Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: -=Guild Wars Spam=-  (läst 343054 gånger)

0 medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Guild Wars Spam
« Svar #750 skrivet: 2008-08-24, 08:34:59 »
Haha! Vänta tills du får höra Danika zu Heltzer! Hon låter som en redneck hillbilly.  :D


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #751 skrivet: 2008-08-25, 08:08:41 »
När det gäller mission rewards så ger Expert's 500 xp mer än Standard, och Master's Reward 500 xp mer än Expert's. Mängden guld är också större för varje nivå, men hur mycket tror jag varierar.

Det där är dock mest en bisak - den största anledningen till att gnida ihop Master's på alla sina missions i Factions och Nightfall är Protector-titeln för respektive kampanj. I Prophecies räcker det ju med att göra alla bonusar, men i de övriga kampanjerna är det Masters som gäller. :)

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #752 skrivet: 2008-08-25, 09:51:59 »
Grinding grinding grinding...

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #753 skrivet: 2008-08-25, 11:09:52 »
Hahaha! Fast jag vet inte om jag tycker att anskaffandet av Protector-titlarna faller under kategorin "grinding" egentligen. De tickar ju in automatiskt om man bara har klarat av spelet på bästa sätt, och det känns ju naturligt att vilja göra det! Och så blir kartorna snygga också, det vill säga symbolerna! :)

...att däremot jaga Master's bara för lite extra xp och guld - det tycker jag är grinding! ;)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #754 skrivet: 2008-08-25, 12:57:06 »
Jag tror att Acire saknar masters på två missions i NF, Factions och Prophecies är klara. Har för mig att det rör sig om några av de tidigare missionen dessutom, så det borde gå smidigt att fixa vid tillfälle! :)

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #755 skrivet: 2008-08-25, 13:13:34 »
Jag är gärna på och betar av lite Mastrar! Taq är förvisso "klar", men jag har ju andra flickor med många luckor! Det är ju alltid skoj att köra missions (ett par sandiga missions i Prophecies undantagna... ;) )! :)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Guild Wars Spam
« Svar #756 skrivet: 2008-08-25, 17:23:19 »
Jag tror att Acire saknar masters på två missions i NF, Factions och Prophecies är klara. Har för mig att det rör sig om några av de tidigare missionen dessutom, så det borde gå smidigt att fixa vid tillfälle! :)

Låt mig gissa: Dzagonur Bastion ( :headbang ), och Moddok Crevice ( :puke )?


;)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #757 skrivet: 2008-08-25, 18:28:03 »
Kollar...

Nundu Bay, Pogahn Passage, Gate of Desolation, Ruins of Morah och Gate of Pain!

Det var några fler än vad jag hade för mig, men jag tror inget av dem är speciellt svårt att få Masters på, har bara plöjt igenom dessa en gång iofs! :)

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #758 skrivet: 2008-08-25, 18:56:36 »
Jag måste lära mig att sluta göra varenda liten sidoquest jag snubblar över... Kommer ingenstans ju!
*hjälper ungar att hitta hem, springer fram och tillbaka på samma karta tre gånger för meningslösa 125 guld osv*

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #759 skrivet: 2008-08-25, 19:12:15 »
@ Felladin: Inte då, det är ju så man ska spela! :)

@DH: Någon av mina flickor behöver alldeles säkert de där, möjligen med undantag av Ruins of Morah. Men det betyder ju inte att man inte kan göra det missionet igen ändå. :)

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #760 skrivet: 2008-08-26, 08:19:32 »
Hade dock varit kul om man kunde hänga med på de missions ni planerar för, men det går ju inte om jag ska trampa ko-stigar i Bukdek Byway...
När man först kom dit tyckte man det var så fräckt med alla små gator, och hus byggda på hus och loftgångar osv. Nu bara suckar man tungt när man för femtielfte gången passerar samma j**la bro och samma j**la uppnosiga politiker...

Nåja, så sakteliga tar jag mig framåt. Hämtade urnan igår innan jag stängde ner.

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #761 skrivet: 2008-08-26, 08:45:55 »
Usch ja, Kaineng City är ju inte direkt GW:s charmigaste sida...  :puke Men om det är till någon tröst så är de allra flesta av de där "idiotquesten" i "början". Det tunnas ut sedan. :)

Och som sagt - jag har själv många flickor som inte har Master's på en massa missions (eller som ens har gjort dem, åtminstone i Nightfall), så jag kommer gladeligen haka på när du har lust att köra i framtiden! :)

Utloggad Roffo

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 356
  • - inte en karl men ett moln i byxor!
SV: Guild Wars Spam
« Svar #762 skrivet: 2008-08-26, 21:47:52 »
Jakten på de gröna fortsätter! Idag lyckades jag få Keht's Aegis på första försöket...... Verkar nästan som om man inte får dom på första annars så är det kört..... Har varit likadant på dom två tidigare rent farmade dropen.......

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #763 skrivet: 2008-09-05, 13:37:36 »
Urrggh... Trodde jag kunde få MOX i helgen, allt verkade så lovande. Ända tills jag läste om Nightfall-delen... Jag har inte kommit till Vabbi än... Så det blir till att rusa Nightfall i helgen... *suck*

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #764 skrivet: 2008-09-11, 10:54:02 »
Forumet har legat nere alltför länge... Måste få gnälla lite ju...
Först och främst: M.O.X... Vilken tönt... Mer självmordsbenägen än Vexx, och han ska vara melee!!! *suck* Kanske jag som har fel skills. Har inte plockat Avatar of Dwayna än.

Sista gnället: Varför är Olias så ego? Han och Livia kör minionmaster, men trots det slutar det med att han har 10 minions och hon har 4, för varje gång det kommit nya lik så skapar han nya minions (vilket får hans gamla att dö i förtid). Jag måste nog lära mig att styra vilka spells han får lägga....

 

Senaste inlägg