Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: -=Guild Wars Spam=-  (läst 347601 gånger)

0 medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #795 skrivet: 2008-10-11, 09:48:07 »
Yup, it sucks. Men man gör det bara en gång, i alla fall jag. ;)

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #796 skrivet: 2008-10-11, 15:57:26 »
Jag hittade dessutom en annan funktion. Muta präster... Helt plötslig rinner poängen till utan bekymmer. Om en riktigt trist trekking-quest ger 750 faction, så ger ju mobsen ansenliga mängder mer! Bara en liten fesen warrior-boss ger 125 pinnar... Arrrrggghhhh..... Tänk om man vetat det innan...
Nåja, det har i alla fall underlättat mitt poäng-trekkande hos Luxon.

Felladin =

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #797 skrivet: 2008-10-11, 17:03:21 »
Men hallå! Ut och kör pvp för sjutton, då rinner poängen till i snabb takt! Går ju inte ens att jämföra! :) Kul är det också!  :pistols

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #798 skrivet: 2008-10-17, 21:52:53 »
Den 23'e är det dags för Mad King Thorn i GW! Förhoppningen är väl dessutomatt det ska vara sista halloween-hatten den 31'a oktober... (GW2 innan nästa oktober, men det verkar osannolikt.)
http://www.guildwars.com/events/ingame/halloween2008/

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #799 skrivet: 2008-10-18, 11:35:57 »
 :supporter

Mera hattar! Yay! Jag lade förresten en ny post med de konverterade tiderna for easy reference! :)

...och det finns väl ingenting som hindrar en från att hämta hattar även efter att GW2 släpps?!  :D

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #800 skrivet: 2008-10-18, 13:03:05 »
Hatt!

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #801 skrivet: 2008-10-18, 19:37:54 »
Måste få avreagera mig lite...

Är det någon förutom jag som haft bekymmer med Kurzick-prästen utanför Aspenwood Gate (Kurzick-sidan)? Han är nog den mest irriterande healer jag stött på i spelet, för han går ej att döda!
Första gången han irriterade mig var när jag skulle fånga min Black Moa. En patrull dredge hade kommit ända upp till shrine'n vid utgången, men inga problem tänkte jag. Jo, det var det. Inte problem direkt, men väldigt långdraget eftersom Kurzick-idioten helade dem hela tiden!

Nåja, andra gången jag går ut därifrån (tänkte kolla om man kunde hitta en till Black Moa till Pyre) så var jag noggrann med att gå långt ifrån prästen innan jag tog mig an mobben.
Mycket riktigt gick de denna gången ner på bara några sekunder.

Allt är frid och fröjd och jag vandrar ut på det öppna området (ingen Black Moa btw) och ser munkbossen som vandrar runt där. Nåja, tar mig an honom och hans två munkhantlangare samt en mindre flock assassin-dredge. "Inga bekymmer" (jag är nu långt från res-shrinet) tänker jag och ger mig på första munken. Men fanskapet vill inte avlida! Så vi slåss i flera minuter och fortfarande får jag inte ner en enda munk. Kollar runt för att se om ngn annan grupp också kommit dit, och precis bakom mig står KURZICKPRÄSTEN och helar dredge-munken! Och jag får inte döda honom för han är en "allierad" NPC!!! Arrrgghh!!!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #802 skrivet: 2008-10-18, 19:53:26 »
Haha! :) Har varit där och bankat skiten ur den bossen massor med gånger, just pga att jag vill ge alla mina heroes en varsin black moa!

Finns ju massor av sätt, Sabway necro team funkar exempelvis utmärkt. Min curse necro kör SS i kombination med Backfire och diversion - bye bye healing för dig, munken! Sen låser du givetvis en eller ett par heroes på den vanlige munken också. Scourgehealing är också trevlig, liksom liksom lite interrupts och och ev. en nuker som kan ösa på nonstop (Elemental Attunement ftw!).

Så, se till o ta med lite sådana skills, annars kan du stå och nuka dig trött en lååång stund!

Edit: Ah, missade att du syftade på Kurzikprällen. Hur du lyckats lura med dig honom dit ner har jag ingen aning om, han har aldrig föjt efter mig, men om jag däremot segar vid shrinen och drar dit mobs så står han ju mycket riktigt och helar alla han ser, dummisen! ;)
« Senast ändrad: 2008-10-18, 19:56:42 by DeadHead »

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #803 skrivet: 2008-10-18, 20:30:40 »
Har aldrig haft bekymmer med bossen tidigare. Det brukar gå rätt fort, man plockar munkarna en och en, de svagaste först. Munkbossen har inte så mycket till healing faktiskt. Problemet denna gången var att han vandrat efter, och jag vet faktiskt inte varför... :doubt
Antagligen har han hängt på någon döende minion eller något. Men varför han sedan var tvungen att fokusera på munkarna är en gåta...

Är det något jag ska tänka på när det gäller Unwaking Waters-mission?
Läste något kort om att det är för två grupper?

