Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Laptopbatteri  (läst 1882 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
Laptopbatteri
« skrivet: 2010-02-12, 13:27:14 »
Farsan har en Dell med ett niocellsbatteri. Den är knappt två år gammal. Av någon anledning laddas inte batteriet. Enligt diagnostikverktygen i BIOS och Windows fungerar batteriet som det ska, MEN, det laddas inte alls när nätsladden är ansluten. Laddningsnivån på batteriet är 10% men ändå laddas inte batteriet. Några idéer på vad som kan vara fel? Har fråga supporten på Dell (och varit på dem igen om det) men de svarade bara "Fel på batteriet, batteriet har bara ett års garanti, ni får köpa nytt", men jag misstänker att något annat är fel...

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Laptopbatteri
« Svar #1 skrivet: 2010-02-12, 14:09:06 »
Jag är benägen att hålla med Dell... Laptopbatterier är tyvärr en förbrukningsvara och efter två år så kan det mycket väl vara kört.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Laptopbatteri
« Svar #2 skrivet: 2010-02-12, 15:32:00 »
Helt rätt. 1 års garanti på batterier.
Och tyvärr så är detta sant. När jag jobbade med service så är det tyvärr så att många batterier dör i för tid!
Har ni möjlighet att testa ett annat batteri så får ni ju veta direkt om det är batteriet eller inte.
Men jag tror till 98% att det är batteriet som är dött! :(
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Laptopbatteri
« Svar #3 skrivet: 2010-02-12, 16:22:23 »
Jo, men borde inte datorn försöka ladda det i alla fall? Bara att det inte tar laddning så att säga. Det är ju just det att datorn inte ens försöker ladda batteriet som gör mig misstänksam...

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Laptopbatteri
« Svar #4 skrivet: 2010-02-12, 16:53:45 »
Har du provat att ta ur batteriet, sätta i strömkabeln, sen sätta i batteriet igen?


Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Laptopbatteri
« Svar #5 skrivet: 2010-02-12, 19:20:22 »
Dagens batterier har ett chip som styr det. Om det är trasigt så går det inte.
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

 

Senaste inlägg