Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: -=Guild Wars Spam=-  (läst 350737 gånger)

0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1440 skrivet: 2011-03-10, 07:55:53 »
Så länge man skiljer på utmaningar som kräver något kontra grind så håller jag med dig Formy!

Utmaningar = bra och roligt!

Tråkig, värdelös, intelligensbefriad grind i alla dess former = blä!*

Tyvärr så är det väl så att de i och med en del av dessa titlar införde just det senare...






* För det mesta i alla fall! ;)

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1441 skrivet: 2011-03-10, 10:26:38 »
Jo ubergrind kan man ju klara sig utan..men att kunna dö och sen få en survivor titel på det via en bok går över mitt förstånd.
Nån har slagit i skallen på Anets utvecklingsavd imho.  :nono

Vad dailys i pre gäller,,kanske det kan vara bra vid eftertanke..så länge du inte gör 4 dailys och är lv 20..får väl hoppas att det är marginell xp man får från dom, så det tar några månader minst iaf.
« Senast ändrad: 2011-03-10, 10:28:44 by Formy_C »
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1442 skrivet: 2011-03-10, 14:19:59 »
Dailys i Pre (1 var dag tillgänglig) ger 1000 xp som belöning och vad man får av fiender. Dessa ökar beroende på din level, men tror max är 16 eller så på dem, så det är inga jättesummor de ger.

Ja, lite tråkigt att kunna dö för att få survivor, men det kräver ändå 11 Hardmode prophecies böcker och närmre 20 av de andra hardmodeböckerna (eller så, inte räknat exakt) och det tar ju ändå sin tid att fylla ihop.

Legendary Ascalon var inte planerad från början, det var någon som kom på en udda detalj och som sedan utnyttjade detta, och för att folk var så uppfinningsrika skapade man titeln.
När man sedan satte upp att titlarna faktiskt ger saker kom man på att det är en väldigt tråkig titel att ta, ingen tyckte den var kul, inte ens de som hade den.

Survivortiteln ändrade man för att det ibland händer saker. "Suddenly a tornade with old women and dogs pulls down your network connection" som John Stumme förklarade det.
Saken med böckerna är en workaround folk snabbt kom på. Kräver fortfarande en del grind.

Drunkard-titeln ändrade man för att man inte ville att folk skulle offra 7 dagar av sitt liv eller skapa macros som var mot EULA för att få en titel som i sin tur ger något positivt i tvåan. Du är fortfarande full enligt det gamla tidssystemet, men vill man kan man banka i sig hur mycket som helst, så nu funkar det exakt som med socker-titeln.

Jag är helt för förändringarna. Nu kan det vara kul att ta titlarna. Innan innebar survivor en väldig massa rundor i dvärgdungan (eller hur Mina? ;) ), och det var också ett "fusk", bara tråkigare än att spela om hela prophecies.

Och ja, det är ett nytt team. Hela GW1 fick nytt liv efter att John Stumme blev ledare för Live-teamet. Man gjorde även en del förändringar i teamet och de är nu en liten väloljad grupp som snabbt kan få igenom beslut och har en hel del befogenheter. De har ju även sitt Live-krewe med spelare som testar allt de skapar.

Däremot att GW2 kommer vara väldigt carebear har jag varit orolig för hela tiden. Lite för mycket snack om att alla ska springa runt och hålla händer på en blommande äng. Hade gärna sett saker som är motstånd, men håller helt med DH, motstånd och poänglöst grind är olika saker. ;)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1443 skrivet: 2011-03-10, 17:12:47 »
Eftersom titlarna ger fördelar i spelet, och nu när de t.o.m. ger fördelar i nästa spel(!), så tycker folk att de MÅSTE ta allt, och sedan gnäller när det blir för jobbigt; "det här främjar grinding!"

So what? Sucks to be you... vill du ha titeln så får du göra som alla andra utan liv. Men nejdå... Det är synd att ANet viker sig för gnället.

Det bästa hade varit om titlarna gjort absolut nada och enbart varit just status-symboler; ett enkelt erkännande för någonting man gnott med. Det var ju det som var tanken med dem från början; de var för dem som ville lägga ned tid på en viss sak, inte för "kreti & pleti" som bara springer igenom questarna.

Men den stora anledningen till att ANet håller på med detta tokeri, är väl att det håller folk kvar i spelet tills GW2 kommer.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1444 skrivet: 2011-03-10, 17:30:38 »
Agreed..bättre om titlar fått vara just titlar & inte en valuta för vanity items..
Visst det snurrade fart på gw1 ett tag,,jag var lika stor kolsupare som vem som helst & farmade arslet av mig, så visst lyckades de aktivera folk.
Men ändå,,vissa titlar skall vara ett rent helvete att få anser jag,,vill nån lägga tid på det så credit to you..