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #804 skrivet: 2008-10-18, 20:55:48 »
Det är som Vizunah Square - om det inte finns spelare på "andra" sidan startar ett lag ändå, med bara NPC:er (vilket ibland kan vara att föredra...) ;)

Kuunavang slänger några illsinta frön eller sporer, så några interrupts för att avstyra just dem är himla bra. Annars är det vågor av afflicted, en del bossar. Missionet är som uppdelat i avdelningar, så ta ut alla afflicted först och undvik att aggra Kuunavang och ta henne sist. Hon flyger vidare till nästa avdelning när hon fått tillräckligt mycket skada, så då är det bara att följa efter. Kuunavang flyger för övrigt utom räckhåll för melee under större delen av missionet, så du behöver nå henne från håll. När du kommer till en ny avdelning (du kommer att fatta vad jag menar) så kan det vara bra att dra alla afflicted till dörren och stå utanför den så gott det går, för dit når inte draken. Typ. :)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Guild Wars Spam
« Svar #805 skrivet: 2008-10-19, 07:12:49 »
Problemet denna gången var att han vandrat efter, och jag vet faktiskt inte varför... :doubt
Antagligen har han hängt på någon döende minion eller något.

Detta är svaret på gåtan. Jag har flera gånger noterat att Factions NPC-munkar ofta springer efter en minion master för att rädda någon lidande minion.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #806 skrivet: 2008-10-19, 21:24:10 »
Denna helg har jag hunnit avklara 3 pets (är inne på mitt tredje nu) samt hela Factions-kampanjen! :smoke
Bankade upp min kråka till lvl 20 så jag fick en staty för den, skaffade en Black moa så jag fick staty för den och har numera en liten phoenix som ska upp till lvl 20 så jag får en staty för den.
Konstaterade att Factions är rätt kort om man kommer dit som lvl 20... Inte riktigt i stil med Nightfall (kommer det ALDRIG ta slut?!) eller Prophecies, där man landar i LA och har mer eller mindre hela spelet kvar.... Inte riktigt, men nästan då (man slipper grindområdet Postsearing Ascalon).
 :puke

Den där Unwaking waters var lite mesig... "Oh, masters är om du klarar det på under 15 minuter..." 6:42 och då var det första gången jag såg den kartan samt att jag tog det lite lugnt i början med rädsla för att bli tagen från alla håll...
Enda banan som gav mig bekymmer: Shiro. Vilken pina om man väljer fel henchies... Nåja, det blev en fin lie i alla fall som antagligen kommer gå till Melonni. Alla andra vapen var apkassa... *suck* Blev även en andra runda mot Shiro för att fånga min phoenix.
(BTW, Melonni suger som healer.... Lång story, annan gång...)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Guild Wars Spam
« Svar #807 skrivet: 2008-10-20, 16:43:32 »
Rått jobbat!  :thumb


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #808 skrivet: 2008-10-20, 17:53:36 »
 :supporter

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #809 skrivet: 2008-10-29, 15:45:04 »
Hahaha! I går var tanken att min munk Seyd, Crimsons krigare Ninaell och den där elen som Roffo aldrig spelar - och som ser ut som Jarl Beregonds lillebrorsa - lite enkelt i förbifarten skulle fixa sig en Masters på Vizunah Square. Men det visade sig lättare sagt än gjort...  :cartman

Första försöket var vi halvvägs ner för backen när vi såg hur Master Togo obönhörligen stod och dog, utan att det andra laget verkade bekymra sig nämnvärt om den saken...

Vi körde igång försök två direkt efter att vi återkommit till outposten, och vi beslöt oss för att hänga kvar trots att vi lyckades få samma lag på andra sidan igen. Den här gången höll de dock Togo vid liv och de visade sig dessutom vara hyfsat trevliga, och tillsammans rockade vi rätt hårt. :) Vårt största problem var emellertid att få Togo och Mhenlo att hänga med i vårt tempo, och till sist - efter drygt halva missionet - buggade Togo ur och vägrade röra sig ur fläcken oavsett vad någon gjorde... /resign.

Här vek sig Crimson för kvällen, men jag och Roffo tänkte "Va fan!" och fyllde upp laget med lite flera heroes samt Devona, och startade om på nytt. Det andra laget kacklade sinsemellan på franska i chatten, även om de som artigast hälsade på oss också. När vi tagit oss ner till sammanstrålningspunkten konstaterade vi att de var en mesmer och en assassin, och att assassinen i första striden redan hade dragit på sig 56 i dp och mesmern typ 24... :doubt Nå, jag och Roffo tyckte det kändes lite väl taskigt att överge dem i det skicket - vilket 95% av alla normala GW-spelare skulle ha gjort - så vi fortsatte trots allt. Jag försökte slänga på dem lite protection då och då, när jag fick dem i synfältet, men det hjälpte föga. De bara dog och dog, men som tur var skötte sig ju deras henchies. Nå, vi fick Togo och Mhenlo med oss hela vägen, och höll faktiskt rätt okej hastighet kändes det som. Missionet tog slut, och vi konstaterade lite surt att vi hade missat Masters med typ 20 sekunder. Och sedan brött skrattsalvorna loss över ts - när xp:n för missionet delades ut dingade assassinen 14!  :rotflmao

Och om vi nu precis hade missat gränsen för Masters släpandes på en jälva level 14 assassin (vad mesmern hade för level framgick ju tyvärr inte, "hon" kan ju ha varit bara dödsbenägen ändå...) så måste det ju vara värt ett sista försök, tänkte vi. Denna den fjärde gången fick vi också ett rent henchielag på andra sidan, Mhenlo och Togo följde snällt med hela vägen, och vi klarade också Masters med tiotalet sekunder till godo. :)

...och Jalle B:s lillebrorsa dingade 20 också, någonstans under vägen. ;) Men jag kommer aldrig någonsin att glömma humorn i slutögonblicket, när den stendöde franske assassinen dingade 14! :)

 

Senaste inlägg