde släppa något stort?,  även om de var hel del riktigt bra saker, i denna patch som kommer nu,  så kändes de lite som en avveckling för D3 ändå.

Necromancer javisst coolt, men spela den klassen i en spelvärld som är 4 år gammal känns inte så lockande tyvärr. De kan säkert sälja en peng till de mest hängivna för de vet att de kommer köpa den.


Med denna lama presentation under blizzard för D3 så  ser jag ändå ljuset i fjärran, för kommande åren då de har ett  hemligt diablo projekt bakom stängda dörrar!
källa: http://www.pushsquare.com/news/2016/07/blizzard_continues_to_hire_for_unknown_diablo_project

Jag tror helt klart att de kommer fortsätta med diablo tränden och de har nog sneglat en hel del på konkurrenterna som "The Lost Ark  eller Eternal, och inser att de bättre satsa på nytt diablo4 än massa expansioner till D3 som folk ändå inte kommer spela så värst länge, dessutom inte lever upp till dagens spel.

Jag skall prova allt nytt i PTR för se om de blir något mer D3, annars lägger jag ner det för gott.  
« Senast ändrad: 2016-11-07, 21:02:08 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #1058 skrivet: 2017-06-22, 12:27:53 »
 


Igår annonserade blizzard ut att deras Necromancer klass släpps den 27 juni, den kostar 15$/15 euro för den som vill spela den.


The Rise of Necromancer pack som den heter kommer innehålla


Necromancer klassen finns  i både kampanj mode och i Adventure mode. Även 2 extra karaktärs slots, och 2 stash tabs för er som samlar på prylar =).  De kommer även Cosmetic wings i en form av skelett wingar tror jag.  Jag vet inte hur mycket den påminner om d2s necromancer men den har många coola spells iallfall i former av monster armer till giftiga förbannelser. Den kommer även ha egna specifika set items och unika prylar. 


Sen släpps i vanliga ordning patch 2.6.0 som innehåller 2 nya områden som öppnas upp Act2, plus att Act4 har utökas med 5 nya WP med nya maps på.   Sedan kommer Challange Rifts , de förklaras bästa här -> https://www.youtube.com/watch?v=oNwjnWdlQig


Dessutom introducerar blizzard New in-game Store front, shop?? de låter som cosmatic shop? 

De har väl insett att de går tjäna  pengar på cosmatic så som path of exile gör med sitt spel?? Ska bli intressant vad framtiden har erbjuda i D3  shop..  Kanske Druiden gör entre igen?  :thumb 


Om de blir ett köp av  den jodå  de tror jag att de blir.
« Senast ändrad: 2017-06-22, 12:54:37 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #1059 skrivet: 2017-06-23, 11:51:39 »
"Vi vill så desperat att fans ska säga att D3 är bättre än D2, så vi har tagit in en favoritklass från D2. Snälla, säg att D3 är bättre, snälla snälla snälla!" Så känns det. Instoppad med skohorn i D3 för att bli av med D2-skuggan som hela tiden hänger över spelet.

D3 är fortfarande D3, tyvärr. Jag tycker det bara är synd att man inte lägger ner pengar på D4 istället. Jag tänker inte ens tanken att spela D3 istället för den kommande expansionen till PoE. Ni vet, den som är GRATIS. Den som innehåller 6 NYA AKTER. Ska jag köpa RotN så blir det sen nångång. På rea. Kanske.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #1060 skrivet: 2017-06-23, 16:45:13 »
"Vi vill så desperat att fans ska säga att D3 är bättre än D2, så vi har tagit in en favoritklass från D2. Snälla, säg att D3 är bättre, snälla snälla snälla!" Så känns det. Instoppad med skohorn i D3 för att bli av med D2-skuggan som hela tiden hänger över spelet.

D3 är fortfarande D3, tyvärr. Jag tycker det bara är synd att man inte lägger ner pengar på D4 istället. Jag tänker inte ens tanken att spela D3 istället för den kommande expansionen till PoE. Ni vet, den som är GRATIS. Den som innehåller 6 NYA AKTER. Ska jag köpa RotN så blir det sen nångång. På rea. Kanske.