Jag menar tänk om de införde att vem som helst kunde få legendary guardian/protector genom att spendera 100 plat eller nått hos en vendor..lika illa som ovan i mina ögon & jag hade nog byggt om GW cd:na till lampreflektorer och tatuerat in Anet suger på ryggen med typsnittet Babelfish ^^
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1445 skrivet: 2011-03-11, 12:23:06 »
Ombedd av Nina (Na__Ama på Twitter) om lite folk kan göra hennes Guildwars enkät:
http://tool.surveypirate.com/SurveyPage.aspx?RespondentGuid=ed5d1f36-b198-4f35-aab7-9177f4a9c379

Update:
Blidde lite problematiskt där, eftersom jag först svarade på enkäten, och sedan ville inte Twitter skicka mig till första sidan.
Denna borde fungera (som jag svarat längre ner): http://bit.ly/hF1xKB

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1446 skrivet: 2011-03-12, 10:52:25 »
Ombedd av Nina (Na__Ama på Twitter) om lite folk kan göra hennes Guildwars enkät:
http://tool.surveypirate.com/SurveyPage.aspx?RespondentGuid=ed5d1f36-b198-4f35-aab7-9177f4a9c379

Hmm...länken är lite weird.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1447 skrivet: 2011-03-12, 10:55:32 »
Testar denna: http://bit.ly/hF1xKB

Borde fungera bättre.

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1448 skrivet: 2011-03-23, 09:19:07 »
Denna veckan så vill Nicholas ha 5 Dragon Roots för 5 paket. Vi har samlat ihop 44 i vår nyårskista.
Den nivå vi lagt för andra saker är 7 av varje, vilket ger ett överskott som kan föda 7 spelare. Jag föreslår att den som vill ha 5 Dragon Roots kan få det från nyårskistan mot att man sedan betalar tillbaka under året. Låter detta acceptabelt?
Förhoppningen är ju att aldrig mer fira Canthan New Year i GW1.... ;)

UPDATE: Jag jobbar kväll och hemma hela veckan, så kan distribuera så gott som närhelst mellan 9 och 22.

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1449 skrivet: 2011-04-01, 15:29:26 »
Förutom att man kan testa nya yrket commando genom att prata med Commander Bane i Embark beach har det släppts en hel bunke skilluppdateringar, t.ex. denna:
Citera
Avatar of Kormir: "Elite Form. Your are permanently Blinded. Any time one of your allies finishes a quest, you get credit for completing it instead. Whenever a Dervish enchantment ends on you, you steal all enchantments, shouts, and weapon spells from all party members."

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1450 skrivet: 2011-04-01, 16:05:30 »
En bild säger mer än tusen ord:

guest3117

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1451 skrivet: 2011-04-28, 17:26:52 »
Får främmande ikväll så vi får se om vilka som kan komma in och när

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1452 skrivet: 2011-04-28, 18:47:52 »
Så är det då dags för födelsekalas, och en rejäl uppdatering:
  • PVP kommer få en del förändringar. Bland annat kommer Lunatic Court att påverka PVP med månatliga "Flux" som ska göra så att man måste vara mer flexibel med sin spelstil.
  • Det kommer att komma en bunke nya hardmode quester.
  • Uppdaterad grafik för städerna.
  • Vän-listan kommer få en bunke nya funktioner.
  • Och så kommer såklart lite födelsedagsgodis.
  • Man kommer även ha en 6 veckor lång rea på in-game saker, men känns inte som en supernyhet.

Läs mer hos massively.com
http://massively.joystiq.com/2011/04/28/sixth-anniversary-bringing-big-changes-to-guild-wars/

Det har inte hunnit komma upp någon Guildwars.com sida, men tids nog.

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1453 skrivet: 2011-04-29, 07:35:57 »
Liten uppdatering bara, det blir inga fler minipets i födelsedagspresenterna. Istället kommer man få everlasting tonics. Det finns 30 olika sorter och de fungerar både i städer och ute i världen.

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #1454 skrivet: 2011-04-29, 08:19:59 »
Kollade även på Villany of Galrath som är första HM-questet. För att få det, gå till Firstwatch Sergio med HM aktiverat så får du questet.

Såg nu på wikin att Galrath är lvl 40 när man har HM questet och banditerna runt honom lvl 30. Så, om någon annan vill ta samma quest, kom ihåg att fram tills kl 18 idag är Destor the Truthseeker dagens Wanted, och han finns på samma plats.

 

Senaste inlägg