Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: -=Guild Wars Spam=-  (läst 344184 gånger)

0 medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Guild Wars Spam
« Svar #360 skrivet: 2007-09-07, 14:59:16 »

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #361 skrivet: 2007-09-07, 15:13:07 »
Precis, tack Ceder! Hmm, den öppnar upp för en hel del intressanta byggen måste jag säga...

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #362 skrivet: 2007-09-11, 14:49:36 »
Ja, alltså, det går ju att köra BM eller vilka avancerade byggen som helst med sina heroes, men då måste man ju in och detaljstyra dem hela tiden. Det är riktigt svårt.

Jag har nu skaffat Pyre Fierceshot som Ranger Hero. BM. Han solar Beetletun. Med en lvl 6 Polar Bear.

 :hella

Edit: Och nu fixade vi missionet innan man kommer till NF, Pyre och jag och våra pets (björnen är nu lvl 9!).
« Senast ändrad: 2007-09-11, 15:14:21 by DeadHead »

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Guild Wars Spam
« Svar #363 skrivet: 2007-09-12, 11:18:52 »
Återigen: Hur gör du för att inte dra aggro? Jag misslyckas hela tiden, och av någon anledning struntar alltid mobbsen i mitt pet, och springer rakt fram till mig istället :(

guest1566

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #364 skrivet: 2007-09-12, 17:16:37 »
Återigen: Hur gör du för att inte dra aggro? Jag misslyckas hela tiden, och av någon anledning struntar alltid mobbsen i mitt pet, och springer rakt fram till mig istället :(

kanske dax att sluta kalla dem för alla dåliga namn du kan? och kanske dax att sluta ha på dig ögonstickande färger? hehe ne tyvärr har inga bra förslag.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #365 skrivet: 2007-09-12, 17:46:32 »
Återigen: Hur gör du för att inte dra aggro? Jag misslyckas hela tiden, och av någon anledning struntar alltid mobbsen i mitt pet, och springer rakt fram till mig istället :(

Vem springer buset till om du inte har något pet då? :)

Det där med aggro beror lite på omständigheterna. Mot enskilda mål, så är det (oftast) så enkelt som att skicka in petten (med pet-controls), och  försiktigt backa undan. Detta fungerar hjälpligt även mot flera mål, även om det är betydligt svårare. Jag har mindre health än mitt pet, vilket troligtvis är av viss betydelse för vilket mål fienden vill banka först. Sprint skills som ex. dodge är bra för att få buset att släppa aggro, om man anser sig ha plats för det i sin skillbar.

Vid andra tillfällen så går det inte att undvika aggro själv, men å andra sidan, kan du undvika aggro bättre om du inte har något pet? :)

I kaotiska strider så blir det som det blir, slår buset på mitt pet så är det bara att tacka och ta emot, då den tål betydligt mer stryk än vad jag gör (buffa ett pet med Call of Protection OCH Otyugh's Cry, finns inte en warrior som inte blir avundsjuk på det - armor 94 och en damage reduction på 19 vid BM 14!).

Hur det än är, man har en extra tank, eller tre extra tanks som fallet är med mig + heroes, och buset väljer ofta nog att slå på petten istället för på mig eller någon annan i partyt, vilket är det viktigaste. Att de sedan med lite väl valda petskills bidrar med en massa, armor ignoring dps, gör ju inte saken sämre.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Guild Wars Spam
« Svar #366 skrivet: 2007-09-12, 19:58:03 »
Ok, det finns inget annat trix då, än att just försöka backa undan. Det är något jag måste öva mer på mao.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #367 skrivet: 2007-09-12, 20:56:37 »
En liten notis om armor class, angående mitt inlägg ovan:

En pet's AL = Level x 3 + 20

Så ett level 20 pet har alltså 80 i armor, och därmed 104 om man buffar det med Otyugh's Cry.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #368 skrivet: 2007-09-13, 00:14:36 »
THK med heroes...

Det gick nästan! Naturligtvis så fick vi den trevligaste bossen av dem alla, Demetrios the Enduring, och då var det kört. Speckar nog en hero med Broadhead Arrow/Diversion nästa gång, och gör ett nytt försök. Fram till hit gick det som en dans! :)

Det hade kunnat funka om man varit lite snabbare med att låsa heroes på olika mål, så att åtminstone en hero fått nöta på bossen, medans övriga plockat inkommande bus, men det blev lite stressigt där ett tag! :)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Guild Wars Spam
« Svar #369 skrivet: 2007-09-13, 12:10:32 »
Varför inte fylla på med henchiemunkar?


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #370 skrivet: 2007-09-13, 13:14:24 »
Varför inte fylla på med henchiemunkar?

Meh! För utmaningen! :)

Kommer att plocka med diversion på samtliga utom munken nästa gång. Dyker då samma boss upp igen så är det färdigspammat med healing.

Dessutom sätter jag mitt pet på honom, under tiden plockar resten av gruppen ner övrigt bus. Det ska gå!

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Guild Wars Spam
« Svar #371 skrivet: 2007-09-13, 17:48:17 »
Du vet att det finns nya kartor och nya missions oxå i expansionen va? Du behöver inte köra gamla Prophecies-missions. Det finns nya questar i Eye of The North!

:tease

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #372 skrivet: 2007-09-13, 19:08:48 »
...för att inte tala om i Nightfall!  :poke

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #373 skrivet: 2007-09-14, 01:38:30 »
Thunderhead Keep, fyrmanna:

Bloody hell, it's done!


Så det gick till slut, men detta ger jag mig inte på en gång till! :)

Jag hade ju bestämt mig för att ta med Diversion till mina rangers, ifall vi skulle stöta på den förhatliga munkbossen. Varje hero fick offra en interrupt skill var. I och med detta så hade jag enorma problem att ens ta mig fram till borgen, och innan jag förstod att det var just att varje hero hade en interrupt mindre som ställde till det... jisses, vilket slit.

Med två interrupts per hero så är de helt gudomliga!

Nästa problem var den förhatliga King Jalis Ironhammer. Första problemet var på vägen till borgen, då han alltid ska springa fram och slåss, och därmed dra en himla massa onödigt aggro, samt att han kräver enorm uppmärksamhet från munken.

Det tredje problemet är inne i själva borgen. King Jalis Ironhammer är inte infused, och då det är svårt att på fyra personer, iofs inkl. pets, hålla buset borta från honom så blev det mer än svettigt. Vid flera tillfällen fick jag gå över till att manuellt styra vår munk till att hela kungen, samtidigt som munken skulle hålla sig själv vid liv, och däremellan gärna hela oss övriga ibland. Kungen var så pass lågt ner i hälsa som uppskattningsvis 10% vid ett tillfälle nära slutet, då var det nära till gråten! ;)
Hur som helst, in kommer Word of Healing och räddar dagen!

Slutligen så valde jag att ta res. signet istället för en vanlig res, eftersom att om munken skulle gå ner (vilket också skedde vid tre tillfällen), så ville jag få upp honom så snabbt som bara möjligt, och i stridbart skick. Det är en himla tur att res. signet laddas om efter det att man dödat en boss!

Hur som helst, Thunderhead Keep, fyrmanna runda, håll till godo! Slänger även med en bild på de skills som användes. :)

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #374 skrivet: 2007-09-14, 09:10:44 »
 :clap

Grattis!

 

Senaste inlägg