Dem måste ju ha ett nytt Diablo under utveckling =)... 2 nya områden och en ny klass, de annonserades i november förra året, de kan inte vara många som sitter jobbar med D3, mest för hålla diablo märket vid liv...  Jag helt säker på att blizzcon i år, kommer annonsera ut nästa Diablo  :thumb :D   jag hoppas på Diablo4 med nya klasser ny grafikmotor =)
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #1061 skrivet: 2017-07-01, 01:27:32 »
Provat Necromancer upp till lvl 61, nu på kvällskvisten =).


Ja jävlar vilken rolig klass dem lyckats skapa med Necromancer i D3!!!  Corpse explosionen och  Lance Corpse är 2 riktigt effektiva skills och snygga grafiskt sett.. Otroligt beroende framkallande köra corpe explosionen se hur monstern sprängs i samman och blodet flyger åt alla håll =))...
Lance Corpse är som  Witch doctor pilar fast dem här betydligt större och skjuts över halva skärmen, ser så sjukt coolt ut =)... Än så länge har gått som smort då sitter med imba items.. Ska dra upp den till lvl 70, sen se vad den går för i Greater Rift.



Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #1062 skrivet: 2017-07-02, 16:28:09 »
Jag köpte RotN för några timmar sedan. Level 41 nu. Okej, vad ska jag säga om det här? Bone Spikes känns som Spectral Blades, fast lite annorlunda. Den spammar jag mycket. Bone Spear känns mesig, men bättre mot bossar än Bone Spikes. Men så har vi det där med Corpse Explosion...

Vissst, det är kul att spränga lik. Men den fungerar inte riktigt som i D2. I D2 var det en sorts belöning för att man dödat ett antal monster. Man drog ihop några och försökte döda dom så nära varandra, och sen när det bara var bossen och några ads kvar... BOOOOM! Men nu är det inte samma spell längre. Man spränger fortfarande lik, men dom dyker upp automatiskt överallt. CE har blivit en spam-spell. Det är inte alls samma belönande förmåga som i D2.

Nä som sagt, D3 är fortfarande inte ett spel som kan hålla mig från PoE. Dessutom finns det ju en variant av CE även i PoE och den kan bli väldigt kraftfull om man satsar på den.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #1063 skrivet: 2017-07-04, 11:45:01 »
Jag köpte RotN för några timmar sedan. Level 41 nu. Okej, vad ska jag säga om det här? Bone Spikes känns som Spectral Blades, fast lite annorlunda. Den spammar jag mycket. Bone Spear känns mesig, men bättre mot bossar än Bone Spikes. Men så har vi det där med Corpse Explosion...

Vissst, det är kul att spränga lik. Men den fungerar inte riktigt som i D2. I D2 var det en sorts belöning för att man dödat ett antal monster. Man drog ihop några och försökte döda dom så nära varandra, och sen när det bara var bossen och några ads kvar... BOOOOM! Men nu är det inte samma spell längre. Man spränger fortfarande lik, men dom dyker upp automatiskt överallt. CE har blivit en spam-spell. Det är inte alls samma belönande förmåga som i D2.

Nä som sagt, D3 är fortfarande inte ett spel som kan hålla mig från PoE. Dessutom finns det ju en variant av CE även i PoE och den kan bli väldigt kraftfull om man satsar på den.


Instämmer!!  Diablo3 nya class var rolig men efter ett par varv i Greter Rift känner jag tröttnat helt hållet.. Jag klarar inte av se Rifts kartor, eller Greater Rifts mapsen, där man börjar i Act1 Spindel grotta  eller chatadralens act1 korridorer! Eller Act3  Keep deep levels..  Blizzard sa för ett tag sen att vi har fixat katorna, och ni skall se mindre av de som kommer för ofta??? Bullshit, de exakt så som de var förut fortfarande kvar.
Längtar efter poe super expansion som verkar släppas början av Augusti.
« Senast ändrad: 2017-07-04, 11:52:25 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg