Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: -=Guild Wars Spam=-  (läst 342310 gånger)

0 medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Guild Wars Spam
« Svar #195 skrivet: 2007-07-02, 13:34:28 »
Ville bara tacka för en god match igår. Det var väldigt kul att spela nuker igen, och väldigt kul att ta ner Rotscale igen, och väldigt kul att sticka ner huvvet i Tomben. Det måste vi göra om! Kanske på torsdag? :eager

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #196 skrivet: 2007-07-02, 13:57:25 »
 :eager

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Guild Wars Spam
« Svar #197 skrivet: 2007-07-02, 14:33:07 »
Inte mig emot!


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #198 skrivet: 2007-07-02, 16:00:00 »
Ville bara tacka för en god match igår. Det var väldigt kul att spela nuker igen, och väldigt kul att ta ner Rotscale igen

Coolt!

Kom ni på någon ny, ännu bättre/snabbare taktik? :) *nyfiken*

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Guild Wars Spam
« Svar #199 skrivet: 2007-07-02, 17:38:35 »
Ähem, tja, bättre vette tusan, men vi körde enligt en mycket noga uträknad taktik och hade ett spelsätt som Crimson var vänlig nog att kalla "Sämre än en j**la PUG" :)

Den bestod mest i att vi i slumvis ordning sprang fram mot råttan och kastade lite olika sorters spells. Formy hade med sig sin Me-hero Norgu som nog hjälpte till en del. Men vi tog honom på första försöket i alla fall, och undertecknad fick en båge :banana


Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Guild Wars Spam
« Svar #200 skrivet: 2007-07-02, 17:49:55 »
Ähem, tja, bättre vette tusan, men vi körde enligt en mycket noga uträknad taktik och hade ett spelsätt som Crimson var vänlig nog att kalla "Sämre än en j**la PUG" :)

Det var nog inte exakt så jag formulerade mig, men jag drog vissa PUG-paralleller.  :blush
Jag tror DH förstår när jag berättar att det var jag som spelade munk. ;)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Guild Wars Spam
« Svar #201 skrivet: 2007-07-02, 19:02:23 »
PuG mentalitet eller inte, så fanns 2 stora skillnader på oss och en PuG..
1) Vi klarade biffen
2) Vi hade jäkligt sköj
Ovan har jag aldrig råkat ut för i en riktig PuG ^^ ;)

Men jo.. vi var väl smått...oorganiserade  :rotflmao
Meeen det som inte dör med taktik, nöter man ner tills det tröttnar o lägger sig ner  :D

Å jag är lätt på en ny Råttis runda (hardmode????) samma gäller för tombs...fast kanske inte...hardmode...där...kanske..*sigh*  :cartman
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #202 skrivet: 2007-07-02, 19:09:18 »
Lite lustigt var ju att vi förra vändan hade ett väldigt rangertungt party, medan vi igår inte hade en enda ranger med. Och ingen melee heller för den delen.  :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #203 skrivet: 2007-07-05, 11:53:56 »
Fråga: Jag som inte har NF, men just nu grindar Luxon factions i rasande takt via pvp matcherna i alliance battles (det roligaste jag gjort i detta spel ö.h.t för övrigt!), har jag någon nytta av dessa poäng till något annat än att höja gillets status?

Nytta som i att kunna köpa loss speciella skills menar jag då!

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Guild Wars Spam
« Svar #204 skrivet: 2007-07-05, 13:15:44 »
Du köper loss följande skills (efter du nått rank 1 med Luxon) --> LUXON/KURZICK SKILLS (3000 faction)

Utöver detta kan du köpa material till Luxon Armor, jadenite tror jag det heter? (1000 faction)

Du kan inhandla Scroll of the Deep (1000 faction) Den tar dig till ett 12 manna mission typ Underworld. --> THE DEEP

Slutligen höja gillet (5000 faction)

Obesett vad du väljer så får du tillgodoräkna dig faction på titel, så om man jagar Luxon titeln behöver man inte tänka på vad man gör med sina faction poäng.
« Senast ändrad: 2007-07-05, 13:18:51 by Formy_C »
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Guild Wars Spam
« Svar #205 skrivet: 2007-07-05, 13:18:21 »
Ja, det finns en PvE-skill som du kan skaffa när du uppnåt "Friend of the Luxons" (eller ngt i den stilen), och motsvarande på Kurzick-sidan. Denna skill är baserad på din title track istället för att vara baserad på något attribut - ju högre tier, desto bättre. Se gwiki för mer info.

Det senare faktumet tycker jag är riktigt idiotiskt. Vilken PvP-spelare har nöje av en PvE-only skill? Och vilken PvE-spelare sitter och grindar faction för att maxa den? Tio miljoner donerade faction? Tack och gonatt!  :urrk


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Guild Wars Spam
« Svar #206 skrivet: 2007-07-05, 13:23:03 »
Mja, för sånna galningar som mig funkar det ^^ som kör både PvP o PvE.
Men håller med till viss del.. Sun Spear skillen har ju ett bättre upplägg då det handlar om ren PvE rakt av.
Kanske kom de på missen när de gjorde NF och frångick systemet de införde i Factions.

