Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: -=Guild Wars Spam=-  (läst 343943 gånger)

0 medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1065 skrivet: 2009-08-26, 22:10:32 »
Vad kul det vore om alla gjorde /point /laugh varje gång någon försökte flasha sina värdelösa fluffvingar i en outpost! :)

Ja, för det är ju störtlöjligt eftersom dom inte gör något speciellt. Annat är det ju med titlar som tex master cartographer, master of completing all missions 10000 0000 times, master of pets, and master of master-uber-leetness. Det är ju saker som verkligen har ett värde... :tease :fu

Men jag håller med. Det var rätt fånigt :)

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1066 skrivet: 2009-08-26, 23:00:09 »
Hehehe, men det är ju inte titlarna som är grejen, utan det man gör på vägen. Och vägen till vingar är ju bara att langa fram alldeles för mycket cash... ;)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1067 skrivet: 2009-08-27, 21:51:38 »
<insert Mikael Rickfors-skämt här>


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1068 skrivet: 2009-08-28, 02:02:02 »
<insert Mikael Rickfors-skämt här>
Jag funderade på det igår, men tyckte det var för lätt. :)

Fick Guild Wars Newsletter idag! Med den stora nyheten att GW2 trailer fanns ute. Blev jätteglad i tron att de släppt mer, men nej, den stora nyheten var att det var samma trailer som alla sett och kommenterat sedan en vecka tillbaka...
Newsletter my a$$

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1069 skrivet: 2009-08-31, 11:03:51 »
Tänk att det gick så förhållandevis bra för oss igår natt när vi bara skulle in och kika lite - och dö mycket - i det läskiga läskiga Domain of Anguish, fast alla egentligen var på väg i säng! Det blev mer av det första och mindre av det andra, faktiskt. CG ftw!  :supporter

Det vore ju synd om det skulle hända igen...  :D

guest2067

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1070 skrivet: 2009-08-31, 21:38:48 »
"Jag ska inte ge mig ut på fler quest - och spela hela natten, jag lovar, men bara lite, lite här ute först där det ändå är jättesvårt och vi kommer att dö efter 20 sekunder" men efter 40 minuter börjar man nästan hoppas att man ska dö  :cartman

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1071 skrivet: 2009-08-31, 21:50:17 »
Min dator är trasig. :cry
Måste köpa ny kylning till Chipset'et, och vem har tid med sådant när man jobbar 56 timmar natt en vecka?

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1072 skrivet: 2009-09-01, 09:15:03 »
Elände. :( Men vi finns där när du kommer tillbaka! :)

Och igår började vi undra varför vi aldrig hämtat Razah, så då gjorde vi det några gånger. :)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1073 skrivet: 2009-09-01, 12:26:03 »
Min dator är trasig. :cry
Måste köpa ny kylning till Chipset'et, och vem har tid med sådant när man jobbar 56 timmar natt en vecka?

Usch, jobbigt! :(


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1074 skrivet: 2009-09-02, 09:18:22 »
Japp, då vet vi precis hur man gör för att klara av City of Torc'qa och vi hade nog fixat Stygian Veil också om inte sängen hägrat och klockan varit alldeles för mycket när mördartentaklerna dök upp... Go CG!  :supporter

Men det är faktiskt mycket lättare än vad jag har gått runt och trott, detta fruktade Domain of Anguish. Kanske måste vi börja köra det i HM? ;)

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1075 skrivet: 2009-09-02, 18:03:20 »
JAG VILL OCKSÅ!!!  :cry :cry :cry

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1076 skrivet: 2009-09-02, 18:06:14 »
Du hinner vara med! :)

Det behövs lassvis med ädelstenar för att få ihop till de där trollstavarna och svärden de har där, och så tätt droppar de ju inte (för mig)... :)

Utloggad Baal

  • Old School Left Libertarian
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 447
    • peranderssvard.blogspot.com
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1077 skrivet: 2009-09-04, 14:03:30 »
Jo, det var ju fett skoj, men fan vad tid det tog! Man får nog räkna med att avsätta 4 timmar om man vill plöja hela DoA.

Har funderat lite på det där spiritbygget jag körde. Fördelen tycks ju vara att spiritarna drar en hel del aggro så att vi kan gömma oss bakom dem. Med Armor of Unfeeling pallar de också en hel del skada, så det går att hålla minst fyra igång samtidigt trots attacker.

De ger också en hel del skada. Körde ett test solo på Master of Damage. 8 237 i skada på tre minuter, 45 i sekunden. Det var verkligen mer än jag trodde. (Spiritleech Aura bidrar genom att göra all skada life stealing = armor ignoring).

Det kan till exempel jämföras med om jag tar med TRE Discordway-spiker-heroes, som ju annars slår hål på det mesta (man klarar 6-mannateam genom Lornar's Pass, Dreadnaught's Drift och Snake Dance). Då gör vi 76 skada per sekund totalt på Mastern. Fast necrosarna lyder ju å andra sidan target-calls, så då kan jag spika ner en fiende i taget, få alla mina skills omladdade med Assassin's Promise och sen mata på med typ Pain Inverter, YMLAD, Finish Him och allt annat godis igen. Dessutom fixar de ju Minions som ger extra skada och conditions som inte kan mätas av Master of Damage.

Men spiritsarna står sig ändå ganska bra i skadejämförelse tycker jag. Speciellt som jag kör Ranger/Ritualist och inte kan dra upp Rit-attributen med runor. Problemet med är förstås att de inte lyder ett skvatt så all skada blir i värsta fall helt utspridd...

Här är i alla fall bygget om någon vill föreslå förändringar, eller fundera på något som ger synergi:

Template: OggkchgYoKqkPY5030Zz10mI00FD

Expertise: 12 (Superior Rune + Hatt) = Inga energiproblem med ritualer, det är bara omladdningstiden som är något besvärande.
Communing: 8
Restoration: 10
Channeling: 10

Det vore också coolt om någon ville testa med en Rit Primary för att dra upp skadan mer. En Quickening Zephyr eller motsvarande som snabbar på omladdningstiden skulle också kunna vara bra välgörande (i början av DoA lägger fiendernas rangers ut QZ själv, jag vet inte hur det är senare).

Kul är bygget i alla fall. Jag har solat delar av UW och HM farming i North Kryta Province funkar också. (Tengus = Fjädrar!)

Utloggad Roffo

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 356
  • - inte en karl men ett moln i byxor!
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1078 skrivet: 2009-09-05, 23:47:22 »
Dina spiritar fick mig faktiskt att spela min Rt lite här om dan. Tror hon gick från lvl 3 till 6 så snart är hon 20 (är ju factions vi pratar om så) =)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1079 skrivet: 2009-09-06, 21:37:29 »
Vaddå?? Spritbygge?!?  :drink :drink


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

 

Senaste inlägg