Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: -=Guild Wars Spam=-  (läst 346480 gånger)

0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Guild Wars Spam
« Svar #315 skrivet: 2007-08-30, 10:26:58 »
Nja, jag kommer nog att ta det ganska lugnt tror jag. Om jag känner mig själv rätt, så lär jag fastna i turneringar och knytnävsslagsmål ett bra tag! Det var löjligt kul faktiskt :)


Milstolpe passerad med Shadow Longshanks idag. :)


Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #316 skrivet: 2007-08-30, 11:12:27 »
Oh grattis!  :clap

...och du lär väl inte hinna spela så mycket i helgen ändå, för du ska väl åka och leka med de andra IRL, DLL?  :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Guild Wars Spam
« Svar #317 skrivet: 2007-08-30, 13:10:06 »
nepp. Det blir ystra lekar och maximerat fylleri i Borås i dagarna två! :banana

Utloggad Baal

  • Old School Left Libertarian
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 447
    • peranderssvard.blogspot.com
SV: Guild Wars Spam
« Svar #318 skrivet: 2007-08-30, 14:24:40 »
Jag hade heller inte fått något Siba-paket idag. Hoppas, hoppas, hoppas att det INTE kommer i morgon heller, för då blir det akut kris med min seminarieplanering i helgen, och då kommer samhällsvetenskapen att gå en dyster framtid till mötes!  :lil

Fucketyfuck vad jag har mycket att göra de kommande 144 timmarna...  :coffee

guest628

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #319 skrivet: 2007-08-30, 16:18:06 »
Här är förhoppningarna att få spelet till release inte särskilt höga, men vi tar det med ro. Alla kommer att lägga i högsta växeln och springa ifrån mig och E-doT ändå. ;)

jag kan ta de lugnt och springa i ert tempo, men om ni ska ludda precis allt då, då springer jag vidare ;)

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #320 skrivet: 2007-08-30, 16:57:31 »
En hel del av EotN lär ska utspela sig under jord, och grottor och andra konstiga realms är faktiskt alltid oluddbara. :lil

Så du behöver bara vänta på oss när vi är utomhus! Grattis!  :)

guest628

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #321 skrivet: 2007-08-30, 19:57:08 »
YäY!! jag kommer att gilla detta, helt klart!

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Guild Wars Spam
« Svar #322 skrivet: 2007-08-31, 00:26:00 »
Å jag skall undvika att göra samma misstag 2x ^^ dvs spela sönder spelet på 2 veckor =P
Det får bli soft lir i gwen i kombo med wow, har börjat lira ful horde ihop med sonen när tid finnes =P
Har en del omkring mig nu oxå, så det får komma som det kommer =)






men känn er inte för säkra, rätt vad det är kommer jag farande på raket växel ^^  :kubel
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #323 skrivet: 2007-08-31, 08:46:37 »
Innan Anet släppte GWEN, så lockade de med skills som spelarna blir helt lyriska över, och en hel del köper expansionen enbart för att få tillgång till de nya skillsen.
När spelet till slut släpps, så visar det sig att den där skillen som man bara måste ha inte alls blev så som den var "utlovad" innan (se ex. Feral Agression).

Smart marknadsföring, eller ett fult sätt att locka köpare? :)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Guild Wars Spam
« Svar #324 skrivet: 2007-08-31, 09:00:58 »
Sedan finns det ju folk som köper spelet för äventyrets skull också. ;)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #325 skrivet: 2007-08-31, 09:31:24 »
Smart marknadsföring, eller ett fult sätt att locka köpare? :)

Ingetdera, skulle jag säga. Jag är rätt övertygad om att ANet har haft alla intentioner att skapa sjyssta skills, men samtidigt kommer de ofrånkomligen att tvingas nerfa dem för att kunna bibehålla balansen i spelet. Det är ju knappast någon överraskning att det händer, eller hur? Lika lite som att det nu när GW:EN har sjösatts kommer följa några veckor/månader med ännu fler justeringar av allehanda skills. Och till syvende og sidst skulle GW dö ganska snabbt om så inte skedde. :)

Däremot är hela den här "bonusmission"-grejen ganska ful tycker jag - men inte på något sätt oförståelig, för det är klart att de hellre vill att folk ska handla online hos dem än via ombud, särskilt när ANet håller högre priser.  ;)

Själv är jag, som Crimson, själaglad över nytt content! Och snyggt är det också!  :D

@Formy: Du får helt enkelt hålla dig till tisdagar och torsdagar, eller nåt!  :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Guild Wars Spam
« Svar #326 skrivet: 2007-08-31, 11:05:13 »
Jag är också helt och hållet content-inriktad när det gäller expansionen. Jag lärde mig läxan redan med Nightfall, där jag startade upp en ny karaktär och tänkte testa nya skills och nytt yrke. Det visar sig att gammal är äldst. Hittills har jag inte testat några yrken som överhuvud taget kan mäta sig med de gamla hederliga "Core-professions".

Samma sak när jag köpte Factions för en tid sedan. Assasin var kul upp till level 11 (då jag mötte mina första exploderande motståndare) och Ritualisten slutade vara rolig någon gång efter andra missonet på fastlandet.

Näe, nu är det den gamla härliga trion Lady, Zaida och Shadow Longshanks som gäller, och det är content som är grejen. Trist bara att jag igår körde huvudet i "Factions-väggen" i factions. Att tvingas grinda ihop 10 000 poäng för att få tillgång till forstsättningen av kampanjen känns helt värdelöst. :ripped


Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #327 skrivet: 2007-08-31, 11:22:14 »
Trist bara att jag igår körde huvudet i "Factions-väggen" i factions. Att tvingas grinda ihop 10 000 poäng för att få tillgång till forstsättningen av kampanjen känns helt värdelöst. :ripped

Meeeh, det går ju apsnabbt!

En kväll alliance-pvp och du är klar, så får du kanske upp ögonen för pvp lite mer också! Jag hakar gärna på och pvp:ar med dig vid tillfälle, så kan vi kicka lite Kurzick-ass!  :pistols :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Guild Wars Spam
« Svar #328 skrivet: 2007-08-31, 11:27:41 »
Jo, jag hade nog tänkt lösa det på det viset. Jag har tom tänkt ut ett bygge redan.


Vad sägs om följande:

1. Crippling shot (e)
2. Apply Poison
3. Screaming Shot
4. Purge Signet
5. Throw Dirt
6. Whirling Defense
7. Troll
8. Rez.

Enkel build. Apply + Screaming shot ger maxdegen och agerar också coverconditions på crippling.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #329 skrivet: 2007-08-31, 12:01:08 »
Skippa res i alliance battles, den behövs inte där.

Byt ut whirling mot Lightning reflexes! Den långsamma rechargen på WD gör den till ett mindre lyckat val i pvp.
Purge Signet är underbar, funkar kanon för oss rangers som inte är lika beroende av energi som andra klasser.

Poision+bleeding ger inte max degen, men väl -7, vilket är helt ok! Crippling shot är ju alltid trevlig.

Eftersom du inte behöver någon res så satsa på en snabbspringar skill. Storm Chaser varar länge, men har inget extra skydd. Natural Stride kanske vore nåt för dig som har Nightfall?

Det gäller att komma fram fort till cap-points, samt att kunna lägga benen på ryggen i ett hårt pressat läge.

Throw Dirt, klart underskattad i pvp, mycket bra mot assassins som annars sänker dig på några sekunder om de får in sin kombo.

Saknas: interrupt. Interrupt har man stor nytta av i pvp, överväg om du har plats för en sådan skill!

 

Senaste inlägg