Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: -=Guild Wars Spam=-  (läst 344861 gånger)

0 medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Guild Wars Spam
« Svar #345 skrivet: 2007-09-04, 15:40:03 »
Jag har ett staff-wrapping of enchantment (19%) som någon kan få. Jag tänker inte använda det, och det tar bara plats ändå. 19% och 20% lär ju vara samma, med tanke på att det handlar om hundradelar så länge man inte använder enchantments med längre duration än 10 sekunder.

För övrigt måste jag säga att EoTN är riktigt kul! Speciellt skoj nu att fienderna också börjat använda skills från flera yrken. Jag har mött på Charr-warriors som använder conjure-spells, och olika varianter av XX/paragon.

:)


Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Guild Wars Spam
« Svar #346 skrivet: 2007-09-05, 00:06:02 »
Jag har ett staff-wrapping of enchantment (19%) som någon kan få.

Om ingen annan behöver det, så kan jag ta hand om det. ;)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #347 skrivet: 2007-09-06, 12:00:21 »
I väntat på att Eye of the North ska dimpa ner så spelar jag glatt vidare utan heroes. Men i samband med att jag får spelet, så funderar jag på att låta samtliga heroes ha pets med sig, och använda elitskillen Heal as One. Om man låter dem få 10-12 i BM, så får de ju förutom tillgång till ett pet även en bra selfheal, som helar för 105@10 - 121@12.

Två skills tar man upp för att få en extra tank + bra selfheal. Man blir av med sin elitslot, men frågan är om det inte är värt det ändå?

Synpunkter?

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Guild Wars Spam
« Svar #348 skrivet: 2007-09-06, 12:36:02 »
En sak att tänka på kanske: Jag har inte testat på ett tag, men tidigare så var det omöjligt att låta en hero ha med sig Comfort Animal, eftersom de spammade den järnet så fort deras pet tog skada. Lösningen för mig blev istället att låta ett par av dem ta med Revive Animal.

I övrigt har jag inte så mycket kommentarer, eftersom jag aldrig kör BM.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #349 skrivet: 2007-09-06, 13:42:40 »
Heal as One går ju inte att spamma, så där är det nog ingen fara!

Hur många ranger heroes finns det f.ö. i Nightfall/Eye of the North?

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Guild Wars Spam
« Svar #350 skrivet: 2007-09-06, 13:48:20 »
I nightfall finns det 2 vad jag vet iaf...

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #351 skrivet: 2007-09-06, 14:11:39 »
Ok, så om jag senare införskaffar även NF, och antar att det finns åtminstone en ranger även i EotN, så borde jag kunna skapa ett ranger team plus en munk?

Om man sen sätter alla rangers att ha samma "överlevnadsbygge" så borde man klara sig tämligen bra? :)

1. Charm Animal
2. Heal as One
3. Call of Protection el. Otyugh's Cry
4. Feral Agression
5. Predatory Bond
6. Predator's Pounce
7. Valfri
8. Valfri

Bra helning för rangern iom PB och HaO. Petten rejält skyddad av Call of Protection (alt. Otyugh's Cry), bra attack/selfheal i Predator's Pounce, samt drar nytta av HaO. Feral Agression för ökad dps och "matar" Predatory Bond mera.

Tre sådana rangers (mig själv inräknad!), och en kombinerad protector/heal munk:

1. RoF
2. Prot. Spirit
3. Gift of Health
4. Hex removal
5. Condition removal
6. valfri
7. valfri
8. res

Borde väl fungera bra på väldigt många ställen, eller vad tror ni? Fasen, nu tar jag och beställer Nightfall också! :D

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Guild Wars Spam
« Svar #352 skrivet: 2007-09-06, 15:07:43 »
Jag skulle inte råda dig att låta dina Heroes specca beastmaster DH. Jag har testat BM-specc med en Ranger-hero, och hon misslyckas totalt med att tima in skillsen. Jag tror att det är bättre att trimma din munk-hero och låta honom hela dig. Däremot fungerar det oerhört bra att låta alla heroes köra mesmer secondary och utrusta dem med en eller två interrupts var. Interruptsen fungerar ju även om man inte har några attributpoäng i respektive linje.

Jag har till exempel speccat mina två Necro-heroes som MM/Interrupt och SS/Interrupt.

