Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Användarkonton i XP Home  (läst 1739 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Användarkonton i XP Home
« skrivet: 2008-04-08, 15:47:26 »
Jag undrar... jag vill byta namn på en användare som kör Windows XP Home "på grund av anledning". Någonstans så är kollegans konto inskrivet som "HP_Ägaren".

Under XP Pro så är det lätt att fixa detta under datorhantering (se bild), men det ser inte ut så här på en XP Home maskin? Så, vart sjutton hittar jag "HP_Ägaren" på en Home-maskin då jag vill ändra detta till personens namn istället? Och nej, det finns inte under Användarkonton i Kontrollpanelen...

guest1327

  • Gäst
SV: Användarkonton i XP Home
« Svar #1 skrivet: 2008-04-10, 18:15:24 »
Jag undrar... jag vill byta namn på en användare som kör Windows XP Home "på grund av anledning". Någonstans så är kollegans konto inskrivet som "HP_Ägaren".

Under XP Pro så är det lätt att fixa detta under datorhantering (se bild), men det ser inte ut så här på en XP Home maskin? Så, vart sjutton hittar jag "HP_Ägaren" på en Home-maskin då jag vill ändra detta till personens namn istället? Och nej, det finns inte under Användarkonton i Kontrollpanelen...

Jo det är just där det finns, i Kontrollpanelen. MEN att byta namn på den användaren ändrar inte själva kontot utan bara vad som visas.
Enda sättet är att skapa ett nytt konto med rätt namn och flytta över filerna ditGenom att skapa nytt konta med rätt namn så skapas även katlogstrukturen i mina dokument osv  och i Users and dokuments .. I home finns tyvärr inget annat sätt.

 

Senaste inlägg