Men att båda skillsen går på eget attribut tycker jag är sjukt bra, då man inte behöver ändra nått bland vanliga attribut, mer sånna skojiga saker vill jag se från A-net  :supporter
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #207 skrivet: 2007-07-05, 13:41:07 »
Det finns väl en dubblerad Kurzick/Luxonskill "för" varje profession, vilket borde bli totalt tio stycken?

För att snurra till det ändå mer lär samma skill ha olika symboler beroende på om det är Luxon- eller Kurzickvarianten man har. Båda varianterna kan dock inte användas samtidigt.  :cartman

Du får väl ta och skaffa Nightfall, Deadhead?  ;)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Guild Wars Spam
« Svar #208 skrivet: 2007-07-05, 14:04:00 »
Men att båda skillsen går på eget attribut tycker jag är sjukt bra, då man inte behöver ändra nått bland vanliga attribut, mer sånna skojiga saker vill jag se från A-net  :supporter

Jo, det kan ju ha sina fördelar - men när man binder skillen till en title track som kanske 90% av populationen aldrig kommer att maxa?

Diskussionen om detta går f.ö. hög på GWO:

Citat från: Fay Vert
Yep, if they think we are whining now, wait and see what it's like if they make the same mistake in GWEN. It will be an arse kicking contest with a one legged man.

 :lolabove  :stupid


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Guild Wars Spam
« Svar #209 skrivet: 2007-07-05, 14:36:54 »
Lite udda spam..fick ett kort slag av kreativitet  :cartman


Saxat ur en Luddares dagbok:

Dag 5 Månad 7

Efter en lång och hård kampanj i Elona vaknade jag upp i dag som i en dimma.
Huvudet tungt efter alla hårda slag och hexes, ja festen prinsarna anordnade har väl viss del i det antar jag.
Minns båtresan tillbaka till Tyria med en rysning.
Mitt arbete i Elona är över för ett tag och jag skall ta upp mitt försummade jobb i Tyria som kartläggare.
Känns skönt ändå att vakna upp i mitt lilla torp i Nebo terrace, det är inte mycket men det är hemma iallafall.

Jag bläddrar förbryllat igenom mina kartor,,jag har varit slarvig i mina anteckningar.
Önskar jag kunde skylla oredan på de imps som tydligen huserat här i min frånvaro, men förutom diverse illaluktande "presenter" på golvet är de faktiskt oskyldiga till detta.
Sakta inser jag att allt mitt tidigare arbete är till stor del ogjort,,.
Mina beräkningar får det till att 81.3% är kartlagt, men mitt slarv leder mig hela vägen tillbaka till Ascalon regionen.

Jag måste börja om för att hitta de procent som tycks saknas innan jag kan kartlägga Lornar's Pass som jag hade tänkt.
Ett uppdrag jag i övrigt inte ser fram imot..förbaskade grifflar och Troll,,hatar dom.
Jag samlar ihop mina dokument med en svordom som skulle få Abbadon att rodna, det är sista gången jag avbryter mitt arbete här för att agera legoknekt.

Wren Parahnor


Dag 5 Månad 7

Jag har efter lång och kall dag hittat 0.2 av de procent som jag saknar, dessa fann jag i Ironhorse Mine och Borlis Pass.
Det var länge sedan jag var här, men inte länge sedan nog, jag mår fysiskt illa av att se dessa abnormaliteter som återfinns här.
Träffade på ett pack av Dolyak ryttare efterföljda av sina små otrevliga lakejer gnashers.
Det kryper i skinnet bara jag ser dessa dödsdyrkare, de utgjorde dock inga större problem i sammanhanget, mer än ett lätt illamående.

Jag studerade en tid hos en Munk jag stötte på uppe i bergen i Vabbi, han lärde mig saker som är helt främmande för munkar här i Tyria.
Antar att deras problem i landet gjort dem mindre fromma och mer påhittiga än oss i Tyria, vi tenderar att glömma det som faktiskt varit.

Ja..just det.. kort sagt så gjorde jag iallafall processen kort med dessa äckliga små gnashers...hehe Koss läser över min axel vad jag skriver och ser missnöjd ut.
Det skall väl tilläggas att han hade en viss del i framgången,,den nyfikna lilla krulltotten.

Jag skall nu packa igen för att göra resan mot Talmark wilderness & Majesty´s Rest,,med lite tur kan jag utöka min kartläggning med 1% där.
Kan inte säga att jag ser fram imot att vada i träsk och bli uppäten av mygg,,kanske lär jag mig att föra anteckningar ordentligt i fortsättningen.

Wren parahnor
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

 

Senaste inlägg