Munken du får, bör ju speccas som healer med WoH eller LoD, eller möjligen Protector, men Lina fungerar ju avsevärt mycket bättre än Alesia, eftersom hon alltid springer fram till stridens centrum för att lägga den där j**la Healing Touch. Lina däremot håller sig ju i bakgrunden ändå.

Utan att ha järnkoll nu på vilka heroes man får i EoTN så tror jag att det handlar om en Munk, en Ele, en Dervish och en Ritualist.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Guild Wars Spam
« Svar #353 skrivet: 2007-09-06, 15:34:39 »
Det har väl tidigare sagts att det skulle finnas 10 heroes i EotN(?), och de flesta spekulerar att det blir en av varje profession.

Håll även i åtanke att du som enskild spelare max kan ta tre heroes med dig.

I NF finns det 15 heroes; Två munkar, två necros, två rangers, två eles, två krigare, en dervish, en paragon, en assassin, en mesmer och en ritualist.
« Senast ändrad: 2007-09-06, 15:37:13 by Crimson »


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #354 skrivet: 2007-09-06, 15:53:46 »
Med exempelbygget ovan så kan jag ju inte se vad de skulle ha för problem med timingen av skillsen, då det inte är så mycket att tajma öht! :)
Call of Protection använder man så fort den laddat om. Predatory Bond kan man ju nästan ha igång hela tiden. Feral Agression, kasta när den laddat om. Predators Pounce, använd så ofta det bara går. Heal as One, kan kastas för tidigt, men borde inte innebär någon katastrof.

Två lediga skills för resp. ranger hero, mao finns det plats för ex. två interrupts/ranger, om man nu vill ha det. Mig själv inräknat så blir det sex st. interrupts, vilket räcker långt.

När jag väl får mina heroes så kommer jag att ge mig på ställen som ex. Thunderhead Keep, med bara mig själv + dessa heroes + pets, för att inte tala om hur enorma möjligheter heroes öppnar för två-manna rundor. Ska bli mycket intressant att se hur det funkar!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #355 skrivet: 2007-09-06, 16:01:51 »
Munken du får, bör ju speccas som healer med WoH eller LoD, eller möjligen Protector

Eller så kör man det bästa av två världar, healer/protector! Gift of Health är en grym healingspell, och den är som gjord för en primär protectormunk:

"All of your other Healing Prayers skills are disabled for 10...6 seconds. Target other ally is healed for 15...123 Health."

Jag har för mig att jag kör med 11 i healing. Då helar GoH för 114+bonus från divine favor som i mitt fall ligger på 45 om jag minns rätt. 159 health för 5 energi, det är inte så himla långt efter Word of Healing, plus att jag då fortfarande har min elitslot ledig (just nu används den till Shield of Regeneration).

För energi: Glyph of Lesser Energy <- Bäst!

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Guild Wars Spam
« Svar #356 skrivet: 2007-09-06, 16:26:07 »
Som sagt... BM hero är värdelöst... Funkar inte alls... Bättre är då att köra interrupt på dina ranger heros... där rockar de rätt bra faktiskt..

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Guild Wars Spam
« Svar #357 skrivet: 2007-09-07, 12:10:00 »
Ja, alltså, det går ju att köra BM eller vilka avancerade byggen som helst med sina heroes, men då måste man ju in och detaljstyra dem hela tiden. Det är riktigt svårt.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Guild Wars Spam
« Svar #358 skrivet: 2007-09-07, 12:29:02 »
Nu har jag försökt köra en dungeon själv med heroes/henchmen. Man kan sammanfatta mina äventyr med :rotflmao

Det var löjligt svårt. Lööööööjligt svårt. :)


Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #359 skrivet: 2007-09-07, 14:44:29 »
Jag har förgäves försökt hitta skillen som några av våra motståndare körde med igår i vår pvp runda. Tror det var en necro skill, som fungerade som så att om necron i fråga led av en condition, så kunde han kasta den aktuella skillen och få tillbaka 15 energi (kanske t.o.m. mer). Skillen kostade 15 energi, drog runt 50-60 i liv, laddade om på två sekunder tror jag.

De körde denna skill i kombination med Signet of Agony för att på så sätt kunna suga liv ur motståndaren i snabb takt utan kostnad. Någon som vet vilken skill jag syftar på?

 

Senaste inlägg